Vi med lila som färgtema Ny Tråd
Ohahaha! Min florist (pratktikplats) har tagit hem lila organza 40 cm bred åt mig. Det ska vi ha ovanpå de vita dukarna, jättesnyggt!
Ohahaha! Min florist (pratktikplats) har tagit hem lila organza 40 cm bred åt mig. Det ska vi ha ovanpå de vita dukarna, jättesnyggt!
VINTERBRUD 090214 skrev 2009-01-25 17:20:25 följande:
Tex finns Anastasia-chrysanthemum i lila och den är ganska stor. Sedan finns det alldeles säkert nån lila lilja också, men det vet jag inte på rak arm. Gerbera kanske finns lila, men jag vet inte att jag har sett nån...
Åh, jag hittade också dem igår. Men vem vet när jag kommer åt et ikea nästa gång=(
Nä, när jag kollade ingick inte servetterna i deras köp-online-sortiment=( Men men , alltid känner man väl nån som har vägarna förbi Ingvar innan den 30 maj!
Jaja, servetterna löser sig nog. Jag anser ändå inte att det är det viktigaste på dukningen, hamnar ju ändå bara i knät och ska kladdas ner. Men visst vore det kul om man fick tag i dessa...
Åh, vad synd att de från IKEA färgar av sig=( Då blir det till att beställa...
Har idag kikat på ännu fler lila blommor och börjat komponera ihop dem:
Ljuslila ros: Lilac fragance
Lila freesia
Mörklila alstromeria
Lila Lisianthum
Och en till lavendellila blomma som jag inte kommer på namnet på. Stacis eller nåt sånt, finns i både blått och lila...
Vad kostade hemtex-servetterna?
Jag ska inte ha lila ballerina, men kan tipsa om en sida: www.matildasfest.dinstudio.se Där har jag beställt mina skor och man kan få dem måttbeställda och bestämma både klack-bredd/höjd och färg och form. Värt ett besök. Kostade 450:- tror jag...
"Svarta" Kallor!!! De är mörkt mörkt lila, så de nästan blir svarta. Jättesnygga! Kanske blanda "svarta" och vita för att ljusa upp lite...
Alltså, jag ska inte ha det....tipsade bara Sarahkka!
Själv ska jag nog ha Ocean Song-rosor, lila Lisianthus, lila freesia och något vitt...kanske kallor.
Det blir säkert bra i slutändan ändå. Lovar att det bara kommer vara du som tänker på tonen på servetterna. Om du nu inte har beklagat dig för alla i din närhet om dom vill säga
Nu har jag köpt totalt 10 mörklila blockljus på konsum/coop (extrapris 2 för 50:- ) och tagit hem organzan min florist köpt hem. Blir nog en provdukning i helgen...
Har kollat upp namnet på blomman och den heter Limonium på latin, annars kalas den för Statis. www.eps4.comlink.ne.jp/~andersen/image/dry/limonium-b.jpg
Finns en som heter Lilac fragance men den är nästan lika som Ocean song. Jag skulle vilja ha en mörkare lila ros men det verkar inte finnas....
BLir nog lila i oliika toner tillsammans med vitt så såklart. Och det gröna i väkterna kommer ju med per automatik!
Och jag vill helst bara ha mörkt lila.... Men har lyckats vänja mig vid tanken på ljuslila rosor så det går åt rätt håll...
Fst har inte IKEA vaser som är billiga och går att använda som karaffer?