• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • MV85

Nu ska jag ta en sväng till naprapaten.... och lite senare idag blir det husvisning :D Har hittat ett hus som jag blev helt kär i bara jag såg bilderna som m2b visade mig :)

• Humlan66

Måste tipsa om en fiffig grej jag hittade en ramtejp
    www.pirajja.se/

Kan man ju sätta runt Div listor i festlokalen

• Fenixx

har man med sig hem nya bröllopstidningen som kom ut i affärerna idag.

• Humlan66

åhh fenixx va roligt .. hör å häpna men jag har inte ens läst ut min gamla än *s* haft för mkt att göra helt enkelt

• haennish

Hej brudar! Jag går bara i skolan ett par dagar i veckan, och nu när vi inte kommit igång där riktigt har jag ju massor av tid över till bröllopsplanering. Så jag planerar på dagarna och sen när vi ska sova ligger vi i sängen och pratar och går igenom allt o sambon som får säga vad han tycker. :) Vi pratade om gästlistan igår och just nu lutar det åt att vi väljer den mindre och mysigare lokalen och bara bjuder de närmaste som vi faktiskt vill ha där... Shit, det är bara ett år och tio dagar kvar! Nu börjar det känns verkligt! :)

Nu närmast ska vi ringa o prata med lokalen, hur många gäster som får plats och hur mycket det kostar. Sen ska vi göra en budget. Räknade lite snabbt med bröllopsguidens verktyg igår och då hamnade vi på mellan 55-60 000. Men då överdrev jag alla siffror lite... Vad har ni för budget brudar?

• Fenixx

våran budget tror jag kommer vara på 50 000kr. hoppas att vi inte måste överskrida den.
    först uträkningen jag gjorde var lite blåögd känner jag.

sen kommer vi önska pengabidrag till våran bröllopsresa av gästerna.

• FruHögstadius

hoho, nu har jag skaffat den nya bröllopstidningen, lite nya inspirationstips.
    just nu är jag ute efter fler alternativ till våran festlokal, mest för att se om det går att få lite billigare och så.
    laddar även kameran inför lördagen

annars har jag bestämt mig för att börja spara inför bröllopet nu i år, små köpa lite saker.

vi kommer att ha 45 000 som budget (ej med resa). vi ligger runt där så jag måste hitta lite nya alternativ, för allt är inte inräknat än.

• sarahkka76

Vår budget ligger 40.000kr just nu exkl resa. Middagen kostar hälften av budgeten.

• maj2010

Vår budget ligger på 60-70.000. Det är ungefär vad vi tror oss kunna spara på ett och ett halvt år. (Herregud vad man sparar pengar på att bo ihop!)

Hur engagerade är era blivande män i planeringen? Min sambo är inte helt ointresserad. Han vet ungefär hur han vill att dagen ska bli, men han tycker inte om att prata detaljer. Han säger att han blir stressad och får dåligt samvete över att han inte har tänkt igenom allt lika mycket som jag. Men det behöver han ju inte göra heller...

Igår kväll slog det mig att vi kommer att bli tvungna att översätta allt - inbjudan, program, meny o.s.v. till engelska, eftersom vi sannolikt kommer att ha många gäster från utlandet. Hur gör vi med ceremonin? Ska vi översätta där också? Ingen aning. Hjälp!

• haennish

maj2010: Jag tycker inte att ni ska översätta själva ceremonin! Om jag skulle gå på ett bröllop i ett annat land skulle jag tycka att det va spännande att se hur man gjorde i det landet. Däremot tycker jag att ni ska göra vigselprogram på engelska som kanske också förklarar vad man gör i varje del av ceremonin.

Idag har jag suttit och letat brudklänningar på olika kinaklänningssidor. Har nästan en klar bild över hur jag vill att min klänning ska se ut och idag hittade jag ett märke som hette Essense som jag fastanade för. De hade flera klänningar i precis den stil jag är ute efter! När jag googlade märket visade det sig att märket kom från australien, i närheten av den stad där jag har bott förut. Så det va ju perfekt! :) Så nu vet jag att jag kommer ha en Essenseklänning. Nu ska jag bara välja vilken av alla godbitar jag ska ha! :) Svårt!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5