• Igia

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Bara ätit julbord från Höglunds och det var bara bra. Bärsta kan annars rekommenderas
    Ska fundera lite mer för nu står det still....

• Igia

Ekocafet har väl bara vegitariskt? När jag var där å åt så var det det iaf. Men det var ett tag sen så de kan ju ha ändrat det...

Jg kom en bra catering när jag skulle sova men nu har glömt den igen...

Men Görans kök finns väl oxå?

• Igia

De kan ha ändrat sin meny sedan jag var där. Kan ju vara att man ökar sitt utbud.

• Igia

Änglavakt! Skönt att det gick bra trots allt.

Min kusin var med om samma sak nästan. Väggen där deras lilla tv satt ramlade ner med tv och gjorde ett stort hål i väggen. Två dgr innan hade deras son precis flyttat in i egen rum. Hans spjälsäng stod precis där tvn landade...

F A M E skrev 2009-01-09 14:58:01 följande:

Trodde hela huset rasade i morse hemma hos oss.Klockan var nog drygt 05 och plötsligt brakar de till i ena hörnet i vårat sovrum. En sådan där riktigt smäll, så man flyger högt upp.Våran hylla vi hade ovan oss rasade ner med allt som var på. Glas gick sönder, böcker slog ryggsidan i och blev lite nötta, pärmar som låger huller om buller. Vilken röra, sambon fick 2 st pärmar på armen men inte mer, tack och lov för de. Igår morse hade vi lillan i sängen precis där, tänk om hon hade fått hyll kanten i huvudet då *hua* säger jag.
  • Igia

Det är sedan de bytte ägare som det har börjat strula vad jag förstått. Har en kompis som jobbat där men hon har sagt upp sig för att ingenting fungerar längre. Hon hade en tjänst men blev av med den för att ägarens fru skulle ha den, men hon har tydligen ingen kompetens för den.

Har haft en del med Cajsas kök att göra och mkt bra mat. Bara haft buffé. Vi har inte haft personal från de.

Bärsta party har mkt bra mat oxå.

Resturang Rullan har jag oxå en del erfarenhet från och det är bra mat. De har ju rätt bra priser tror jag.

mia8 skrev 2009-01-10 12:44:59 följande:
    Nu blir jag sååå nervös. Jag har varit helt inställd på Lena på taket... Men era inlägg gör mig lite velig...och jag har även fått höra från närmare håll att deras serveringspersonal inte varit direkt bra och att vissa rätter vid buffébetällning har saknats... Samtidigt så har de ju bytt ägare...och kanske ska man ge dem en chans...
  • Igia

Vad härligt! Hoppas ni får det kanon!!

Äntligen är det min tur skrev 2009-01-12 11:48:20 följande:

Hej!! Det va läääääänge sen jag va in här!! Jag lovade några av er att se bilder från bröllopet. Ni kanske kan få några idee´r eller så. Det finns en del länkar till företag jag gillar också.:-9Imorrn åker vi på våran bröllopsresa! Ska bli SÅÅÅÅÅÅÅ SKÖÖÖÖNT!! 4 veckor i Florida, Bahamas o ev Jamica. Suck va hrligt. Håller bäst på o packar det sista nu. Är det någon av er som har stl 37/38 så har jag flera par nya bröllopsskor att sälja sen. Bröllopsklänningar har jag också. 3 st. 2 av dim finns det bilder på på hemsidan. En är helt ny.har ni rosa som färgtema har jag en del också. Kommer lägga ut bilder sen på köp o sälj.Ha det bra med planeringen nu. angelicaochpeter.weddingannouncer.com/
  • Igia

Just det... Vad har du för färg på skorna?

Äntligen är det min tur skrev 2009-01-12 11:48:20 följande:

Hej!! Det va läääääänge sen jag va in här!! Jag lovade några av er att se bilder från bröllopet. Ni kanske kan få några idee´r eller så. Det finns en del länkar till företag jag gillar också.:-9Imorrn åker vi på våran bröllopsresa! Ska bli SÅÅÅÅÅÅÅ SKÖÖÖÖNT!! 4 veckor i Florida, Bahamas o ev Jamica. Suck va hrligt. Håller bäst på o packar det sista nu. Är det någon av er som har stl 37/38 så har jag flera par nya bröllopsskor att sälja sen. Bröllopsklänningar har jag också. 3 st. 2 av dim finns det bilder på på hemsidan. En är helt ny.har ni rosa som färgtema har jag en del också. Kommer lägga ut bilder sen på köp o sälj.Ha det bra med planeringen nu. angelicaochpeter.weddingannouncer.com/
  • Igia

Måste bara dullbelkolla så jag inte lurar dig. Det är samma som Ultuna resturangen el? Måste kolla med en kompis som höll i kontakten så det blir rätt.

brud2009 skrev 2009-01-12 13:57:27 följande:
    Vad skönt att höra att de har bra mat för vi funderar att boka dem:) Du får gärna berätta allt du vet, känner ingen som haft med dem att göra!
  • Igia

Hmm, då blev det ju inte riktigt riktigt. Men Ultuna resturangen har bra mat, men det var ju typiskt med renoveringen...
    De andra vet jag nog tyvärr inget om då...

brud2009 skrev 2009-01-12 15:07:47 följande:
    deras hemsida är matikum.se tror inte de är samma som ultuna rest. men vad vet jag:)
  • Igia

Jag tycker blandbuketten.
    Kan oxå rekomendera en tjej i Luthagen som heter Sigrids blommar och blad. Hon gjorde min kompis bukett och den var jättefin.

mia8 skrev 2009-01-15 17:03:18 följande:
    Jag har fått svar från Agneta I Nilsson (blomdesign). Hon skulle ta ca 1000 kroner för blandbuketten och 1500 för den med bara kallor (se mina bilder). Det tyckte jag var lite konstigt för butiken Spira på stan skulle ta samma priser med precis tvärt om! Så nu vet jag inte hur jag ska göra...vilken bukett ska jag ta? Jag har ju klänningen och vi ska ju ha vigseln utomhus...Smakråd någon?
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2