Inlägg från: Pingst09 |Visa alla inlägg
  • Pingst09

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

Vi ska ha lila. Jag i buketten tillsammans med vit fresiaoch grönt, sambon på slips och servett (om det blir nån sån) dotterns näbbklänning blir lila och troligtvis tärnans klänning med. Inbjudningarna går i vitt och lila.... Lila kuvert med vit adresslapp m lila text på. Vita dubbla kort med två lila sammanlänkade hjärtan på, inuti står texten på ett tunt lite genomskinligt lila papper och vi binder ihop dem båda med ett smalt typ sidenband.
    Tårtan kommer bli vit med lila blommor på och lite gröna slingor. Servetter och placeringskort på dukningen. I övrigt vitt.
    Kommer inte gå på nån speciell lilaton utan det får bli lite blandat, tror det kommer bli fint.

• Pingst09

Jo, jag kan prova ta en bild och lägga ut. Har dock ingen text i dem ännu...och inte adresslapparna på kuverten.

• Pingst09

Nu ska bilden finnas där...

• Pingst09

Men nu då.... Hade postat den för stor först så den inte kom med.

• Pingst09

Jag "praktiserar" på en lokal blomsteraffär där jag även kommer köpa blommorna som min syster ska binda buketten av. Föreståndaren där tycker det är jättekul att vi ska gifta oss och börjar redan nu ta hem lite olika lila blommor så jag får se lite olika... Jättesnällt tycker jag!!

• Pingst09

Mitt tips är att googla bilder...det har jag gjort och hittat massor!

• Pingst09

Har äntligen fått klart våra lila inbjudningskort. Satt och pysslade med det igårkväll....39 st!

• Pingst09

Vi kommer nog låna ihop vita dukar, eller så blir det pappersdukar med nåt lila tyg ovanpå. Och lila servetter...

• Pingst09

Lila Lisianthus! Jättefin blomma lite klockaktig, googla på den. Jättebra blomma att ha i buketter också...

• Pingst09

Fast nu när googlade fick jag inte fram den i sin rätta färg, den jag sett påå vår blomsteraffär är mörkare lila. Finns även en som är vit med lila kant...

Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd