• hansen

Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?

Hej!
    Vi undrar om det finns någon här som har ett kanonförslag för vår bröllopsresa nästa år i juli.
    Vi ska åka till Bali men vet inte riktigt vart änn..

Tacksam för svar

Mvh: Fredrik & Emanuela

• Svar på tråden Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?
  • Tjolinti
    Flisa80 skrev 2009-01-06 18:44:11 följande:
    Var det inte från dig vi fick tipset om aston bali resort förresten??
    joo det var från mig :) när ska ni dit? vi åker den 19de Maj :)
  • Flisa80

Vi åker den 17 juni...antar att ni inte är kvar då??!!

• Tjolinti

Nej vi ska bara vara borta i två veckor. Känns lite nu när man tänker efter på hur mycket man kan göra för väldigt lite pengar. Men man får åka tillbaka någon annan gång :D

• Flisa80

Två veckor blir säkert perfekt!!!

• Joji

Jag var på Bali, och Giliöarna för några år sedan (precis innan bomben i Kuta, vi var för övrigt på Sari club varje kväll... ). Då var jag själv typ Backpacker och uppskattade den typen av sällskap, men på bröllopsresan är man kanske ute efter något annat... Nu i efterhand undrar jag om det fanns något annat folk på Giliöarna än just Backpackers...? Just då tänkte jag inte på det... Ni som varit där mer nyligen, med er partner - vad säger ni?

• humlanis
    Tjolinti skrev 2009-01-06 18:01:15 följande:
    Kan man åka till Gili öarna bara över en dag? Lönar det sig? Tar det inte rätt många timmar från bali och dit? Vi har också lyxhotell i två veckor men e sugen på att besöka gili öarna men vill inte betala för hotell som vi inte använder om vi nu skulle övernatta på gili öarna.
    Hmm jag bodde och jobbade på gili trawangan ett halvår och jag tycker nog att en dag är lite lite, speciellt om man åker när direktbåten inte går, för som sagt den långsamma båten tar ca 12 timmar. Annars kan man flyga, det gjorde alltid vi, då är man där på ca 3 timmar om man flyger från denpasar. Bo kan man göra för 20 spänn natten, man kan bo jättebra för 100 till 150 kr, men det finns ställen för en tusenlapp också om man vill betala mer. :-P. Trawangan är partyön, och det är mycket party på kvällarna men man kan också gå ut på udden och ha en romantisk kväll på baren sunset och titta på när solen går ner, det är nog det vackraste jag har sett. De andra två öarna är mycket lugnare och mer för par, gili meno är nog den ön som känns trevligast, jag gillade trawangan. Har man ett dykcert så är det här the place to gå, dykningen är heeeelt otrolig! Rekommenderar varmt Manta Dive på trawangan, men alla dykskolorna på ön är jättebra.

Ojoj vad långt det börjar bli, men jaaaa åk till giliöarna! Det är verkligen värt det. Undrar ni något får ni gärna fråga.
  • Miss Biii

har precis kommit hem efter ett halvår i Indonesien (halv tiden spenderade vi på Bali). Fy så kallt Sverige är såhär års!! solbrännan sitter än men lär väl försvinna snart....

Hur har ni haft det? Ni som var på Bali över jul o nyår? Vi har haft det bra, tur m vädret!!

• Flisa80

Miss Biii...välkommen hem!

Ni andra, tack så mycket för tipsen ni delar med er av!!

• Jen09

Det är lite det jag oroar mig för, att det bara ska vara backpackers när man själv vill ha det lite lyxigare och mer romantiskt :) Får så olika signaler från olika håll. Det kanske har ändrats de senaste åren? Någon som vet?

Joji skrev 2009-01-10 23:56:06 följande:
    Jag var på Bali, och Giliöarna för några år sedan (precis innan bomben i Kuta, vi var för övrigt på Sari club varje kväll... ). Då var jag själv typ Backpacker och uppskattade den typen av sällskap, men på bröllopsresan är man kanske ute efter något annat... Nu i efterhand undrar jag om det fanns något annat folk på Giliöarna än just Backpackers...? Just då tänkte jag inte på det... Ni som varit där mer nyligen, med er partner - vad säger ni?
  • Barret

Hej tjejer,
    Vi var på Bali över nyår och jag måste bara rekomendera ön Nusa Lembongan om man vill ha det lugnt och skönt. Här är paradisets ö fortfarande bevarad och lugnet la sig som ett täcke över oss. Här ifrån kunde man ta en båt och några minuter senare ligga och snorkla vid revet. Vi han tyvärr inte utforska ön mer än en bit mat och snorklingen eftersom vi skulle tillbaka till vårt hotell på Bali. Skulle jag åka tillbaka skulle det helt klart bli åtminstonne ett par dagar på den ön!

• Barret

Jag såg inte en enda bagpacker förutom på flygplatsen. De vi såg var vanliga turister och lokalbor. Men det kanske är skillnad kring turstiområdena Kuta och Sanur, där var vi aldrig.

Jen09 skrev 2009-02-17 16:30:50 följande:
    Det är lite det jag oroar mig för, att det bara ska vara backpackers när man själv vill ha det lite lyxigare och mer romantiskt :) Får så olika signaler från olika håll. Det kanske har ändrats de senaste åren? Någon som vet?
Svar på tråden Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?