• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Jag har ju redan simkort till mobilen, så det behöver jag inget nytt. Gillar också att simma, och det är rogivande att simma på morgonen, så det lutar åt ett sånt. Du har väl också ett stillasittande jobb? Tror simning är bra för hela kroppen, och så ska jag komma igång med min stavgång när det är lite varmare.

Jag har också hört att Glada oxen ska vara bra. Jag bor alldeles intill där och har funderat på att sola där nångång så man inte tappar all färg. Tänkte också köpa nåt 10 gångskort till deras tjejgym. Då kommer jag ju inte ens kunna skylla på att gymmet är långt borta! Vad ska jag då hitta på för att inte träna?

Barret skrev 2009-02-11 09:54:11 följande:
    miss u:Så du funderar inte på att ta ett simkort till mobilen alltså *skrattar hysteriskt* Du är rolig du. Själv kör jag med simkort, på badhuset (och i mobilen), och det är en härlig typ av motion. Tyvärr har det inte blivit så mycket sedan vi kom hem från Bali. Jag har heller inte varit till solariet nått... Får panik. När ska jag hinna sola egentligen? Alla:Var är det bäst att sola solarium? Någon som har något tips?
  • miss u

Jag tänkte testa lite uppsättningar själv så jag vet hur det ska se ut framifrån. Sen får kompisen fixa det bakifrån. Ska nog ta och låna min systers slöja snart och kolla om den passar till klänningen. Skulle vara skönt att ha nåt över axlarna eftersom jag är baraxlad, men sen att man tar bort den på kvällen. Jag tycker inte att jag passar i diadem, har nog aldrig gjort det, men tiara är ju lite annat. Sen om man har klänningen till blir det ju en annan sak. Skulle säkert kunna låna ihop till en tiara också. När ska man börja få panik över frisyren?

Barret skrev 2009-02-11 13:12:53 följande:
    Jag tänkte inte heller att det var jag att ha lite längre hår, men jag tror faktiskt att det kan bli jätte fint. Vi ska testa lite sen med löshåret och om det ser konstigt ut att jag har lite längre hår så sätter vi upp det tillsammans med det andra, mest bra för att få lite mer hår. Knepigt när din kompis bor i Tykland... Du kanske kan testa din systers slöja? För visst var det väl hon som hade en? Sen kan du ju kika in på Ruths och testa lite tiaror, dom har ju några där. Då kan man i alla fall få en känsla för vad man gillar och inte gillar... Jag har haft tiara på en bal en gång, det var ganska sött. miss u skrev 2009-02-11 10:30:16 följande:
  • miss u

Du har alltså nån som släpar iväg dig på simning. Stackare! Närå, det är ju kanon. Det skulle jag också, men det är svårt att motivera andra till att gå och simma med mig kl 6 på vardagarna. Sen har vi ingen bil heller så det blir att cykla till badhuset och sen till jobbet. Inte så kul när det är isbana... och så fortsätter ursäkterna.

Barret skrev 2009-02-11 13:15:43 följande:
    Jo jag har också ett stillasittande jobb. Inte det bästa för kroppen men med lite motion för hela kroppen så funkar den ändå :o). Simning tycker jag är bra, då rör man ordentligt på axlarna och så. Stavgång körde jag lite förut också, det är riktigt bra.. Kanske får börja med lite sånt sen när våren börjar närma sig. Hehe, visst är det svårt att komma på ursäkter för att inte träna ibland? Jag tror jag har gått med på att åka och simma imorgon.. ujuj! miss u skrev 2009-02-11 10:33:20 följande:
  • miss u

Jag vet inte om slöja är nåt för mig heller, fast första gången jag provade brudklänning kändes det ovant också. Man brukar ju inte riktigt klä upp sig på det sättet. Ska som sagt testa lite själv först. Har ju redan lockigt hår, så det svåra blir nog att få det att hålla hela dagen. Myycket spray lär det nog bli.

Det var riktigt bra pris du fått av frisören! Är ett par st som går på Salong Johnas på mitt jobb också, som även dom är nöjda när dom går därifrån.

Och du, en fråga... Var sitter hakhuvudet??

Barret skrev 2009-02-11 19:42:09 följande:
    miss u:Jag tänkte också att jag ville ha något över axlarna, men det får väl hänga ner några lockar på dem så klarar jag mig utan slöja :o). Slöja är i och för sig fint, men det är inget för mig. Du behöver absolut inte få panik ännu, jag ska ju gifta mig mycket tidigare än er och jag har precis träffat min frisör... DU hinner!Kampi:Gå dit och snacka med dem. Jag brukar gå till Malin, hon kommer med massor med egna förslag samtidigt som hon verkligen lyssnar. Jag har inte så stor koll på trender och sånt så jag brukar låta henne göra som hon vill, har alltid blivit nöjd. Vi är ett helt gäng från jobbet som går hos henne, alla trivs bra.Dom tar pris per timma, för 1h håruppsättning och 45 minuter smink tror jag vi landade på 1100:- Tiden beror nog lite på vad man ska göra.
  • miss u

Jag har nog inte tänkt att sätta upp hela håret, men lite på sidorna, precis som du tänkt också. Vill ha det lite "burrigt" för helt bakåtslickat är inte riktigt jag. Vill nog ha hår som ramar in ansiktet, men sen vet jag inte. Kommer nog att platta luggen och ha den längst med ansiktet.

Haha, var bara tvungen att reta dig lite för felstavningen.. och erkänna att jag faktiskt läste hakhuvudet och undrade för en stund var det var nånstans, innan jag kom på att det måste ha varit felstavat.

Var jättefin frisyr du hittat! Var inne och hittade på den sidan nu också. Skulle kunna tänka mig nåt liknande det här: www.brollopssiten.se/images/shutterstock_5815648.jpg

Barret skrev 2009-02-12 12:36:14 följande:
    Man får väl bättre på med lite spray under dagen tror jag... viktigast är väl kyrkan, fotograferingen och en liten bit in i festen... Ditt hår är fint, funderade lite på om du bara skulle sätta upp det lite på sidorna... eller har du tänkt dit heluppsatt? Svårt svårt. Jag tror mitt kommer bli lite såhär fast större/högre bakom tiaran:www.brollopssiten.se/images/iStock_0000023830...och du... hakhuvudet - bakhuvudet... nu ska vi inte vara sånna *skrattar* jag skriver kanske liiite för snabbt för mitt eget bästa ibland :o). miss u skrev 2009-02-12 08:02:36 följande:
  • miss u

Barret: Jag kom på en sak! När jag (och Tessisen) har så länge kvar till bröllopet som du har nu (typ) så är du redan gift! Coolt va?!

• miss u

Krya på er! Magsjuka är ju bland det värsta som finns!! Jag hade en liten släng av det för ett tag sen. Inte kul! Finns inte så mycket att göra heller än att stå ut.

MoonGirl skrev 2009-02-16 22:24:34 följande:
    Hej brudar!Jag och sonen har världens magsjuka, därav min frånvaro från bt! Jag återkommer när vi har blivit friska igen... Just nu är jag helt matt och orkeslös och måste vila. Hoppas det är bra med er alla!
  • miss u

Vad kul!! GRATTIS! Så det blev ute i bushen ändå? Det är ju faktiskt inte så långt till Irsta ändå. Är det nåt hus man kan se på nätet nånstans? Vad fick ni ge för det? När ska ni flytta? Har ni fått lägenheten såld? Mååånga frågor..

Barret skrev 2009-02-17 08:18:11 följande:
    Jag måste faktiskt meddela något mer nu när jag är här inne... VI HAR KÖPT HUS! Ja, vi hade någon vision om att vi skulle kunna cykla till jobbet men vi har faktiskt köpt ett jätte fint hus ute i Irstad. Ute i lugnet men ändå bara 5-10 minuter in till Västerås. Känns toppen!
  • miss u

När jag ändå är inne kan väl jag avslöja att jag ska på anställningsintervju i Eskilstuna på måndag! Det verkar vara mycket mer som mitt drömjobb än det jag har i dag, så jag hoppas verkligen på det. Om jag får det kan det tänkas bli flytt ditåt. Sambon pluggar ju till lärare och har 2,5 år kvar och läser några kurser i Eskilstuna. Hans ena riktning ska dom ta bort på Mdh, så han får läsa på distans oavsett var vi bor. Sambon känner för att lämna Västerås ett tag, medan jag inte vill flytta för långt med tanke på om det blir "kottar" i framtiden. Vi har ju båda våra familjer i Västerås eller strax utanför.

• miss u

Vad skönt att ni blev av med lägenheten också. Annars kan det ju vara jobbigt med två bostäder. Det kommer ju inte bli några problem att vara "hemlös" i ett par veckor. Då är det ju sommar och man är ju ändå inte inne så mycket. Huset låter jättemysigt. Hoppas ni kommer trivas där!

Jag vet inte riktigt hur många sökande det var till jobbet jag ska på intervju på, men jag ringde och hörde veckan innan sista ansökningsdagen och då hade dom fått in ett dussintal. Dom skulle ta in "ett gäng" på intervju. Vet inte riktigt vad det innebär. Dom verkar vara rätt snabba med att höra av sig så inom två veckor efter själva intervjun hoppas jag att jag får besked.

Min bror har bott i Eskilstuna i några år (innan hans fru ville tillbaka till sina rötter i Skåne) och jag gillade också den staden när jag var där och hälsade på. Sambon gillar också Eskilatuna, för han hittar i centrum! Han har ju så dåligt lokalsinne, så det betyder mycket för honom.

Barret skrev 2009-02-17 12:25:15 följande:
    miss u:Tack så mycket. Huset är borttaget från Hemnet redan så tyvärr går det inte att se där längre.. Det är ett gulligt litet hus på 122 kvm med en ganska stor tomt med fruktträd och sånt :o). Lägenheten sålde vi förra veckan och flyttar ut gör vi från den i månadsskiftet maj/juni. Sen blir det inflytt den 15 juni. Vi kommer därmed ha ett glapp mellan bostäderna men får i alla fall flytta dit våra grejer. Vi har ju ganska många kompisar här i Västerås som erbjudit sig och mina svärföräldrar bor ju i Köping dessutom. Vi ser det inte som något problem utan som ett äventyr :o)Vad roligt med en anställningsintervju! Är det många sökande? När tror du att du får besked? Att bo i Eskilstuna är nog inte så dumt tror jag. Jag har några kollegor som bor där och dom verkar trivas som fisken i vattnet. Jag håller tummarna såklart!Rebellen75:Det är många som verkar trivas i Irsta så jag hoppas att det blir bra. Vi hoppas ju på egna små kottar så småningom här så jag är övertygad om att det kommer funka väldigt bra.Krya på dig!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2