• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

miss u: Jag kan inte bestämma mig vart jag vill åka någonstans på bröllopsresa. Det pendlar fram och tillbaka mellan olika städer... men någon gång kommer man väl på det, får jag hoppas

Ikväll har jag varit iväg och styrketränat och kört cross trainer. Känner mig riktigt nöjd funderar på att åka iväg imorgon igen och köra cross trainern. En väldigt bra grej har jag upptäckt .

• MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-10 16:05:08 följande:
    Igår var jag till min frisör. Jag hade med en hel hög med grejer eftersom jag är lite speciell med hundra allergier... Så schampo, balsam, smink, tiara, löshår och en hel bund med andra hårgrejer... Vi gjorde en lite tillfällig håruppsättning och så fick hon testa mitt smink också... Jag kände mig som en prinsessa. Jag undrar hur jag kommer känna mig på min bröllopsdag *ler och längtar*
    Åhh, vad kul! Vad blev det för slags håruppsättning?
  • MoonGirl

Hej brudar!

Jag och sonen har världens magsjuka, därav min frånvaro från bt! Jag återkommer när vi har blivit friska igen... Just nu är jag helt matt och orkeslös och måste vila. Hoppas det är bra med er alla!

• MoonGirl

Hej brudar!

Nu känner jag mig mycket bättre i alla fall! Så jag är på bättringsvägen. Nu har jag några sidor att ta igen, ni är flitiga på att skriva här i forumet

• MoonGirl

miss u skrev 2009-02-11 08:12:06 följande:

Vilka städer väljer ni emellan? Egentligen är det ju bara att ta nåt. Huvudsaken är ju att man är tillsammans. Så duktig du är på att träna! Jag har helt tappat motivationen för att träna. Har inte tränat en enda gång i år! Jag vill inte ändra alltför mycket i kroppsform eftersom klänningen redan är klar, men jag behöver ju inte pluffsa till mig, för ta ut klänningen är det sista jag vill göra! Mitt träningskort går ut vilken dag som helst, så jag måste fundera ut vilket jag ska köpa nästa gång. Funderar på att bara ta ett sim-kort (alltså på badhuset, inte sånt man har i mobilen!), eller om jag ska ta både bad-gym-gympapass-spinning. Är ju bra med omväxling, men samtidigt kanske det inte är värt pengarna. Jag tränar gärna innan jobbet (runt kl 6), så man har det gjort. Kanske köper ett sim-kort och sen tar typ 10 gångers kort på det andra. Nåväl, mycket tankar om detta.
    Jag skulle vilja åka till Italien eller till Island. Men allra helst till Island. Det är ett av mina drömresemål. Har inte hunnit kolla upp några resor dit. Men det lär väl finnas weekendresor till Island. Min blivande man sa att priserna till Island har sjunkit, så det låter ju bra. Det har ju varit ganska dyrt att åka dit.

Nu har jag inte tränat på en vecka. Har hållt mig inne och har bara väntat ut magsjukan. Det har varit fruktansvärt att ha varit sjuk så länge. Både jag och sonen blev sjuka samtidigt. Huvvaligen! Men nu är vi båda på bättringsvägen, så det känns mycket bra! Jag har tappat några kilon på en vecka och det är väl rätt bra ändå . Om några dagar ska jag ta tag i träningen igen, bara jag får återhämta mig lite mer!

Låter bra med ett simkort (alltså ett simkort som du använder för att gå in i badhuset) Jag älskar att simma (är en gammal simmare, har tävlat i simning), så jag simmar så ofta jag bara kan! Spinna är också kul men vääääldigt jobbigt. Det var några år sedan jag provade på det. Nu skulle jag väl tuppa av om jag satte mig på en spinningcykel. Låter som sagt bra med ett simkort och ett 10-gångers (klippkort) på spinning .

Förresten så ska jag vara brudtärna den 13/6. Blir superkul!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-02-15 21:57:02 följande:
    Har en fråga nu ang inbjudningarna som jag nu sitter och filar på.Vi har nöjet att inbjudaHerr & Fru Fredrikssonatt övervaravigselakten mellanThereseochMattiasLundby Kyrka, Västeråsden 18 juli 2009 kl. 14.30Bröllopsfesten äger sedan rum på Stadshotellet i VästeråsKlädsel: Mörk kostymMen har en fråga ang detta mellan mattias och Lundby Kyrka, tycker ni att det ska vara ett "i" med eller kan man skippa det?
    Det var bra skrivet! Jag tycker att du kan "skippa" i:et.
  • MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-15 22:09:25 följande:
    Alla:Kan meddela att jag lagt upp två nya bilder i mitt galleri. En på min tiara och en bild på min frisyr efter provuppsättningen.. Uppsättningen är ju inte gjord speciellt ordentlig men det ger en känska av vad som är tänkt.
    Wow, vilken snygg tiara och vilken fin håruppsättning!!! Du passade jättebra i tiaran och i denna bruduppsättning!!!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-17 07:47:14 följande:

Krya på er! Magsjuka är ju bland det värsta som finns!! Jag hade en liten släng av det för ett tag sen. Inte kul! Finns inte så mycket att göra heller än att stå ut.
    Ja, usch, det är verkligen jättehemskt att vara magsjuk....
  • MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-17 08:18:11 följande:
    Jag måste faktiskt meddela något mer nu när jag är här inne... VI HAR KÖPT HUS! Ja, vi hade någon vision om att vi skulle kunna cykla till jobbet men vi har faktiskt köpt ett jätte fint hus ute i Irstad. Ute i lugnet men ändå bara 5-10 minuter in till Västerås. Känns toppen!
    Åhh, grattis, grattis!! Snart bröllop och snart flyttar ni till hus. Härligt! Snart får ni säkert en liten bebis också

Det verkar ju jättemysigt ute i Irsta, jag var där förra veckan och hälsade på en arbetskompis till min blivande man. Hoppas ni kommer att trivas där! Det är ju inte så långt in till V-ås heller.
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-17 08:44:29 följande:

När jag ändå är inne kan väl jag avslöja att jag ska på anställningsintervju i Eskilstuna på måndag! Det verkar vara mycket mer som mitt drömjobb än det jag har i dag, så jag hoppas verkligen på det. Om jag får det kan det tänkas bli flytt ditåt. Sambon pluggar ju till lärare och har 2,5 år kvar och läser några kurser i Eskilstuna. Hans ena riktning ska dom ta bort på Mdh, så han får läsa på distans oavsett var vi bor. Sambon känner för att lämna Västerås ett tag, medan jag inte vill flytta för långt med tanke på om det blir "kottar" i framtiden. Vi har ju båda våra familjer i Västerås eller strax utanför.
    Åhh, här händer det grejer vad kul att du ska på anställningsintervju nästa vecka!! Lycka till! Jag tror att E-tuna är en bra stad att bo i. En kompis från Västerås flyttade till Eskilstuna för några år sedan och hon bor kvar i E-tuna, för hon trivs jättebra där.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2