Maldiverna!
Hej, hej!
Jag hjälper gärna till om ni har frågor osv om Maldiverna! Gifte mig där den 4 april 2007. Fantastiskt!
Fru Hä
Hej, hej!
Jag hjälper gärna till om ni har frågor osv om Maldiverna! Gifte mig där den 4 april 2007. Fantastiskt!
Fru Hä
Hej dar ar du
Vi kom hem i mandags efter en helt UNDERBAR resa!! Kuredu ar ju verkligen paradiset. Langtar tillbaka sa det gor ont inombords. Fick en O-villa som vi bad om! Nummer 278 - perfekt lage, inte for nara restaurangen men inte for langt bort och underbar havsutsikt. Vi snorklade en del till vanster om centrum (om man blickar mot havet) och sag skoldpaddor, mantror, smahajar och megastora akvariefiskar At supergod mat pa O-restaurangen och besokte aven Koamas restaurangen och Francos nagra ggr. Alla var jattetrevliga och vi larde oss tack och varsagod pa Maldivianska (vet ej hur det stavas men uttalas typ sokoriya och maharaba ) Fick uuuuunderbara massager pa O-spa och spelade golf tva ggr (forsta gangen for mig, var jattekul). Akte ut pa solnedsgang-cruise och sag delfiner. Allt var PERFEKT!! Tack sa jattemycket for alla fina rad vi fick av dig innan vi reste, det hjalpte verkligen jattemycket
Hej!!!
Vad roligt att ni haft det så bra!! Vad säger du? Går Maldiverna att jämföra med något annat resmål???
fru Hä
Bride in England skrev 2008-12-12 12:27:17 följande:
Jag kan bara jamfora det med en paradisö i Malaysia jag akte till som fattig backpacker - som jag sagt till mina backpackervanner sa ar Maldiverna som den ön plus lyx = perfekt!
Kuredu ar en san fantastisk, vacker, paradisisk ö. Vi kande oss avslappade fran ogonblicket vi klev av sjoplanet. Det regnade lite varje dag, men det gjorde inget alls, dels var det skont for det blev inte lika hett och dels fanns det sa mkt att gora! Personalen som arbetar dar ar alla supertrevliga, servicen var kanon, maten suberb... Ja du vet ju vad jag pratar om
Nagon kvall halvlag vi pa de skona fatoljerna utanfor O-restaurangen och kollade upp mot den stjarnklara himlen och sag flera stjarnfall. En annan kvall var vi med i en "Mrs and Mr"-lek i Akiri-baren och njot av "gratis" drinkar.
Basta semestern jag nagonsin varit pa
När är bästa tiden att åka till Maldiverna? Vad ska man tänka på om man planerar att åka dit?
Hej! Vi ska åka till Kuredu om några veckor och jag har några frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.
Vi ska bo i en jacuzzi beach villa. Var på ön vill man helst hamna? Har även hört att vissa rum kan störas av flygplanen tidigt på morgonen, stämmer det?
Ska man ge dricks, och hur mycket i så fall? Vi har all inclusive.
Behövs myggnät?
Något annat att tänka på?
Hej!
Bästa JBV (i min mening) 240-260. Dricks? Ja! typ 10 dollar/vecka till roomboy o servitör. Nån dollar då o då i baren gör susen!
Tänka på? Snorkla eller dyk! Åk på utflykter!!! speciellt heldag MUNA eller BRITT är fantastiskt.
mvh fru Hä
Hej FruHä och alla andra!
Kuredu verkar vara ett populärt ställe. Men det känns som om "alla" åker till dit - är det en stor ö?? Vi kommer att åka till Maldiverna på en senare bröllopsresa (sensommaren/hösten 2009 - gifter oss våren 2009) och vill helst ha lite lugn och ro, inte komma till ett ställe som kryllar av turister. Vad kan du annars rekommendera? Och vilken tid på året är bäst? Är det inte regnperiod där under "våra" sommarmånader?
Tack på förhand!
vi ska åka och gifta oss på maliverna i början på 2010och har ingen aning om vart man ska åka, vad man ska tänka på när man bokar. Vilka arangörer är bra? Vill ha lla tips du har att ge. för tänkte boka i början på detta år så mna får det man vill ha.
Å vet du vad priserna ligger på ungefär?
Vore jätte tacksamf ör svar :)
Gott nytt år!
här har du ännu en super nyfiken blivande fru som tänkte på destination Maldiverna!
Funderar främst på okt-nov eller så.. då jag gifter mig i slutet av sep.
Undrar över priser, vart får man sitt ostörda paradis, rese arangörer man ska se närnare på. Ja det mästa för att få en toppen resa..
Skulle vara så fint om du orkade ta dig an oss oxå!
ser att vi är ett par som undrar nu..
Får man fråga vad ni får betala för era paradisresor? Låter så härligt!
Åh, vad härligt det låter! Någon speciell researrangör som kan rekommenderas? Ungefärliga priser där? De hotell jag har kollat på har frukost och middag inklusive. Ska man lägga till så man får allinclusive kostade det nästan 8ooo kr till. Känn saftigt för dricka och lunch...
Hej!
Vi har surfat runt en massa på nätet och tittat på maldiverna. Och idag så preliminär bokade vi en resa till Kuredu Island 24/4-11/5 :). Vi bokade hotellet med Ving (Jacuzzi Beach Villa) och flyget separat. Priset vi fick då var 45.000:- inkl. transfer och halvpension.
Vi kanske uppgraderar till AI där nere. Det vi inte vet ännu är vilken av beach villorna vi får. Helst vill vi ju ha O beach villorna så vi kan få O restaurant som "vår" restaurang. Men Koamas eller sangu är helt ok också.
Vad tycker ni om priset (45.000 ? Det kändes som att det var ett rätt bra pris vi har fått. Har tittat på att boka direkt med hotellet men det verkade inte bli billigare det heller.
hej!
Jag har alltid drömt om att åka till Maldiverna, ända sedan jag var liten. Men så läste någonstans, minns inte riktigt var, men det stod att det mest var som vissa områden eller bara vissa bestämda öar man fick vistas på som turist, och att det var förbjudet att bo någon annanstans än de särskilda turisthotellen. Jag hoppas att de skrev fel, för jag skulle vilja "luffa" lite på ön om/när jag äntligen är där.
Vet du något om det?
Vänliga hälsningar Hannah
Hej!
Du kan bo på flera öar under din semester, men inte "luffa" som i t.ex. Thailand. För det första är öarna alldels för små. Kuredu som är en av de största promenerar jag runt på 40 minuter!!!!!! Varje "turistö" är en enda anläggning - iga hotell - bara bungalows runt strandlinjen. Underbart!
En anna anledning är att man inte vill att vi ska "förstöra" deras kultur - dvs vill undvika de konsekvenser vi ser i resten av turistvärlden med hejdlös kommers, kriminalitet, prostitution, nedskräpning osv. Eftersom även de bebodda öarna är väldigt små är det nästan omöjligt att rymma nåt hotell och skulle inte alls bli så uppskattat tror jag. Du kommer att förstå när du är där!!!!
Det är för Maldivianernas bästa i förtsa hand. Du kan givetvis "hälsa på" en vanlig ö över dan t.ex. De flets öar har båtutflykter där du får se en hel del också.
Missa inte Maldiverna. Helt unik plats.
LInda
Hej,
Vi funderar på Maldiverna i December. Hur är det med avskildheten? Får man lugn och ro och finns det chans att hitta en strand lite avsides?
Hej!
Vill ni ha lugn och ro är Maldiverna det ultimata resmålet! De flesta öar har stränder som - mer eller mindre - löper runt hela ön. Exakt HUR privat snackar vi?
Vad har ni annars för förväntningar? December är en m bra och prisvärd månad OM man kan åka före julhelgen kör igång. Ett m bra val!
Linda
Hej,
vilken ö skall man åka till då? det behöver inte va helt öde såklart, vill bara inte åka någonstans där det är massa turister. Sedan får det gärna finnas lite restauranger och shopping som man kan roa sig med som ombyte.
Vi tänkte åka drygt 1 vecka innan jul men vara borta i 2
Hi, hi, hi.....
Kuredu, Kuramathi...någon av de större öarna. Varför jag fnissar? Det finns INGEN shopping att tala om på nån maldiviansk ö. Det är bara de större öarna som har fler än EN restaurang. Känn er lugna!
Skriv gärna i min göstbok så kan jag svara mer!
Linda