Västeråsbrudar 2009 del 2
Barret skrev 2009-02-03 08:00:03 följande:
Ikväll ska vi på födelsedagskalas efter jobbet och jag vet inte riktigt när jag kommer hem. Blir det skapligt tidigt kan jag säkert hinna med att göra det mesta idag, annars får det bli senare. Gäller bara att komma ihåg det när man har några minuter över...Med husletandet går det lite långsamt. Vi har egentligen bara hittat ett hus som vi gillade tillräckligt mycket för att buda på det.. Men vi håller hoppet uppe! Snart kommer vi hitta vårt drömhus!Hur känns det för dig/er nu när ni flyttat då? Har ni hunnit packa upp något? Börjar det kännas som hemma?Jag och Erik har varit i stan hela dagen. Varit på Öfsk och varit och städat i lägenheten (så mycket det gick). Går inte riktigt att städa lägenheten när E är med . Det visste jag ju om, men ville gärna göra någon nytta idag. Det blev lite städat i alla fall & en del promenader med barnvagnen.
Har ni varit med i någon budgivning alltså? Ja, snart så hittar ni erat drömhus!! Lycka till med letandet!
Det känns bara bra nu när vi har kommit in i huset. Vi börjar få ordning nu. Ska bara sätta upp gardinerna, köpa ett nytt (större) köksbord, och köpa en tv-bänk... sedan vill jag ju renovera lite, som tapetsera, göra om öppna spisen (den är jätteful just nu, får anlita någon murare). Nog finns det att göra nu när man bor i hus, men det är så kul att bo i hus, känns som man bor i ett "palats" till skillnad från lägenheten. Mycket utrymme!! Nu har man ju 6 r o k och vi behöver inte klaga på platsbrist, hi hi . Erik har fått ett eget rum nu också, känns superbra! Men jag trivs hittills, saknar Västerås ändå... men det blir nog bra här i Hallstahammar också =) man får ju så mycket för pengarna här. Jag kommer nog att vara i V-ås jämt ändå. Hoppas på att få jobb i stan sedan!! Om/när det nu blir... suck!
Ja, hoppas du får lite tid över att greja med pdf-filen tack på förhand!