• monkay

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Skrev de något om den utlovade rabatten på 10% som man skulle få om man lämnade en offertförfrågan på slottet?

Känns som om vi inte kommer få den, om de inte ens klarar av att skicka ut en offert till mig. Gaah kan man lita på dem?

• monkay

Roligt , jag ska oxå ta därifrån tror jag. Fick du betala deposition redan nu för ställningen eller tar dom det när du får tårtan?

brud2009 skrev 2009-01-13 17:27:10 följande:
    Idag har jag bokat tårtställning, såååå skönt att äntligen ha bestämt!!! Nu återstår bara utseende och smak..... Fick en lååååång lista med mig hem där alla deras olika smaker står, tur att man får provsmaka
  • monkay

Jag röstar på Kallorna, det är så fint med dem. Jag ska oxå ha vita kallor, så jag kanske inte är helt objektiv iofs...
    Blomloftet ska göra min bukett, pratade med henne på bröllopsmässan på slottet. Tror att buketten landar runt 1100kr. Den jag frågade pris på då, ser ut som den som du har i ditt galleri, enda skillnaden var att den har lite gröna strån i.

Båda buketterna var jättefina, så oavsett vilken du väljer kommer du bli en mkt tjusig och vacker brud!

mia8 skrev 2009-01-15 17:03:18 följande:
    Jag har fått svar från Agneta I Nilsson (blomdesign). Hon skulle ta ca 1000 kroner för blandbuketten och 1500 för den med bara kallor (se mina bilder). Det tyckte jag var lite konstigt för butiken Spira på stan skulle ta samma priser med precis tvärt om! Så nu vet jag inte hur jag ska göra...vilken bukett ska jag ta? Jag har ju klänningen och vi ska ju ha vigseln utomhus...Smakråd någon?
  • monkay

Tycker båda två var väldigt fina, men den jag röstar på är nr 1. Den hade en shysst kombination av tyg och organza (?) i släpet samt en fin ringning. Very Nice!

• monkay

Var ligger skokanonen?

Sobeit skrev 2009-01-23 22:17:40 följande:
    Jag köpte mina på Din sko i somras. Kostade 249 :-. Helt lagom enligt mig. Kommer troligen att färga om dem efetr bröllopet å de är mer användbara. Kolla annars på Skokanonen!

Beställde skor igår från brandos.se. Blev ett par rejäla pumps med stabil klack Jag kan verkligen inte gå i högklackat, dessa var 7 cm, men tror klacken gör den okej ändå
    Har prelbokat catering igår oxå, känns som om lusten att planera börjar komma tillbaka lite nu

Kram på er
  • monkay

Håller med föregående talare angående buffén, låter som ett väldigt bra pris. Verkar vara en supergod buffé det där!

Idag har vi varit på en liten roadtrip till Norrtälje och Ingvors brudbutik...vilken härlig människa som driver denna butik alltså, tillmötesgående så det förslog.
    Riktigt bra priser på klänningar och tillbehör. Vi provade ut och bokade frockcout (stavas det så?) till Jacob, han blev riktigt stilig . Kommer att kosta 1800 kr för allt förutom skor och skjorta. Var in på Mäster Arnes förra veckan och där låg hyran på 1400 för enbart byxor och kavajen, sen skulle man köpa till plastrong, väst och skjorta. ( Och de västar de visade kostade runt 1200) Så blev bra mkt billigare att hyra i Norrtälje. Dessutom fick man ha grejerna torsdag-torsdag.

Känner mig riktigt nöjd över dagen

En fråga till er: Hur har ni gjort med underkjol? Hyrt/köpt? Och vad ska man ta, med ringar eller tyll? Verkar vara en djungel det där, känner mig helt vilsen...

Ngn som har ngt råd i frågan?

• monkay

Är värt ett besök i Norrtälje oxå hos Ingvors brudbutik. Vi var där förra helgen och bokade en frockcoat med tillbehör. 1800 kr för en veckas hyra! Toppenbra bemötande och service

Vi var oxå in på Mäster Arne och kollade, men vi tyckte det blev för dyrt. Han vi pratade med sa att bara hyra för själva frockcoaten och byxor låg på 1400:- och sen skulle det tillkomma för väst, plastrong som man fick köpa själv. Tycker det blev för dyrt när man räknade ihop allt.

Greta 1980 skrev 2009-02-09 20:14:00 följande:

Mäster Arne har många snygga varianter, där ska nog vi hyra.Men ska oxå en sväng till Bröllopsgården i Vittinge och titta. dem hade tydligen oxå en del till män. Ni kan få rapport när vi varit där imorgon kväll.Men Mäster Arne hade riktigt bra priser och var väldigt tillmötesgående så vi får se...(Min sambo vill oxå ha frockoat)F A M E skrev 2009-02-09 18:14:54 följande:
  • monkay

Vi var där innan vi åkte till Norrtälje, de hade frack, smoking och jaguette men ingen frockcoat. Men de var jättetrevliga där också. Så vill man inte ha just frockcoat så är ju Hefa ett mkt bra alternativ prismässigt.

Igia skrev 2009-02-10 11:41:36 följande:
    Finns även HeFa brud och fest på G:la uppsalagatan. De ska oxå ha till herrar. Har inte varit där själv så jag vet inte hur de är.
  • monkay

hehe precis

Igia skrev 2009-02-10 12:50:16 följande:
    Det var ju bra att veta. Då behöver han ju inte masa sig iväg dit för att prova nåt de inte har hahaha!
  • monkay

hehe...du får göra som jag gjorde...blunda när man går igenom klänningsdelen

Fast jag kikade med ett öga, och de hade mkt fint. Men jag lyckades hålla mig ifrån att prova

FruLindberg09 skrev 2009-02-10 15:29:54 följande:
    TACK! då är nog hefa bara att glömma för oss med jag trodde typ att en jaguette va en frockcoat. Norrtälje låter intressant.Är dock lite rädd att jag ska fastna för nån klänning. (har redan beställt min)
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2