• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • sockersmulan

det är helt upp till min m2b när det sker, både han och jag vill att han ska överraska mig med ett frieri. det enda jag vet är att det kommer att ske i år. han verkar väldigt sugen nu, så håller tummar och tår för att det sker snart! vi har tittat runt en del på ringar, kommer att köpa jättefina trefärgade hos guldsmeden i min barndomsstad. nästan alla mina smycken är därifrån, så kändes självklart att gå dit.
    som sagt, de är trefärgade, ser likadana ut förutom att min har en sten i. såååå fina!

fromheretoeternity skrev 2009-01-22 11:50:31 följande:
    När har ni tänkt att förlova er? Vad vill ni ha för ringar?
  • sockersmulan

Fenixx: ojj, förstår att du blev paff när hon sa sådär! mammor är listiga, de vet nog mer än man tror om vad man vill och så. min mamma sa helt spontant för några år sen "ååh, tänk om ni gifter er, då kan ni vigas i mjällby kyrka, det skulle va så fint!" grejen är den att jag drömmer om att gifta mig just där, vilket jag aldrig sagt till henne!

min pappa sa helt plötsligt en kväll när jag var hemma på besök, att "jag såg att du varit inne på nån bröllopssajt" (har för mig att han gick in i rummet när jag var inne på bt, osmidigt av mig kanske, haha) varpå mamma säger: "ska ni gifta er???" gaaaaaah! fick panik! lyckligtvis fann jag mig snabbt och fick ur mig att "näe, haha, jag har en kompis som ska gifta sig (vilket faktiskt är sant) och hon ville väl att jag skulle kolla upp nåt.." säger bara, gaaah! paniiiik! vill ju hålla det hemligt tills m2b och jag är förlovade liksom.

• fromheretoeternity

Oooh vad roligt! Kanske händer det på alla hjärtans dag??

Min fästman överraskade mig i sommras på vår ettårsdag. Han hade bokat ett jättefint hotellrum i en närliggande stad och sen gick vi ut och åt på kvällen. Efter det gick vi ner till standen och satt där i solnedgången och då frågade han
    Vi har släta raka vitguldsringar och till vigselring vill jag ha en solitärring, också i vitguld!

sockersmulan skrev 2009-01-22 12:12:47 följande:
    det är helt upp till min m2b när det sker, både han och jag vill att han ska överraska mig med ett frieri. det enda jag vet är att det kommer att ske i år. han verkar väldigt sugen nu, så håller tummar och tår för att det sker snart! vi har tittat runt en del på ringar, kommer att köpa jättefina trefärgade hos guldsmeden i min barndomsstad. nästan alla mina smycken är därifrån, så kändes självklart att gå dit.som sagt, de är trefärgade, ser likadana ut förutom att min har en sten i. såååå fina!
  • Humlan66
    sockersmulan skrev 2009-01-22 12:17:45 följande:
    Fenixx: ojj, förstår att du blev paff när hon sa sådär! mammor är listiga, de vet nog mer än man tror om vad man vill och så. min mamma sa helt spontant för några år sen "ååh, tänk om ni gifter er, då kan ni vigas i mjällby kyrka, det skulle va så fint!" grejen är den att jag drömmer om att gifta mig just där, vilket jag aldrig sagt till henne! min pappa sa helt plötsligt en kväll när jag var hemma på besök, att "jag såg att du varit inne på nån bröllopssajt" (har för mig att han gick in i rummet när jag var inne på bt, osmidigt av mig kanske, haha) varpå mamma säger: "ska ni gifta er???" gaaaaaah! fick panik! lyckligtvis fann jag mig snabbt och fick ur mig att "näe, haha, jag har en kompis som ska gifta sig (vilket faktiskt är sant) och hon ville väl att jag skulle kolla upp nåt.." säger bara, gaaah! paniiiik! vill ju hålla det hemligt tills m2b och jag är förlovade liksom.
    ha ha ha känner igen det där jag

Nu när vi fåtgt ringarna på oss retas m2b's bror med honom hela tiden och säger att ni veckan ska vi ha svensexa ha ha och så är det VARJE gång dom se altså haha

men sist jag va med så sa jag LUUGN å fin nu inga sånna planer ÄN.. dom ska bara veta *s*
  • Fenixx

ja man får ha lite undanflykter så i början.
    vi håller ju på att bygga ut med huset, så det är ju en bra grej att skylla på att vi måste få klart med det och inte har råd ännu osv.
    och sen har jag en kompis som ska gifta sig nästa år så skulle dem råka komma på mig med bt eller nån tidning så får jag skylla på henne.

sen tror jag inte så många vi känner hänger här inne, men skulle nån komma på vem vi är så får man ju hoppas dem håller det för sig själva...

• Humlan66

Ja min systerdotter vet ju om detta då , men hon är den enda och jag har BETT henne knipa och jag hoppas hoppas hon kan det

Min syster är inte av den romantiska sorten om man säger så :-s
    Höra henne gnälla kan försöra det mesta det

• Fenixx

är ju sambons bror som ska vara bestman, hade ju velat nämna det för honom och hans fru. men dem står ju alla väldigt nära varandra i familjen och har svårt att tro att dem kan hålla det hemligt för deras syster och föräldrar osv.

• sockersmulan

jaa, hoppas d! d hade varit mysigt!

åååh, vilket romantiskt frieri! låter snyggt med solitärring i vitguld! var lite inne på d från början, men eftersom jag nu väljer en förlovningsring med en sten i så passar det inte ihop. ska ha en med flera stenar i stället, i vitguld. vitguld är såå fint!

fromheretoeternity skrev 2009-01-22 12:38:41 följande:
    Oooh vad roligt! Kanske händer det på alla hjärtans dag??Min fästman överraskade mig i sommras på vår ettårsdag. Han hade bokat ett jättefint hotellrum i en närliggande stad och sen gick vi ut och åt på kvällen. Efter det gick vi ner till standen och satt där i solnedgången och då frågade han Vi har släta raka vitguldsringar och till vigselring vill jag ha en solitärring, också i vitguld!
  • maj2010

Jisses tjejer, jag förstår inte hur ni orkar hålla tyst!

Vi förlovade oss helt oplanerat på 1:a maj av alla dagar ifjol (rent demonstrativt, höhö :). Det ösregnade ute och vi låg hemma i sängen och pratade om livet och våra framtidsdrömmar. Vi hade tänkt oss samma scenario: först flytta ihop, sen förlova oss nästa år (2009) och gifta oss året därpå (2010)och därefter göra barn :)

Och så skrattade vi och konstaterade att vi i princip redan var förlovade, så varför inte göra det på riktigt? Dagen därpå gick vi och beställde ringar. Vi kände på oss att vi inte skulle kunna hålla tyst i tre veckor som det tog att få ringarna. Därför ringde vi runt till våra föräldrar som alla blev väldigt förvånade, men glada.

• Muntrik

Hoppar gärna på denna tråd om jag får!
    Min sambo friade till mig den 10/10-08 men har inte riktigt fattat att jag ska gifta mig än men den 10/10/10 blir det i alla fall!! Det är vår årsdag 10/10 (2001 blev vi ihop)!
    Ha en bra dag!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5