Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?
Hej!
Vi undrar om det finns någon här som har ett kanonförslag för vår bröllopsresa nästa år i juli.
Vi ska åka till Bali men vet inte riktigt vart änn..
Tacksam för svar
Mvh: Fredrik & Emanuela
Hej!
Vi undrar om det finns någon här som har ett kanonförslag för vår bröllopsresa nästa år i juli.
Vi ska åka till Bali men vet inte riktigt vart änn..
Tacksam för svar
Ja det glömde jag säga,det är jättefina och god mat har dom på seminyak så det ska bli trevligt att utforska
och inte tala om solnedgången som är världskänd där=) Varför inte ta ett kort eller två=)
Bali är verkligen fint även enligt mina vänner som varit där och backpackat och tipsat om saker man måste uppleva oxå=)!
Ha det så trevligt!
Befinner mig på Bali just nu. Sitter med min Lap Top på en bar vid stranden i Legian. Vädret är väl sådär. Blåser och ganska molnigt. Vi som varit här totalt 10 veckor i tre omgångar sedan juli tycker det är halvknackigt väder. Stranden är inte rolig. Blåsten har drivit upp sopor och död fisk längst hela kusten, luktar inte hallon. Ni som åker hit ska väl bo på lyxhotell m pool ;)så det går ingen nöd på er!!
Tipset är att ta SPA behandlingar och ge er iväg på utflykter. Sen kan vi ju hoppas att de sätter fart m röjningen av stranden.
Att man inte ska bo ute på öarna var det värsta jag hört, nu under egnperioden kanske det inte är superbra av förklarliga skäl. Om man vill ha Sverigestandard på hotellet m hårfön, kabeltv och annat då är det ingen hit. Men min åsikt är att i sånt fall behöver man inte göra sig besväret att åka ända hit. Man ska väl njuta av vad som finns att tillgå, njuta av det som är unikt, som vi skandinaver inte upplever varje dag. Solnedgång följd av en härlig billig (PRISVÄRD) middag bestående av nyfångad grillad fisk eller skadjur, på stranden i princip m sand mellan tårna och känna lugnet svepa över en, av det ända ljudet som hörs - havet och vågorna mot stranden, tillsammans m din älskling i skenet av ett levande ljus!! Vakna och äta frukost vid stranden, soluppgången är oxå fin! De som väljer att inte bo och uppleva öarna... ja, trist för dem, att de missar nått fantastiskt - att bo i paradiset! För mig finns det inget underbarare och mer romantiskt... man behöver verkligen inte bo som en backpacker, det skulle jag aldrig göra, alla har olika definitioner på "lyxhotell", jag har flera och en är Hotel Gili Air!
Ha en underbar Jul allihopa, var ni än befinner er i världen. Nu ska vi gå och ta en paraplydrink!
Härligt att läsa dig, Miss Biii. Imorgon åker vi, kul!
Hello igen!
Får hoppas att vädret kommer va bra nästa år i juli,det är då högsäsongen börjar.
Ja vi är väldigt kräsna,vi betalar över 5000kr /natt på riktiga lyxhotell så som du säger,det är precis hur man vill ha de Mii,men vi ska självklart som jag även skrev åka dit på en dagsutflykt och njuta av öarna och snorkla och äta gott. Det är klart vi ska uppleva de!
Men eftersom jag haft många vänner som varit där och en som bott där i 5 år så litar jag rätt mycket på samtligas åsikter om dess boende,men vi tar en utflykt dit istället då vi fått bilder på deras boende,och för oss är det inget jämfört med de vi ska bo så det är som sagt en smaksak=)
Ha en god jul själva alla,kul att prata här!
Låter härligt! Vilka flygbolag är värda att kollas upp? Är det svårt att hitta och boka hotell hemifrån?
Här kommer en till med Bali som destination. Än så länge har vi bara bokat flyg, hotell får vi se hur vi gör. Eventuellt bokar vi bara ett par nätter hemifrån och tar resten på plats. Det är tydligen det bäste egentligen. Får se om vi har nerver till det.
Kan man åka till Gili öarna bara över en dag? Lönar det sig? Tar det inte rätt många timmar från bali och dit? Vi har också lyxhotell i två veckor men e sugen på att besöka gili öarna men vill inte betala för hotell som vi inte använder om vi nu skulle övernatta på gili öarna.
Jag har läst nånstans att man kan åka "snabb-båt" på nån timme, men också den långsamma som tog typ ett halvt dygn... :-S Jag vet inte om det stämmer. Den snabba båten borde då vara dyrare men det borde det ju vara värt om det går så betydligt mycket fortare... Ska se om det står nåt i lonely planet...
Flisa80: Vi tog snabb-båten till Gili Trawangan och den långsamma båten tillbaka till Bali - jag kan varmt rekommendera det snabba alternativet!! Det tog ca 2h och du kom direkt till Gili. När du tar den långsamma båten kommer du till Lombok (som i min mening inte är fint) och får åka buss för att sedan åka ytterligare en båt ut till Giliöarna. Tar nästan en hel dag! Vi tänkte att vi kunde ligga på däck på den stora båten och sola dessa timmar, med det var svart avgasrök överallt så man knappt kunde andas...
Det är såå värt det att vara ute på Gili några dagar (du ångrar dig om du åker över en dag). Vi var på alla tre öar, men gillade Gili Meno bäst (lugnast och finast).