• Barret

Västeråsbrudar 2009 del 2

Tessisen:
    Just nu använder jag mig av Fuji Direkt men det är mest för att jag redan hade laddat hem deras programvara för att testa... Jag har beställt av dem förut och det har funkat bra, men jag har aldrig beställt någon fotobok av dem förut.

catarinaw:
    Vi har räknat med att någon eller några i alla fall faller bort, men det är nog inte dumt att funderat på hur folk ska sitta ändå..

miss u:
    Det gäller nog att ha en vattentät lögn eller ingen lögn alls.. Min karl verkar ha gått på det än så länge.. Försöker att inte prata om det så mycket och ja det verkar funka. Kul att du fick ett par bra bilder i alla fall :o)

• Barret

Ja precis, det var Camilla jag tänkte på. Hon umgicks ganska mycket med Linn (som för övrigt är bjuden på vårt bröllop). Äntligen har jag fått svar på vart jag sett dig, nu kan jag luta mig tillbaka igen :o).
    Jag inboxar dig med min mailadress!

Cordula skrev 2009-01-26 21:00:24 följande:
    Barret:Kan det vara Camilla du tänkte på? Hon hade en kompis som hette Linn oxå, tror hon gick i samma klass som Magnus. Skönt att vi löst det mysteriet :)Ja, ska försöka lägga upp en bild, blir dock en när den hänger på galge. Vill inte ha med hela mig på bilden :). Men om jag får din mailadress vid lämpligt tillfälle kan jag skcika dem dit, är nyfiken på att se din klänning oxå.
  • Barret

catarinaw:
    Jag tror att vi (brudparet) kommer sitta i mitten sen kommer våra föräldrar sitta på respektive sida och utanför dem kommer vi placera syskon som i vårt fall också är tärnor och marskalkar. Hur många man kan placera där beror nog på hur många gäster totalt man ska ha, dvs hur många tungor man ska ha.

sanste:
    Vi skickade ut våra inbjudningar innan jul och skrev "får ej öppnas förrän 24 december". Vi ska gifta oss den 2 maj. Så jag tycker inte att det är för tidigt att skicka ut inbjudningarna här i januari/februari.

• Barret

mysan31:
    Jag har ingen aning om vilken hemsida Oliver har... Ledsen.

lillatitti:
    En kompis till mig har varit gäst på ett bröllop vid Hubbo och hon tyckte det var superfint. Själv ska jag gifta mig i Baderlunda kyrka, den är väldigt söt.. Gör som vi gjorde, åk runt och kika lite på de olika alternativen som finns.

• Barret

Tråkigt att höra att du är sjuk. Hoppas du piggnar till snart.
    Nej vi fick inte huset tyvärr, vi hade pengar att gå upp högre men tyckte inte det var värt riktigt dom pengarna. Vi satte ut lägenheten i alla fall och hoppas på att någon rik ska nappa :o). Känns skönare att sälja först och köpa sen även om det också ger en viss osäkerhet. Fortsättning följer :o).

miss u skrev 2009-01-29 10:29:30 följande:

Barret: Fick ni huset?! Såg nämligen att er lägenhet låg ute på Hemnet. Kände igen mig från i lördags.
  • Barret

Jo det är lite synd, men allt har sitt pris och det känns som att man kan få någon minst lika bra om inte bättre för dem där pengarna. Huset var trots allt inte perfekt så vi avvaktar... Om vi får lägenheten såld så kommer vi antagligen sätta ett långt tillträdesdatum. Har vi inte hittat något då heller får det blir att flytta in hos svärföräldrarna (dom har ett stort hus och använder inte all yta) eller hyra en hyresrätt några månder. Inte helt enkelt, men det löser sig! Lättare nu än sen om man får barn.

Jag har ingen aning om några av företagen som kommer på Bröllopsmässan kommer ha några rabatter.. Vi ska åka bort nästa helg så jag har inte lagt ner så mycket energi på att söka information...

miss u skrev 2009-01-30 14:10:45 följande:

Trist att ni inte fick huset! Det var ju jättefint. Bättre lycka nästa gång!Vad händer om ni får lägenheten såld? Har ni nånstans att ta vägen då?
  • Barret

Hej hej,
    Jo vi känner att det är en ganska bra plan faktiskt, dessutom kommer det ju ut nya hus på hemnet hela tiden så det är bara att hålla ögonen och sinnena öppna så ska vi nog hitta något!

Nog tror jag att man kan ha vita blommor till en ivoryfärgad klänning, det är säkert bara fint!

Cordula skrev 2009-01-30 18:39:22 följande:
    Hej!Barret: Tycker det låter som en bra ide, att lägga ut lägenheten nu. Får man bra betalt har man ju ett bättre utgångsläge. Har kompisar som bodde hos svärföräldrarna ett år, det gick det med :). Allt går bara man vill.Alla: Har en fundering kring blommor. Tror ni att det passar med vita blommor, kallor, till en ivoryfärgad klänning?
  • Barret

Det låter romantiskt med ett utomhusbröllop. Jag ska hålla tummarna för vädret!

Vi ska ha blått som färgtema så jag ska ha blommor i den färgen + vita blommor och massor med grönt i... Tror det kan bli riktigt fint! Ska iväg en sväng till floristen imorgon och kika lite.

lillatitti skrev 2009-01-30 20:30:32 följande:
    Å, det har jag med funderat på... vita blommor och ivoryklänning...? Går det? fast jag vill ha vita och rosa blommor. Färgtemat kommer att vara rosa. Vad har ni andra för färgteman?Kyrkan... den blev ju avbokad så nu har vi slängt om planerna totalt! Nu ska det bli utomhusbröllop, vid svartån i Skultuna. Antingen vid dansbanan i trakten neråt mässingsbruket eller vid en gammal ruin nere vid ån. Har inte bestämt riktigt. Dessutom blir det en borgerlig vigsel, men dock med 40-50 gäster, marschlåtar, diktläsning och solosång, "riktig" bröllopsutstyrsel, tärna och brudnäbb. Därefter fortsätter bröllopsfesten i scoutstugan på gångavstånd. Detta kan nog bli bra. Jag är faktiskt glad att kyrkan blev avbokad, nu gäller det bara att ha tur med vädret. Ska snickra på en backup-plan...
  • Barret

Hej och välkommen tillbaka till livet på BT!
    Jag har inte riktigt prioriterat dina pdf:er eftersom du ändå inte kunnat titta på dem. Hoppas jag ska hinna fixa det imorgon kväll (det är den enda kvällen när jag åtminstonne kommer hem innan 9 på kvällen). SNART! :)

MoonGirl skrev 2009-02-02 19:45:43 följande:
    Barret: Har du hunnit fixa pdf-filen till mig?
  • Barret

Ikväll ska vi på födelsedagskalas efter jobbet och jag vet inte riktigt när jag kommer hem. Blir det skapligt tidigt kan jag säkert hinna med att göra det mesta idag, annars får det bli senare. Gäller bara att komma ihåg det när man har några minuter över...

Med husletandet går det lite långsamt. Vi har egentligen bara hittat ett hus som vi gillade tillräckligt mycket för att buda på det.. Men vi håller hoppet uppe! Snart kommer vi hitta vårt drömhus!

Hur känns det för dig/er nu när ni flyttat då? Har ni hunnit packa upp något? Börjar det kännas som hemma?

MoonGirl skrev 2009-02-03 00:02:25 följande:
    Tack, tack!! Jag har verkligen saknat internet & bt! Jag förstår att du inte har prioriterat mina pdf:er eftersom jag ändå inte haft något internet. Det är lugnt! jag tänkte väl ta tag i inbjudningskorten så fort jag har fått pdf-filen av dig. Vi har förresten fixat toastmaster & toastmadame nu, så deras namn ska skrivas in i inbjudningskorten nu. Skönt att det är fixat i alla fall! Hur går det med husletandet för er del? Hittat något hus ännu?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2