• monkay

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Har du också köpt din tiara på Tradera? Jag blev så glad idag, för igår så budade jag på den...men förlorade tyvärr, den gick upp över 300 kr. Men jag mailade säljaren och frågade om hon möjligtvis inte hade en till på lager och det hade hon, så jag fick köpa den för 179 kr Så nu har jag alltså två stycken, för alt hade jag redan köpt!

Har inte bestämt ngn klänning än, men det lutar åt den här:

www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp?
    idProduct=35&idCategory=50

Ska ha vita kallor till, hoppas det blir bra.

Va roligt att ha din mammas pärlor, en mkt bra tradition. Visst skulle du göra om en släktings (din morfars?) vigselring oxå?

Sobeit skrev 2008-12-12 19:23:40 följande:
    Snygga tiaror du hittat! Jag röstar på alt 1. Tror att det blir jättefint till ditt mörka hår! Alt 1 är samma modell som jag själv ska ha i håret, emn jag är mellanblond. Sedan ska jag, precis som du, ha pärlor i öronen. Även ett pärlhalsband som jag lånar av min mamma. Hon lånar ut det till oss döttrar när vi gifter oss.  Har du bestämt klänning?

• monkay

hmm, den där länken funkade visst inte alls. Men den finns på Millys hemsida, på sidan 3 ungefär i mitten. Den heter "Martina"

• monkay

Vi valde kajsa fagerström. Men vi var även sugna på lönnbackafotograferna. De verkade väldigt tillmöstesgående och även de MKT prisvärda, kolla in dem!

lonnbackafotograferna.se

Midsommarbrud09 skrev 2008-12-12 19:38:51 följande:
    ÅHH... båda tiarorna var ju jättefina. Det spelar ingen roll vilken du väljer (bra hjälp jag var..!)Har börjat googla runt efter fotograf. Många att välja bland och alla har olika slags paket att välja mellan...hmmm...Nu ska jag lägga sönerna. Kommer nog somna själv också, är helst slut efter en lång dag och kväll, med famlijefest på jobbet. Slutade dock tidígare än vad jag trode, så ganska nöjd ändå! Fick en sådan fin julpresent av eleverna så att man blir alldeles rörd!
  • monkay

ja, jättnöjd ska du verkligen vara, vilket kanonpris

Tror det kommer bli vackert med dina smycken och tiaran, tiaran är ju så fin i sin enkelhet, fastän den inte är enkel. Ja du vet vad jag menar
    Hur sitter den på huvudet? Jag har ju inte fått hem min än, finns det några kammar på den eller måste man sätta fast den på ngt annat sätt?
    Längtar så tills den dimper ned i brevlådan, då ska här provas vill jag lova

Din klänning gör sig väldigt bra med pärlor, är så snyggt med vinrött och vita pärlor.
    Damn vilka vackra brudar vi blir nästa sommar!

Sobeit skrev 2008-12-12 21:20:57 följande:
    Jajamensann! Och jag köpte den och slöjan tillsammans med en kompis i Malmö så totalt betalade jag typ 250 :- för dem båda. *jättenöjd*Jo, jag ska även använda min morfars vigselring som min egna vigselring. Ska bara ändra storleken på den. Sedan graverar jag in vigseldatumet i förlovningsringen istället. monkay skrev 2008-12-12 19:31:59 följande:
  • monkay

ja, jag förstår hur du menar Ska bli så kul när även klänningen är beställd och hemma, då kan man ju prova ihop och se vilken man gillar bäst.
    Jag är så förtjust i bägge tiarorna, synd att man inte kan ha bägge på sig

Har du hunnit varit nere på Collection och kikat än? Har för mig att du sa att du och din sambo skulle ner ngn dag och botanisera.

F A M E skrev 2008-12-12 20:29:16 följande:

När vi var på slottsvisning i nov så sa hon som äger underklädesaffären. Att antingen så framhäver man klänningen genom att inte konkurrera med en massa flådiga smycken. eller så använder man smycken & tiaror att lyfta fram klänningen med dvs om man har en väldigt enkel variant.Men jag tycker att din klänning är så fin och med mörkt hår så passar i mina ögon bäst alt nr 2
  • monkay

Lösa pärlor är riktigt snyggt, såg på tiaror.se att man nu oxå kan köpa pärlor som funkar i halvutsläppt hår.

Jag tror att tärnorna brukar ha ngn slags bukett, vissa har en minikopia av brudbuketten, andra har bara en enkel blomma med ngt band runt.
    Tycker man kan göra som man känner med just den saken. Jag vill att mina tärnor ska ha en liten bukett, var på blomloftet och bokade buketten, hon hade väldigt många förslag på hur man kan göra med just tärnbuketter

Ett förslag var att tärnorna (eller för all del bruden) hade en sån där bukett man har som armband...så den sitter runt handleden och sen är det ett snöre till själva "bollen" av blommor.
    Huga vilken dålig förklaring...

mia8 skrev 2008-12-12 22:11:34 följande:
    Jag torr att båda blir fina men jag gillar alt 2 bäst... Själv ska jag nog ha vita pärlor utspridda i håruppsättningen. Funderar på att skippa halsbandet nu när klänningen jag har valt är så detaljerad.
    En undran om blommor... bör en vuxen brudtärna ha en bukett? Hur brukar man göra? Kanske dum fråga men jag vet faktiskt inte...
  • monkay

Är ju en riktigt god bit på väg, va skoj att du hittat din ring. Har du ngn bild? Har du kollat på en där scrapbookaffären vid Österplan? Där finns det massor av papper, kanske ngt fint silvrigt

F A M E skrev 2008-12-12 21:49:46 följande:

Jopp de har vi, hittade min ring också fast de blev en annan modell än den jag har i mitt galleri. Dock så hittade inte sambon min ågon ring åt honom alls. Så jag vet inte hur vi ska leta någonstans nu. Måste köpa min ring innan sista dec för att få den rabatten på den affären. Så vi ska nog göra de och söka efter hans ring vid ett senare tillfälle.Handlade alla inbjudningskorten samt kuvert fick bra pris samt stämplar och embossing i svart och glitter svart färg. Var inte nöjd med de silvriga pappret hon hade inne, så jag ska leta efter ett annat någon annanstans dock.Så långt har vi kommit i alla fall.
  • monkay

Nja, inte riktigt så. Var som en boll som satt på ett snöre och snöret knyter man runt handleden. så bollen hänger ned och dinglar ungefär som en handväska man har i handen...

som sagt, jag är inge vidare på att förklara
    Just nu kan jag inte sova... har suttit och kollat på en grymt bra film "Felon" hette den. Blev pigg som en lärka mitt i natten medan sambon sussar sött. Orättvist!

Sobeit skrev 2008-12-12 23:50:00 följande:
    Du menar en regelrätt coursage som amerikanerna brukar ha till student pram?

• monkay

Den är jättevacker, har oxå kikat lite på den...som sagt finns ju så många att välja på.. Vad jag hört av folk jag känner som beställt samt läst här på BT i Kinaklänningstråden så får Milly väldigt gott betyg. Verkar vara bra mailkontakt, snabb leverans och välsytt. Men såklart, vissa kan ju ha otur, så det är väl bara att hålla tummarna... Tror det tar ca 2 månader,men kan säkert ta längre tid under högsäsong. Var en tjej jag läste om här som hade beställt sin klänning från Milly i början av dec och den var klar att skickas till Sverige 13 dec..det var snabba ryck

Finns ingenstans att prova vad jag vet, eftersom de görs i Kina, men ett tips är ju att gå till en brudbutik och prova olika modeller så man får ett hum om vad man gillar och trivs i

Ska bli så roligt att beställa, jag håller på att gå ned i vikt så jag kan inte beställa förrän typ april

Hur går planeringen frammåt annars då?

Tina79 skrev 2008-12-13 15:32:57 följande:
    Klänningen är jättefin! Själv funderar jag på en liknande som heter Michelle som finns på samma sida på Milly bridal. Tror vita kallor blir jättefint till, även om jag själv skulle vilja ha lite färg i buketten också. Jag funderar på hur bra Millys är egentligen. Klänningarna de har är ju jättefina men man blir nästan misstänksam eftersom de är så himla billiga i jämförelse med andra affärer här i Sverige. Har du hört något negativt om dem? Vet du hur lång tid det tar att beställa? Finns det någonstans man kan prova deras klänningar?
  • monkay

Var på Plantagen nu ikväll och köpte en julgran, de har 50% på allt julpynt...kanske inte direkt till bröllop förståss, men lite smått och gott kan man ju alltid fynda till julen

Jag tror det blir snyggt med IKEA lakan och löpare, tror inte alls det syns att det är lakan. Däremot har jag för mig att ngn i den här tråden tyckte att det lyste lite igenom... men värt att kolla helt klart!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2