Gabbi, Flamora och Ingenjörsbruden
Tack
Längtar sååå...
Renoveringen gör vi i april månad (utom köket, det får vi ta i sommar) men nä, jag bor inte i det som det ser ut nu. Ser fint ut på bilderna men golven är såååå slitna, väggarna suuuperslitna, alla lister o dörrar riktigt skabbiga och så är det heltäckningsmatta i två av sovrummen uppe. Nuvarande ägarna har både hund och katt och jag är allergisk så allt ska ut.
Jaja, det hade räckt med en riktigt grundlig städning, ev sanering men det är så otroligt mycket mer jobb att göra iordning när man väl flyttat in än att göra det INNAN. Man slipper flytta på möbler, få slipdamm på allting osv.
Så vi får lägenheten nu 1 april, sedan flyttar vi in 1 maj, så Daniel har en månad på sig att spackla och slipa alla väggar (är väv där nu, det vägrar maken att ha, och det där man kan sätta upp som ska släta ut, säger han att ingen yrkeskunnig skulle få för sig att använda, det är skit tydligen och svindyrt) så det ska alltså spacklas o slipas på samtliga väggar *asg* och jag tänker inte befatta mig med det en enda sekund
Sedan ska alla golv bytas ut. Vi kommer lägga in mattlackad ekparkett i hela huset. Blir enklast så och det är fint tycker jag. Vill egentligen ha ett riktigt mörkt trägolv i vårt sovrum men vi får se
Så golv, väggar och dörrar med dörrfoder ska fixas INNAN vi flyttar in. Sedan får köket vänta