• mia8

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Ja Igia den längst ner till höger är jättefin... men jag måste även lägga en röst på den näst översta klänningen. Jättevacker och häftig!

• mia8

Ang inbjudningar... vi har testskrivit ett och är jättenöjda..men tyvärr så blir det nog lite konflikt med släkten där... vi vill nämligen inte ha med barn under middag och fest...tråkigt att inte andra kan acceptera att det är vår dag, suck!

• mia8

Tack midsommarbruden.. så känner jag med. Var på ett bröllop i september där barnen sprang runt och lekte med ballonger när brudgummen höll tal... barnkalas!

• mia8

Jag fick ett telefonsamtal och en mailad offert förra veckan av Lena På Taket. De skrev att de hade mycket innan jul och att vi skulle höras närmare i januari. Jag skulle tipsa om att ringa!

monkay skrev 2008-12-12 15:57:40 följande:
    hehehe mkt bra med barn vid juletid Och annars såklart oxå.Aha, har inte sett dem på riktigt, bara på Ikeas hemsida, du kanske har rätt, måste åka dit och kolla jag med Är det ngn som hört ngt om Lena på taket? Vi pratade som sagt med dem på bröllopsmässan...men sen dess nada! Har mailat två gånger och varje gång får jag till svar att de ska höra av sig i slutet av veckan. OBS att det var drygt 2 veckor mellan mailen....hur oseriösa är de egentligen? Har hört rykten om konkurs, men inget bekräftat. Ngn som har info?Ha en mysig fredagskväll och lucia imorgon alla Uppsalaflickor!
  • mia8

Jag torr att båda blir fina men jag gillar alt 2 bäst... Själv ska jag nog ha vita pärlor utspridda i håruppsättningen. Funderar på att skippa halsbandet nu när klänningen jag har valt är så detaljerad.

monkay skrev 2008-12-12 19:18:12 följande:
    Nu har jag hamnat i en sån där angenäm sits...dags att välja tiara! Kan ni inte hjälpa mig att välja? I mitt bildgalleri finns det två olika tiaror som jag köpt, alt 1 och alt 2. Kommer inte ha några smycken förutom pärlor i öronen, har mörkt hår.Gillar båda två, så känns rätt svårt detta. Tack och lov att det är så lång tid kvar Alt 1 eller Alt 2?
    En undran om blommor... bör en vuxen brudtärna ha en bukett? Hur brukar man göra? Kanske dum fråga men jag vet faktiskt inte...
  • mia8

Klänningen betald...skönt! Det känns verkligen som att jag har den finaste klänningen i världen! Håller på att kolla trubadurer...svårt...vet inte hur vi ska göra...

• mia8

jaaa...blir väl kanske så för oss med... men vi har något på tråden.. kostar 4000..ska kolla det först!

• mia8

ojojoj...jag känner inte att dukningen känns såå viktig. Jag tänker ta det lite lugnt med det... jag tror att det blir jättebra även utan provdukningar...kanske...eller?

• mia8

hm...tror att hemsidan blev fel... jag kom in på en sida med båtar...

Midsommarbrud09 skrev 2008-12-21 18:35:14 följande:
    Jag klantade verkligen till det med klänningen. Gav ju sömmerskan fel midjemått!! (6 cm för lite)Måttbanden måste at snurrat sig för det var ju fel sida av måttbandet jag läste av. Mailade snabb och berättade det, men klänningen var redan klar. Hon skulle försöka ordna några cm extra...Nu är det hårdbanting som gäller...nej, så illa är det väl inte..klänningen har korsett i bak så det går väl att reglera lite.Snacka om klantigt!!Sommarliv: Vad skulle kunna gå på tok?
  • mia8

vad är det för mässa? Vilken tid? Inträde?

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2