• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

Tessisen skrev 2009-01-20 17:08:57 följande:
    De ringde från Ruths idag. De hade fått in nya klänningar och en som skulle passa mig. Så jag ska ner till dom i morron innan fikat. Känner att jag kan behöva komma in i bröllopstänkadet och kännandet igen....Hoppas du kan komma MoonGirl för mig är det oki om Erik e med. Hur känns det att flytta nu då?
    Åhh vad kul att de från Ruths ringde till dig och meddelade att de hade en klänning som skulle passa dig! Spännande!

Jag och Erik kommer till fikat imorgon, Bredbar kl 16? Mikael ska greja i huset efter jobbet, så då måste jag ta med mig Erik. Antar att han kommer att hålla låda... ha ha! Han pratar högt jag vet inte om han kommer att vara still, men men... (han vill gärna stå och/eller kräla/åla). Jag får väl jaga efter honom på bredbar, haha det ska bli kul att se er allihopa!!!!

Jag och Erik följer gärna med till Ruths innan, om vi får? Vilken tid ska du ner till stan?

Hoppas det går bra med kursen förresten!! Vad har ni för böcker?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-01-20 22:05:50 följande:
    Du får så gärna så följa med till Ruths funderade på att åka ner på stan till runt två. Ska köpa present till en vän som fick barn i december. Du kan la skicka ett sms när du e på väg ner..?
    Japp, jag kan skicka ett sms när jag är på väg ner till stan! C u!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-01-21 07:42:06 följande:

Tack för välkomnandet! Vi hade det jätteskönt i Thailand, men samtidigt skönt att vara hemma igen.Jag tänkte gå förbi Bredbar och hälsa på när jag går från jobbet idag. Jag jobbar ju alldeles intill. Har med mig kameran så du kan få se klänningen på den. Har dessvärre inte möjlighet att stanna länge på Bredbar.
    Vad kul att få se klänningen!!!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-01-21 07:44:17 följande:

Moongirl: Vet du om att dom ska sluta sälja Schalins-ringar på nätet from 1 feb? Du får skynda dig om du ska beställa därifrån! Jag vet inte hur jag ska göra. Funderar på att åka till Bronsil och göra en egen ring. Nån som vet om det är billigt att göra det?
    Japp, jag känner till att de ska sluta sälja Schalins-ringarna på nätet f r o m 1/2, så jag måste skynda mig att beställa en sådan ring!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-01-21 07:45:38 följande:

Vad kul för dig att Ruths ringde. Hoppas du hittar nån som passar dig. Dom är verkligen bra på Ruths som kommer ihåg dig trots att det är ett tag sen vi alla var där och provade.
    Ja, de är helt underbara där på Ruths!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2009-01-21 08:00:21 följande:
    Jag har beställt min ring från Bronsil, vet inte precis om det var billigt eller dyrt men jag tycker absolut att du ska kolla med dom, dom har ganska stora möjligheter!miss u skrev 2009-01-21 07:44:17 följande:
    Vad är det för slags ring? Kostar?
  • MoonGirl

Alla: Vad brukar man ha för gravyr i en vigselring. Mannens namn + datum?

• MoonGirl

Alla: Tack för en trevlig fika idag, tjejer! Jag kunde inte hänga med på allt som sades idag, blir så när jag har med mig Erik, men det var kul att träffa er alla!! Det var kul att träffa Barret och Cordula också! (Jag hade ju inte träffar er förut).

mysan31: Jättefina trycksaker du har gjort!! Vad hette den där tidningen som du hade hittat ideér ifrån? Festen?

Tessisen: Jättefin klänning du provade idag på Ruths! Du var jättevacker i klänningen. Det var verkligen DIN klänning! Hoppas du väljer denna klänning!!! Jag skickar bilderna till din mail lite senare ikväll

miss u: Kul att du kom förbi en stund efter ditt jobb! Kul att få se din klänning också!! Den var jättefin!!

Ni får ha det så trevligt på secretboxen på lördag! Själv ska jag flytta....

• MoonGirl
    Barret skrev 2009-01-21 09:25:15 följande:
    MoonGirl:Jag har en Schalin ring som förlovningsring och vigselringen ska se ut på samma sätt fast med stenar. Stenarna ska sitta lite "utspridda" i vad jag tror dom kallar för stjärnfall. Jag får betala 7000 för den tror jag. Förlovningsringen utan stenar kostade 2000 har jag för mig. Allt på Bronsil.Jag ska "mitt namn" *hjärta* "min sambos namn" och sen datum i min vigselring.
    Det låter som en jättefin ring! Jag och tessisen var förbi en guldsmedsaffär före fikat och då kikade jag en gång till på den här schalinsringen som jag tror att jag kommer att köpa. hade med mig kameran för att fota ringen på mitt finger, för att visa mannen här hemma.
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-01-21 20:12:23 följande:
    jag ska till porträttstudion imorgon och bekräfta min bokning. MEN det blir inte bröllop i maj Vi funderar nu till hösten när gubben fyller 40 och slår ihop festerna. Måste ringa runt och kolla vad som är ledigt. Jag som har varit ute i så god tid med mina bokningar och nu måste man börja om, inte roligt. Kan inte riktigt släppa taget om "mitt" datum 090509.
    Hej!

Nej, vad tråkigt att höra att bröllopet inte blir av den 9/5 .

När fyller din blivande man år då?

Ja, du/ni hade väl bokat Brunnby gård, bokat frisör och fotografering väl? Jag förstår att det inte är roligt att börja om....

När tror du/ni att bröllopet blir av?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2