• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Det var ju jättebra pris! Det borde ju vara lite billigare om vi bara tar Henrik, kanske. Har lyssnat lite på hans låtar och han är ju kanon. Fast är nog sambon som får bestämma. Han har ju något bättre musiköra än jag, han som spelar gitarr själv.

Lindybell skrev 2009-02-09 11:26:42 följande:
    Som sagt, det där med minnet... Tror det var 5000 kronor och då höll de igång kanske fem timmar på kvällen och spelade vår dans också. Var en riktig partyhöjare på festen och alla gäster tyckte det var suveränt!miss u skrev 2009-02-09 11:14:33 följande:
  • miss u

Utan dina andetag är min favorit också! Sambon räknar den som "vår" låt. Jag har en annan, så jag vet inte hur mycket "vår" den är. Vi har bestämt att svärfar och sambons bror ska spela Utan dina andetag i kyrkan, på piano och saxofon. Kommer nog bli fint. Hade ju velat att nån sjung, men vet inte om jag vill lägga pengar på det, och ingen i familjen ville sjunga heller.

Hittade Henriks version på nån hemsida (minns inte vilken nu) och han är ju jätteduktig!

Gudinnan skrev 2009-02-09 23:38:13 följande:
    Henrik tog 1500 sek för att sjunga på dopet, då sjöng han Utan dina andetag samt Isn´t she lovely. Det var låtar han sjungit förut, är det för honom nya låtar så tar han lite för att öva in dem. Han kompade sig själv med gitarr, det var såå fint. Utan dina andetag är en riktig favorit! Två kompisar till mig som gifte sig förra sommaren hade buketter från Blomsterdraken, hon som har företaget är tydligen väldigt engagerad och noggrann och buketterna var jätte fina.
  • miss u

Trist att det regnade hela tiden ni var i Paris! Får hoppas att vi har bättre lycka med vädret, om vi åker dit. Har börjat fundera lite på Amsterdam och Prag också. Får kolla med sambon vad han tycker. Det är kanske Paris som gäller om man vill ha plus på graviditetsstickan!

MoonGirl skrev 2009-02-09 23:12:41 följande:
    miss u skrev 2009-02-09 09:18:58 följande:
    Jag har nu letat efter det här hotellet som vi bodde på när vi var i Paris, men hittar inte hotellet på hemsidan, tyvärr. Har även letat i gamla papper i pärmen, men hittar inte dem heller. Hade varit kul om jag hade hittat papprena om vilket hotell vi bodde på, för det var ett väldigt bra hotell. Jag säger till om jag hittar papprena!Vi beställde resan via Resia i Västerås. Vi åkte på en tisdag och kom hem på lördagen, så vi var där i några dagar i alla fall. Vi åkte med SAS . Det regnade alla dagar i Paris. Köpte mig ett paraply där i Paris, och så fort det regnar här när jag använder mig av paraplyet så minns jag mycket väl hur det regnade i Paris i slutet på augusti 2007. Det var ganska mysigt ändå även om det regnade =) Paris är verkligen en fin och en romantisk stad! Jag fick ett plus på graviditetsstickan samma dag som vi skulle åka till Paris!! Väldigt romantiskt
  • miss u

Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i april, gifter oss 18 juli. Vi har en del som bor 3-4 timmar bort, och dom allra flesta vet redan om att vi ska gifta oss så dom har det i åtanke när dom bokar in semestern.

Det enda som varit är att dom som kommer långt ifrån redan börjat fråga om var man kan övernatta. Dom har fått info om det när dom frågat. Det kommer även stå i inbjudan. Många kommer bo hos släktingar i närheten så det är inte så många som ska övernatta på vandrarhem/hotell.

BrideToBe09 skrev 2009-02-10 09:14:15 följande:
    Oj! Kanske är dags att börja spåna på inbjudningarna då! Gifter oss 8/8 och jag har inte börjat planera särskilt mycket ännu. Har bara bokat ställe och datum. Tänkte också på det där med semestrar. Samtidigt gifter vi oss på en lördag, så det borde ju funka även om folk jobbar. De som har längst att åka har 3 timmars bilresa.....inte så farligt. Är det sent att skicka ut inbjudningarna i april? Det var annars min tanke.....
  • miss u

Vilken stad var finast? Prag eller Paris? Vilken årstid var du i Prag?

Vi har också tänkt ta en weekend strax efter bröllopet. Skönt att komma iväg en stund, men behöver inte kosta skjortan för det.

Verkligen snällt av dina föräldrar att ställa upp som barnvakt. Det är mycket värt!

MoonGirl skrev 2009-02-10 10:20:16 följande:
    miss u skrev 2009-02-10 08:00:48 följande:
    Jag har varit i Prag också, var dit 2001. En jättevacker stad!! Skulle gärna vilja åka dit igen faktiskt....Ja, det kanske är Paris man ska åka till om man vill ha ett plus på stickan, hi hi Jag tog en massa resekataloger från bröllopsmässan, kan inte bestämma mig var jag vill åka efter bröllopet. Vi är i alla fall överens här hemma att vi vill åka iväg på en liten resa, i så fall över en weekend. Jag tror att Erik klarar sig utan oss i några dagar i alla fall. Mina föräldrar har lovat att de ska vara barnvakter. Snällt!
  • miss u

En till som varit i Paris. Vilka åkte ni med? Vilket hotell bodde ni på?

Vi skulle gärna vilja bo nära Eiffeltornet, eller iaf så man kan ta sig dit rätt smidigt.

BrideToBe09 skrev 2009-02-10 11:08:44 följande:
    En ev bröllopsresa för oss, blir nog också en weekend. Tror nog att våra föräldrar kan tänka sig att ställa upp som barnvakt i så fall.Förra våren var vi till Paris, i mitten på maj. Var alldeles underbart! Barnfria, en långweekend. Behövdes SÅ mycket. Härligt att åka runt med metron och promenera runt i stan, gå på muséer och äta gott, och framför allt SOVA gott!
  • miss u

Vad härligt att få bli stylad och fin. Är så härligt när folk håller på med ens hår. Så du tänkte ha löshår! Jag funderar på att inte ha det, men jag vet inte alls hur jag vill ha det. Är ju en kompis som ska fixa det, och jag börjar bli lite orolig över hur det kommer att gå.

Hade du med nå bilder på hur du ville att håret skulle se ut? Hade du bild på klänningen med dig också? Man vill ju att allt ska funka tillsammans.

Barret skrev 2009-02-10 16:05:08 följande:
    Igår var jag till min frisör. Jag hade med en hel hög med grejer eftersom jag är lite speciell med hundra allergier... Så schampo, balsam, smink, tiara, löshår och en hel bund med andra hårgrejer... Vi gjorde en lite tillfällig håruppsättning och så fick hon testa mitt smink också... Jag kände mig som en prinsessa. Jag undrar hur jag kommer känna mig på min bröllopsdag *ler och längtar*
  • miss u

Vilka städer väljer ni emellan? Egentligen är det ju bara att ta nåt. Huvudsaken är ju att man är tillsammans.

Så duktig du är på att träna! Jag har helt tappat motivationen för att träna. Har inte tränat en enda gång i år! Jag vill inte ändra alltför mycket i kroppsform eftersom klänningen redan är klar, men jag behöver ju inte pluffsa till mig, för ta ut klänningen är det sista jag vill göra! Mitt träningskort går ut vilken dag som helst, så jag måste fundera ut vilket jag ska köpa nästa gång. Funderar på att bara ta ett sim-kort (alltså på badhuset, inte sånt man har i mobilen!), eller om jag ska ta både bad-gym-gympapass-spinning. Är ju bra med omväxling, men samtidigt kanske det inte är värt pengarna. Jag tränar gärna innan jobbet (runt kl 6), så man har det gjort. Kanske köper ett sim-kort och sen tar typ 10 gångers kort på det andra. Nåväl, mycket tankar om detta.

MoonGirl skrev 2009-02-10 21:43:50 följande:
    miss u: Jag kan inte bestämma mig vart jag vill åka någonstans på bröllopsresa. Det pendlar fram och tillbaka mellan olika städer... men någon gång kommer man väl på det, får jag hoppas Ikväll har jag varit iväg och styrketränat och kört cross trainer. Känner mig riktigt nöjd funderar på att åka iväg imorgon igen och köra cross trainern. En väldigt bra grej har jag upptäckt .
  • miss u

En jobbarkompis sambo är nere i Prag just nu och på hans hotell kostade ölen typ 6 kr. Det tycker jag är billigt iaf. Men du kanske menade ute på restaurangerna?

Lutar nog mest åt Paris just nu. Barcelona känns avhängt.

Lindybell skrev 2009-02-11 07:46:11 följande:
    Hej igen alla! Jag var i Prag med en kompis påsk förra året. Det var inte direkt billigt och jag var inte så imponerad. Kan ha varit vädret också, men jag har rest en del och varit på betydligt mer romantiska och mysiga platser. Paris var jag till i juni förra året. Det var mysigt, skulle satsa på det.
  • miss u

Jag känner att det inte riktigt är jag att ha långt hår, så löshår känns lite konstigt. Jättefint på andra, men lite osäker på om jag passar i det.

Kompisen och jag har pratat om att vi ska testa håruppsättning nångång. Det är ju bara det att hon bor i Tyskland just nu och är inte hemma så ofta. Lite kruxigt, men det ska nog lösas. Har kollat på massa frisyrsidor, men typ inget är med den längden som jag har. Vet inte om jag ska ha tiara eller slöja heller. Hur vet man sånt?

Barret skrev 2009-02-11 09:51:30 följande:
    Ja det var helt underbart att vars hos frisören, man blir alltid så piffig. Jag hade inte så mycket tänkt sist jag var och klippte mig men vi pratade lite då och min frisör tyckte att jag skulle köpa löshår så jag köpte en förpackning med klipps, kostade runt 5-6 hundra. Verkar vara smidigt och ganska lätt att få i och ur. Jag har ingen bild med mig, men vi hade ju pratat lite om det innan och sen testade vi lite. Klänningen beskrev jag bara, det räckte. Kan inte du och din kompis träffas och testa lite någon dag då? Så får du väl testa med klänningen och allt sen...? Hon behöver ju inte sätta upp håret perfekt utan bara så ni ser att ni tänker lika.... miss u skrev 2009-02-11 08:06:01 följande:
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2