• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • makupala

www.cellbes.se, på deras rea för bara 99 kr!!

maj2010 skrev 2009-01-23 22:17:30 följande:
    Fina skor! Var har du hittat dem?
  • Emmeli o Markus

Fenixx skrev 2009-01-23 11:06:42 följande:
    god dagens tjejer!tänkte höra lite med er om en fundering jag har.Vi ska ha våran vigsel och fest i en annan stad som ligger ca 45min reseväg från där vi bor. dem flesta av våra vänner och släkt bor också där.Men där vi ska vara finns inget hotell, och närmsta hotell/vandringshem ligger tyvärr ca 30min därifrån.så jag kan tänka mig att dem flesta då väljer att åka hemåt istället.men vad tror ni...ska folk få fixa med åkandet själva eller ska vi stå för det och fixa nån taxibuss eller nåt? tänker just med kostnaden och så.eller om man ska nämna på hemsidan om folk är intresserade av samåkning och dela taxi?för känns så synd att folk ska behöva avstå från att dricka om många ska behöva köra...jag har ju själv bara varit på 2 större bröllop och på det ena så var det 45min från där vi bor, men det var i deras hemstad så vi sov i deras hus. men annars så fick gästerna fixa sånt själva. och på det andra så var det i grannstaden så då hämtade en kompis oss på natten.

Jag skulle nog bokat en buss som kan köra både dit o hem så slipper gästerna ta en vanlig buss dit eller få bilen kvar.. Och om ekonomin tvekar kan du ju kanske ta 20:- /person för att åka bussen.. du kan ju för att se intresset av att ha buss också be folk svara på om dom vill åka buss samtidigt som dom svarar på om dom kan komma eller inte till bröllopet..
    Hoppas du förstår vad jag menar,.

Längtar efter vår stora Dag:)
  • Fenixx

jo hänger allt med hur du tänkter...
    ska se vad dem svarar med möjlighet och priser osv

• Emmeli o Markus

Hej alla.
    Idag har det varit en riktig skit dag.. Har setat på akuten med min 15 månaders dotter som va helt uttorkad efter 3 dagar med magsjuka och läkarens ord om att det inte va nå farligt när vi va där i förrgår..
    Min lilla tös va helt gråaktig orkade inte ens hålla upp ögenoen, gråta eller dricka.. helt livlös.. =( Jättejobbigt och ÄNDÅ får vi vänta i över 7 timmar nere på akuten innan dom skickar upp oss till barnavdelningen för dropp. Och det var först efter att både jag, sambon och svärmor varit tokiga och skitarga.. Dotter har på 3 dar gått ner mer än 4 kg och är nu bara skinn o ben istället för den glada knubbiga tös hon bruka vara.. =(
    Samon o dottern är kvar inne på sjukhuset och jag fick åka hem för att sova..
    Ringde för ett tag sen in till avd för att höra hur det går och då viste dom inte ens att det fanns nån My där och hade inga noteringar om att det fanns ett barn i rum nr 5.. Blev tokig.. Då har personalen som tog emot oss på avd glömt att notera och att meddela kvällspersonalen om att vi va där..
    Hur FAN kan man "GLÖMMA" ett litet jättesjukt barn??!?!?!
    Blir tokig och är såå nervös samtidigt.. *tuggar naglar*
    Jag kan ju säga att dom stackarna som jobbar imorn bitti när jag åker in igen tycker jag redan synd om.. dom ska jag berätta för hur Dåligt jag tycker det hela är!

Vet att detta kanske är ganska OT men jag känner att jag måste få skriva av mej lite ilska.. Sorry att det blir ni som får ta det..
    Känns lite skönare nu när man fått skriva lite.. Ska ta o ringa in till avd nu igen för att se om dom hittat min familj där i nr 5..

Kram på er tjejer!!

• Emmeli o Markus

Fenixx skrev 2009-01-23 23:03:19 följande:
    jo hänger allt med hur du tänkter... ska se vad dem svarar med möjlighet och priser osv

va bra! Lycka till

• Fenixx

men herregud, det är ju skandal!! sådär får det inte gå till, speciellt inte när det handlar om ett litet barn som är så dålig. uttorkning och sån viktförlust är ju allvarliga saker när dem är så små...fyyy lilla tjejen då. förstår att ni är förbannade!! hade jag med varit.

vet en gång när en nära anhörig var jättedålig och hade fått åka in till akuten och lades in på IVA...så fick jag och min sambo ledas in i ett vänterum...tiden gick, men ingenting. till slut gick jag ut..då hade dem glömt av oss där!!!

• Emmeli o Markus

svensk sjukvård är fan skandal.. Tycker att det är sånt här som händer Helt tiden.. Usch!!! För att få bra vård i detta land skulle vi nog behöva betala ca 70% i skatt... =/

• Fenixx

och just att dem GLÖMT av henne...det är nästan att det ska göras en anmälan på det!! tänk om nåt hade hänt henne där inne och ingen hade koll!!! uch nu blir jag lika upprörd..men man blir helt chockad. och som småbarnsförälder och även då jag jobbar inom vården så blir man rädd...

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5