• Elide

Västeråsbrudar 2009 del 2

Tack brudar för igår. Barret tack för maten. Var en minnesvärd kväll. :) Var många frågor här med.

Välkommen lillatitti! Det är bara att känna sig som hemma och är det nått du undrar över så är det bara att fråga. Brukar alltid finnas någon som har ett bra svar. Lycka till med planeringen!

• Elide

Barret: Ja absolut nått att berätta för barnbarnen, eller kanske inte... Iallafall nått att ta till ibland när man inte får som man vill där hemma. Där är det bara att ta fram och visa och säga. Om jag gör nått sådant här för dig så kan du allt göra nått för mig...:)

• Elide

Fick ihop 18 bilder och har nu beskurit dom ska bara fixa lite med kontrasterna sedan så är jag klar. Med den delen iallfall..
    Har ni kunnat gjort nått?

• Elide

Välkommen catarinaw! Va kul att du ska gifta dig. Hoppas det går bra med planeringen. Är det nått du undrar över så är det bara att fråga. Alltid någon som kan komma med ett bra svar.

• Elide

Barret: Vilken sida använde du di av för att göra albumet?

• Elide

Mysan: har du testat att maila Oliver. Det är så vi fick kontakt med honom.

Nu till en fråga till er alla.

Har setat och funderat på formuleringen till inbjudan. Kan man skriva när det är gifta par: Herr xxxx xxxx och Fru xxxx xxxx.
    Sedan ogifta par: Herr xxxx xxxx och Frökern xxxx xxxx.
    Eller blir det för pompöst och högtidligt?

• Elide

Så har funderar vi på att skriva:

Vi har nöjet att inbjuda

Herr xxxx xxxx och Fru xxxx xxxx

att övervara
    vigselakten mellan

xxxxx xxxxx
    och
    xxxxx xxxxx

Lundby Kyrka i Västerås
    18 Juli 2009 kl. 14.30

Bröllopsfesten äger sedan rum
    på Stadshotellet i Västerås

Klädsel: Mörk kostym

Vad tycker ni?

• Elide

Tack för era åsikter. Det får bli Herr och Fru. Tycker det låter pampigt och passar oss.

Var ute och kollade runt på nätet i går efter en slöja. Hittade då istället den korsetten som jag ville ha. För 249 kr, istället för nästan 900 på en annan sida. Så nu är det också fixat. Har bara skor och slöja kvar nu. Och så ringen så klart.

• Elide

Rebellen: Vi ska bo på stadshotellet. Vi valde love pakete. Då ingår, champange, choklad, frukt, morgonrockar, (rosor), frukost på rummet och utcheckning senast klockan 18. 2400 kronor

Vi valde sviten utan bubbelbadkar. Men det var väldigt ljust och härligt rum.

Hur vill du att din klänning ska se ut då?

• Elide

lillatitti: vi tyckte att det skulle vara lite lyxigt på bröllopsnatten också. Det passade även väldigt bra eftersom vi ska ha festen där också. Då är det bara att smita iväg när man vill. Och behöver man vila lite så kan man bara smyga upp.
    Sedan så funderar vi poå att ha en brunch för den närmsta familjen där dagen efter. På rummet finns det nämligen ett stort matsalsbord så rymmer ca 8 pers. Vi funderade på att ha presentöppningen då. SÅ man drar ut på det roliga lite.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2