• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Fenixx

josiejose>> mycket har man klart i huvudet, går och väntar tills man kan börja boka lite mer saker.
    men kopierar från min sida hur långt vi har kommit.

FIXAT HITTILS
    *datum bestämt
    *Vigselplats bestämt
    *Riddargrupp vid vigseln
    * sångerska och harpa-spelare klar för vigseln
    * restaurang/festlokal kontaktad
    * mina skor köpta
    *Fotograf preliminärbokad
    *sömmerska kontaktad
    *smyckeshantverkare kontaktad(skiss på gång)
    *Tärna och ena Toastmaster tackat ja(andra TM plus bestman ej frågat ännu)
    *bröllopshemsida gjord(men inte helt klar)
    *Idé för trycksakerna klar

• Evasdottir10

Hej tjejer!
    Välkomna ni som är nya!
    Nu har jag bokat tårta (heter det de?) Ska åka dit på lördag o smaka de olika fyllningarna samt bestämma hur tårtan ser ut! Hur mkt pengar hade ni tänkt lägga på tårtan? Vi kommer att betala 55 kr / bit, vi blir 104 gäster om alla kommer!
    Ang barnfritt eller ej, så ska endast våra egna 2 barn vara med men dock bara en stund för sen kommer en barnvakt o hämtar dom!
    Ha d gott!
    Kraaam

• EllaBellaG

Har inte kommit så långt i planeringen att budgeten för tårta är lagd. Men vi kommer antagligen satsa på att göra flera stycken av en enklare, men fin tårta, som inte kommer kosta allt för mycket. Kanske runt 500 kr totalt. På middagen kommer det däremot läggas en hel del.

Tackade nej till en arbetsintervju i Södertälje nästa vecka. Jag vill ju inte bli särbo samt vill snart "hem" till västkusten igen så det kändes verkligen helt fel. Lite väl långt att pendla från Linköping också. Är jag dum i huvudet nu när det är så ont om jobb?

• EllaBellaG

Runt 1500 menade jag för tårta, inte 500 :)

• slottsbröllop2010

vi kommer nog inte lägga så mycket pengar på tårtan. Kommer att beställa av ett konditori som tar under 30 kr biten för chokladmoussetårta. fullt överkomligt=)
    Har hört att de har goda bröllopstårtor där så det känns som ett jättebra val.
    Vi kommer nog bara bli runt 45 st och räknar man då 28*50 så kommer tårtan gå på ca 1400.

• haennish

Välkommen alla nya! Gud va roligt att vår tråd växer så mycket! Var inte så längesen vi bara va ett par stycken, och vi fick kritik av nån som tyckte vi va knäppa som började planera så tidigt... haha men nu börjar det närma sig!

Igår kom vi på att vi har en bekant som faktiskt har gift sig i den ena av lokalerna vi funderar på! Så då kan vi ju prata med dom o kolla om de var nöjda med allt och så. Perfekt! Så det uppdraget har sambon idag och själv sitter jag hemma och funderar på inbjudningar och färgtema. Vi har bestämt oss för vinterbröllopet 30/1, så vi kommer ha mest vitt o silver. Men måste kanske ha en till färg till buketter och sånt. Nåt förslag?

• EllaBellaG
    haennish skrev 2009-01-21 11:12:04 följande:
    Vi har bestämt oss för vinterbröllopet 30/1, så vi kommer ha mest vitt o silver. Men måste kanske ha en till färg till buketter och sånt. Nåt förslag?
    Till vitt och silver tycker jag nog att någon form av mörk eller matallic blå (fast det är ju svårt att hitta på blommor förstås) färg är finast. Fast det kan ju upplevas som kallt, men är det ett vinterbröllop så är det! :)
  • haennish

Min sambos kläder och tärnklänningar ska gå i gråtoner. Så de skulle ju faktiskt kunna ha vita blommar till corsage och tärbukett. Men jag är rädd att det kommer se konstigt ut om jag har vit klänning och vit bukett. Blandar man i lite grönt kanske det skulle funka iof. Vad tror ni? Vit bukett eller en i färg?

• Humlan66
    haennish skrev 2009-01-21 11:12:04 följande:
    Välkommen alla nya! Gud va roligt att vår tråd växer så mycket! Var inte så längesen vi bara va ett par stycken, och vi fick kritik av nån som tyckte vi va knäppa som började planera så tidigt... haha men nu börjar det närma sig!Igår kom vi på att vi har en bekant som faktiskt har gift sig i den ena av lokalerna vi funderar på! Så då kan vi ju prata med dom o kolla om de var nöjda med allt och så. Perfekt! Så det uppdraget har sambon idag och själv sitter jag hemma och funderar på inbjudningar och färgtema. Vi har bestämt oss för vinterbröllopet 30/1, så vi kommer ha mest vitt o silver. Men måste kanske ha en till färg till buketter och sånt. Nåt förslag?
    JAAA Lila skulle vara snyggt =) finns ju olika nyanser av den, nån kanske passar er
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5