Västeråsbrudar 2009 del 2
Då kan jag informera om att det är 25 dagars tills vi åker :o) *ler*
Då kan jag informera om att det är 25 dagars tills vi åker :o) *ler*
Hej,
Jag stövlade bara in där så det verkade helt okey att göra så :o). Kanske inte helt perfekt att göra det 20 minuter innan de skulle stänga, men jag hittade ju min klänning så jag är nöjd *ler*
Vi diskuterade också sånt som var vi skulle vara och hur vi skulle göra om det regnar (hon har ju ingen egen studio). Vi pratade om vilken känsla vi ville ha i bilderna och vad vi behövde ha med oss.. Det är bra att hon får förklara exakt vad du får göra med bilderna och att ni kommer överens om vad som är lämpligt att hon resp. du gör, resten kommer nog flyta på ska du se! Berätta gärna hur det gick sen!
Vi hade någon lång tårtdiskussion förut som jag inte riktigt kan hitta nu... Hur som helst så kan jag berätta att vi träffade Chantal som driver caféet inne i Punkt (det där som ligger mellan Guldfynd och Dinsko.. Hur som helst så var den franska kvinnan väldigt trevlig och nu väntar vi med spänning på vår provtårta som vi ska hämta imorgon!! 35 kronor biten tar hon för tårtorna.
I tårtan är det mörkchokladmousse och passionsfrukt.. Sidorna är täckta med chokladplattor av vit choklad... Får väl se imorgon om det är som vi tänkt oss *skrattar lite* Vår tårta ingår ju i priset som vi fått av Björnögården så vi hade inte tänkt så mycket på priset tidigare, men det verkar vara ett bra pris
miss u skrev 2008-12-04 07:45:35 följande:
Jag ska verkligen försöka att fota lite! Jag lovar.
miss u skrev 2008-12-04 12:49:31 följande:
På lördag ska jag och min M2B träffa våran tärna och våra marskalkar för att prova frackar och försöka hitta en klänning. Vi har beslutat oss för att kolla in "Två sömmerskor" som ligger i Köping då det faktiskt skiljer nästan 500:- per hyrd frack jämfört med Ruths. Affären i Köping har egentligen inte lördagsöppet men vi har dealat lite med en av ägarna och ska få komma dit på en "specialtid", helt kanon! Hoppas bara att det finns ett bra utbud. Håll gärna tummarna om ni har en tumme över!
Jag tror att vi blir 4 stycken på Secret bok-fotograferingen om jag inte missat någon...
Barret
miss u
Tessisen
mysan31
Angående plats så jobbar Tessisens sambo och slutar 21.30, jag har sagt till min karl att han inte får vara hemma, men inget är bestämt om när och vart han ska så ännu kan jag inte till 100% lova något.. Jag tror vi kan vara hemma hos mig men jag kan som sagt inte lova något till 100%.
Jag har också haft en jätte bra (och produktiv) helg. I fredags hämtade vi provtårtan (ja bilder kommer så småningom) och den smakade som himmelriket själv :o). Våran toastmaster var också på besök och provade tårtan sen blev det såklart en massa bröllopssnack efter det.
I lördags var vi i Köping och provade frackar till våra marskalkar vilket gick jätte smidigt, sen var vi en sväng på Ruths för att hitta en klänning till tärnan, vilket gick väldigt smärtfritt. Provade dessuom min klänning igen och fick några bilder :o). Efter det fick vi besök av en långväga gäst på 9 månader och hans föräldrar...
Och ja, när de hade åkt hem igår runt lunch så började vi (igen) med inbjudningskorten som... tro det eller ej... är KLARA!!! Har 19 adresser att skriva och 34 frimärken att köpa, sen är de skickade och klara.. Weeeee!!!
miss u skrev 2008-12-08 08:08:14 följande:
Det var värst vad tyst det var här inne... Var har ni tagit vägen egentligen? Är julen på så starkt intågande att alla lagt sin bröllopsplanering på is i några veckor?