• Barret

Västeråsbrudar 2009 del 2

MoonGirl:
    Jag tycker absolut att du ska ha en kupad vigselring som passar ihop med förlovsningsringen... Ringen på bilden var ju superfin!

norpans mamma:
    Nu börjar det helt klart närma sig den stora dagen. Fick ett mail med papper ifrån kyrkan här för ett tag sen. Kändes häftigt. När skulle eran akt börja? Funderar lite på när våra marskalkar och vår tärna ska ta sig dit.. Vill ju inte störa er ju!

Tessisen:
    Jag dyker nog upp runt 16.30 skulle jag gissa. Misstänker att jag lessnat på jobbet och vill därifrån då! :o) Bredbar låter bra, var lugnt och skönt där.

Cordula:
    Sist vi var där var det inte så många andra gäster där.. Jag har inte bestämt vad jag ska ha på mig än men jag har mörkt hår till axlarna, snelugg, mörkbruna glasögon (plastbågar) och en guldring på fingret :o)

• Barret

Måste också berätta, lite OT jag vet, att jag idag gått ner nästan 8 kilo (7,9) sen i höstas! Jag är såå stolt. Nu j***ar ska de sista bort till bröllopet...

• Barret

Nej jag har inte kollat det än, det var ingen som svarade på hur mycket tid vi behöver... skulle i och för sig kunna ringa och höra om man överhuvudtaget kan boka "per timma"..

Vilka hotell är egentligen alternativ?

mysan31 skrev 2009-01-19 21:34:14 följande:
    Alla: 16.00 -16.30 passar bra för mig att fika...Bredbar är det bästa stället...Barett: har du kollat upp hur mycket det kostar att hyra etthotellrum
  • Barret

Tack tack. Ja, jag har tänkt att tappa ytterligare ca 5 kilo. Sen känner jag mig nog ganska nöjd. Köpte värdens bästa grej på viktväktarna igår. En liten miniräknare. Den ser inte mycket ut för världen men den är smidigt att ta med och där kan jag skriva in precis vad jag stoppar i mig, hur mycket jag tränar och dessutom räknar den ut hur mycket jag "har kvar" att äta resten av dagen. Toppen toppen. Nog om det.

Jag kollade lite på hotell och det verkar vara mycket som är fullbokat till helgen. Jag föreslår att vi är hemma hos oss i alla fall. Däremot tycker jag vi ska börja lite tidigare. Kan vara fint att få några bilder med lite bättre dagsljus och eftersom mörkret faller redan vid 4 tiden kanske det skulle vara bra att träffas vid 2-3? Är det för tidigt för er? Jag har sparkat ut min sambo. Jag behöver nog lite vin.

miss u skrev 2009-01-20 08:36:02 följande:

Barret: Grattis till viktnedgången! Bra jobbat. Hur mycket till hade du tänkt gå ner? Jag ska sätta igång ordentligt med träningen igen nu, så får vi se vad det ger för resultat. Får ju inte gå ner för mycket för då passar ju inte klänningen. Jag tror att vi kommer att behöva hela kvällen för fotograferingen på lördag, kanske från kl 17 eller nåt sånt. För egen del spelar det inte så stor roll vilket hotell vi tar. Gärna nånstans man kan ta sig med buss, för det lär bli det färdsättet för min del.Är föresten tillbaka på jobbet igen, därav alla prickar över å,ä och ö. Lite segt att komma igång.Sen kan jag tyvärr inte fika på onsdag. Vi har fortfarande massor att greja med hemma efter resan. Måste ju ta ner alla julgrejer bland annat! Men jag tar gärna del av era idéer inför lördag.
  • Barret

Vi kan skjuta upp det om ni vill... Fast då kan vi nog inte vara hos oss, svårt att motivera att han ska åka bort en helg till ju... Men om det inte blir nått så åker jag med honom i helgen så för mig spelar det ingen roll.

• Barret

Jag vet inte riktigt om det kommer funka, men att hyra ett hotellrum är ju också lite osäkert... Vi har en stor dubbelsäng med ett mörkgrått överkast så där kan man säkert ta några bilder... I hallen har vi grå tapet (enfärgad) då där borde man också kunna ta lite bilder... Man får nog försöka fixa till sina bilder i datorn lite efteråt om man vill ta bort bakgrunder och så... Jag har ju ingen studio precis. Om vi är ett par stycken så kan ju faktiskt två personer stå med ett lakan bakom medan en blir fotad och en fotar..
    Jag har lite lampor som vi nog kan använda som ljussättning och tittar man ut t.ex. idag så är det inte mycket till väder om man vill ha in ljus ju! Stearinljus funkar... Har inga snygga höga ljusstakar men jag har några vanliga för värmeljus.. inte så många av samma sort och färg dock... Hum...
    Att börja dricka vin vid två kanske är lite tidigt *skrattar* men det kan vara bra att ha en stund innan och efter så vi kan göra i ordning och sen ställa tillbaka...

miss u skrev 2009-01-20 12:46:05 följande:

Barret: Känner du att det funkar att vi är hos er så är det ju lugnt. Min sambo ska iväg på bandy (så det blir ingen grabbkväll hos oss) så jag är "fri" på lördag. Kanske dumt att planera in en annan helg. Du får bestämma om det funkar för dig.Så du vill att vi ska dricka vin från kl 14? Har du nåt att ljussätta med annars? Kommer ju bli rätt mörkt. Man kanske kan ta en massa stearinljus.
  • Barret

Skönt att ha dig tillbaka miss u, jag kände att det var något/någon som saknades när du var iväg.

• Barret

miss u:
    När sticker han iväg då?

Rekvisita.. oj.. hum... saxofon, klarinett, en ful gitarr (den är jätte gammal och lite konstig), fårskinn (mellangrått från IKEA), lite ljus, en av killens skjortor, underkläder och ja det vanliga...

Jag har sagt till min sambo att några kompisar och jag ska ha vinfest hemma. Jag tror han har gått på det. Så jag kan bli hur full som helst, bara det inte synd på korten *fnissar*

• Barret

miss u:
    Ja, jag tror inte att du vill ha våran gitarr på någon bild om jag ska vara ärlig... Den är ju inte skitful, men det är en riktigt gammal skrutt.
    Jag hittade en hemsida med ganska mycket olika secret box kort, kommer inte in på min mail just nu för att hämta länken men jag ska lägga in länken här så fort jag kan!

• Barret

miss u:
    Det är ingen kompis som du kan ringa till och som du kan be om en tjänst... tänkte om personen kunde ringa till dig eller din sambo och fråga om hon/han kunde få låna den över lördagen... då skulle personen säga att hon eller han skulle komma förbi på lördag efter att din sambo åkt iväg och låna den... vet inte hur du ska lösa med tillbaka lämnandet i och för sig.... hum..

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2