Västeråsbrudar 2009 del 2
Hej på er!
OJOJ, vad kul det är att gå på bröllop! Hade verkligen så roligt i lördags på sambons lillebrors bröllop. Nu längtar jag bara ännu mer efter mitt eget. Grät en skvätt i lördags, så jag vet inte hur jag ska klara av mitt eget bröllop. Lär bli att ta extra mascara i beredskap.
Det blev ju rätt trångt i lokalen, då vi var runt 50 st på 60 kvm. Resterande 15-20 personerna satt i ett rum intill och fick springa in till det stora rummet när det var dags för tal. Kändes väl lite konstigt, men man fick ta det för vad det var. Trubaduren var jättebra, så honom ska vi förhoppningsvis också ha. Pratade en del med honom, och han skulle kolla upp så han kunde.
Hamnade mittemot brudens systers sambo vid bordet. Dom hade precis förlovat sig och tänkt gifta sig antingen nästa år eller året efter, så ni kan ju förstå vad vi pratade om. Han hade tagit brudparets bilder. Fick se några av dom. Var såå fina! Han kunde tänka sig att ställa upp gratis och ta våra foton. Jättesnällt! Kan tänkas att det blir nåt sånt. Hade sedan innan tänkt ha hans flickvän som barnvakt (hon vet inte om det än), så det skulle passa bra. Känns som att saker börjar falla på plats. Vi vet rätt mycket nu om hur vi vill ha det, och inte.
Tänkte ringa och fixa nåt kontrakt med Hamncafét. Vore bra att ha det fixat innan vi åker iväg. Ni som har hyrt lokal, har ni skrivit kontrakt och vad står det på det?