Inlägg från: Pingst09 |Visa alla inlägg
  • Pingst09

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

Ohahaha! Min florist (pratktikplats) har tagit hem lila organza 40 cm bred åt mig. Det ska vi ha ovanpå de vita dukarna, jättesnyggt!

• Pingst09

VINTERBRUD 090214 skrev 2009-01-25 17:20:25 följande:

Vad kostar det?
    Om jag får köpa det till inköpspris+moms så kostar det 50:- för 9 meter...
  • Pingst09

Tex finns Anastasia-chrysanthemum i lila och den är ganska stor. Sedan finns det alldeles säkert nån lila lilja också, men det vet jag inte på rak arm. Gerbera kanske finns lila, men jag vet inte att jag har sett nån...

ozita skrev 2009-01-25 17:27:59 följande:
    Hänger på här! Vi ska ha lila, grönt och guld som tema. Är det nån som vet nån bra lila blomma som är ganska stor, som man kan ha i buketten? Vill ha en sån bukett som är i mitt galleri, men med vita rosor och en stor lila blomma. Och samma sorts blomma i håret. Vet bara inte vilken...
  • Pingst09

Åh, jag hittade också dem igår. Men vem vet när jag kommer åt et ikea nästa gång=(

sarahkka76 skrev 2009-01-26 09:35:07 följande:
    Det gäller att hitta de billiga tygaffärerna. vilken stad bor du i?Jag hittade på ikea pappersservetter i den färgen så jag ska dit och köpa dem idag. Bättre att säkra, sen kan vi bestämma om vi ska ha dem eller inte.
  • Pingst09

Nä, när jag kollade ingick inte servetterna i deras köp-online-sortiment=( Men men , alltid känner man väl nån som har vägarna förbi Ingvar innan den 30 maj!

sarahkka76 skrev 2009-01-26 12:56:37 följande:
    Hahaha vi glömde att åka dig efter att vi tittat på lokalen. de kan du betälla via nätet
  • Pingst09

Jaja, servetterna löser sig nog. Jag anser ändå inte att det är det viktigaste på dukningen, hamnar ju ändå bara i knät och ska kladdas ner. Men visst vore det kul om man fick tag i dessa...

sarahkka76 skrev 2009-01-27 13:55:20 följande:
    pingst: typiskt!
  • Pingst09

Åh, vad synd att de från IKEA färgar av sig=( Då blir det till att beställa...

Har idag kikat på ännu fler lila blommor och börjat komponera ihop dem:
    Ljuslila ros: Lilac fragance
    Lila freesia
    Mörklila alstromeria
    Lila Lisianthum
    Och en till lavendellila blomma som jag inte kommer på namnet på. Stacis eller nåt sånt, finns i både blått och lila...

• Pingst09

Vad kostade hemtex-servetterna?

sarahkka76 skrev 2009-02-02 14:15:34 följande:
    Idag har jag köpt på indiska 4st stora fat, 2 i silver och 2 i lila. Tänkte att man antingen kan servera brudskålen på dem, eller jordgubbarna och chokladen, alternativt ha de på tårtbordet och lägga på godispåsar till gästerna. Vi har bestämt oss för hemtex textilservetterna i purpur. Hur går det för er?
  • Pingst09

Jag ska inte ha lila ballerina, men kan tipsa om en sida: www.matildasfest.dinstudio.se Där har jag beställt mina skor och man kan få dem måttbeställda och bestämma både klack-bredd/höjd och färg och form. Värt ett besök. Kostade 450:- tror jag...

HelenaOlivia skrev 2009-02-02 21:39:59 följande:
    Är det någon av er som ska lila skor/ballerinaskor??Jag letar nu efter ett par fina men förstår ju att säsången inte riktigt kommit igång men om nån hittar nåt så tipsa mig gärna.Kram på er fina lila-tjejer
  • Pingst09

"Svarta" Kallor!!! De är mörkt mörkt lila, så de nästan blir svarta. Jättesnygga! Kanske blanda "svarta" och vita för att ljusa upp lite...

sarahkka76 skrev 2009-02-05 18:08:39 följande:
    Vad ska ni ha för blommor tjejer, och i vilka färger? Jag ska ha svart klänning, vad kan passa till det? Det självklara är mörklila men blir det inte för mörkt till klänningen?
  • Pingst09

Alltså, jag ska inte ha det....tipsade bara Sarahkka!

Själv ska jag nog ha Ocean Song-rosor, lila Lisianthus, lila freesia och något vitt...kanske kallor.

• Pingst09

Det blir säkert bra i slutändan ändå. Lovar att det bara kommer vara du som tänker på tonen på servetterna. Om du nu inte har beklagat dig för alla i din närhet om dom vill säga

sarahkka76 skrev 2009-02-06 08:26:39 följande:
    Servetthistorian fortsätter..... eftersom portot för att returnera dem gick på nästan hälften av kostnaden så bestämde vi för att det var lika bra att behålla dem. De är inte den lila vi var ute efter med det är lila ändå så det får lösa sig på ett annat sätt. Svart duk gör nog susen.
  • Pingst09

Nu har jag köpt totalt 10 mörklila blockljus på konsum/coop (extrapris 2 för 50:- ) och tagit hem organzan min florist köpt hem. Blir nog en provdukning i helgen...

• Pingst09

Har kollat upp namnet på blomman och den heter Limonium på latin, annars kalas den för Statis. www.eps4.comlink.ne.jp/~andersen/image/dry/limonium-b.jpg

burnisen skrev 2009-02-12 18:36:33 följande:
    hej hopp en till med lila som tema :)Lavender lila rättare sagt!Såg ju detta inlägget nedan, och blev sååå nyfiken, vad hette blomman som var lavender lila?????
  • Pingst09

Finns en som heter Lilac fragance men den är nästan lika som Ocean song. Jag skulle vilja ha en mörkare lila ros men det verkar inte finnas....

agnes72 skrev 2009-02-13 10:17:19 följande:
    Hej!Ni som ska ha lila rosor: någon som hittat nån fler än ocean song? Jag har även sett en rosa-lila som heter blue curiosa, som är lite lik cold water, men lite mer lila tror jag. Finns det fler?
  • Pingst09

BLir nog lila i oliika toner tillsammans med vitt så såklart. Och det gröna i väkterna kommer ju med per automatik!

• Pingst09

Och jag vill helst bara ha mörkt lila.... Men har lyckats vänja mig vid tanken på ljuslila rosor så det går åt rätt håll...

burnisen skrev 2009-02-23 12:01:12 följande:
    Antecknar: Gör fint på toaletterna ;)Jag får nog ta mig en sväng till IKEA för att kika på färgen på dessa gardiner...av någon anledning så vill jag bara ha ljus lila, och har svårt att tänka mig in att ha andra nyanser!! Grrrr irriterande!! Vill få bort den tanken ur mitt huvud!
  • Pingst09

Fst har inte IKEA vaser som är billiga och går att använda som karaffer?

memme81 skrev 2009-03-08 10:00:42 följande:
    Ja ÖB får jag kolla på. Ikea hade inga :(
Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd