Fröken Planera skrev 2009-02-02 21:12:30 följande:
Anja, jag tror inte att de där regeltexterna är skrivna för att man ska förstå dem. De ska kunna tolkas på olika sätt, så att myndigheter (och försäkringsbolag o dyl) kan justera dem från fall till fall.. Embo! Hur går det för er, blir det nåt hus????
Huset var helt klart intressant och vi funderar på att åka dit igen och titta. Måste prata med en snickare, för vi funderar på att riva en bärande vägg och ändra om lite på bottenvåningen. Sen är det ju så att de har byggt en helt nu förskola 150 meter från huset, 6 avdelningar eller så, måste undersöka vara alla föräldrarna kör när de ska hämta sina små knattar...hittar ingen annan väg än den som gå utanför huset och då är det inte intressant...får se.
Anja, jag fattar inte vad det stå i texten. Som jag har förstått det på kompisar som sålt sina hus/lägenheter så har det alltid funnits en skatt på ca 20% på vinsten, men om man har köpt något nytt så har man inte behövt betala denna skatt, för att man kunde söka någon form av uppskov. Som det är nu ska man fortfarande betala ca 20% av vinsten i skatt, men man får inte uppskov utan måste betala denna summa antingen på ett bräde eller månadsvis under en viss tid. Så har jag fattat det, men kan absolut inte svära på att det är så. För vår del handlar det om att skatta bort 40 jävla tusen....
Gabbi, ååååååå vad tråkigt med S bil. Tog inte företaget som "lagade" bilen på sig någonting? Försäkringsbolaget då?