Anne
Jag lider verkligen med dig! Men vet du vad jag tänker!
Att om läkarna vill sjukskriva dig pga alla saker du råkar ut för i din graviditet, så tror jag att det är befogat. Du jobbar på tok för mycket. Du har alldeles för mycket omkring dig och din kropp visar dig på alla vis att du ska tagga ner. Så gör det nu är du snäll! Tänk på Alva. Hon ska inte ligga där inne och pumpas full utav stresshormoner.
Tänk så här: En sjukskrivning, SO WHAT, din kropp behöver den och din kropp är f..n så mycket viktigare än din chef, dina klienter/kunder eller att vara duktig. (vet precis hur du känner men det ÄR INTE värt det att offra sin hälsa).
Låt dem sjukskriva dig ett tag iallafall! En månad eller något, så att du får känna efter, vila upp dig. SEdan kanske du orkar ta nya tag, eller så känner du att det verkligen var nödvändigt och att du får fortsätta vara sjukskriven.
Se till att läsa alla böcker du längtat efter att läsa, men inte hunnit, se alla filmer du velat se, fixa saker där hemma som du tänkt fixa länge men inte hunnit med, pyssla med grejor, träffa vänner, umgås m familjen UTAN stress, sov länge på morgnarna, gå lugna sköna promenader och bäst av allt, TRÄFFA MIG PÅ STAN O FIKA NÄR JAG ÄR LEDIG MITT I VECKORNA, hehe
Seriöst Anne, sluta upp med att plåga din kropp. Den har nog att göra med att bara vara gravid och med att kämpa emot alla infektioner just nu. Den behöver vila.
Du ÄR duktig! Du är FÖR duktig! SLUTA GENAST!
Stor kram