• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Humlan66

Tjejer , jag har en bild i mitt galleri på en frisyr ( den med slöjan) jag hittade den i galleriet här på BT.. känner ni igen den från nån medlem ?? jag vill så gärna ha mer å bättre bilder nämligen

• molnis

Höll på att ramla av stolen när vi gjorde budgeten med bröllopstorgets verktyg. Tyckte vi ändå försökte hålla nere men ändå va realister. Men har väl fixat lite fram å tillbaka så utan resan (ca 30 000) så blir det 50-60 000. Men känns som man har några fasta punkter som man vet priset på redan och ej kan styra (lokal tex). Men sedan finns det några punkter som finns olika lösningar på och som kan kosta olika...mat..kläder osv.

Men tror att genom att va ute i god tid så slipper man dyra "panikköp". Kommer även köpa på sig saker när man ser dem som kommer tas ur den egna fickan" och inte av budgeten vilket kommer strö ut kostnaderna lite.

Har föresten haft kontakt med lillsessan och kollat om de kan sy upp en klänning i samma stil som de jag har i mitt galleri och det skulle gå (skulle ta lite längre tid bara..ca 4 mån). Så det känns absolut som ett alternativ! Fick ett bra pris också som ej överstiger budgeten för klänning ;)

Var i en av Göteborgs stora brudaffärer snabbt på lunchen för att kolla av. Såg snabbt att det ej fanns något för mig..+ att de ej va den bästa känslan. Det bemötandet jag fick i en brudbutik i halmstad var 100 gånger bättre (Å då hade vi inte äns bestämt datum).

Känner att jag vet precis vad jag vill ha, ska ta en runda i Göteborg ifall det finns något liknande. Men annars kanske jag syr upp...e ju väääldigt tidigt att göra det nu så får vänta. Men vill gärna få den så man har tid om det är något som ej känns rätt när man väl får den..hm svårt.

• rosesarered

Humlan,
    känner inte igen bilden men fin frisyr.

vår budget ligger preliminärt på 60 men vet inte riktigt hur det blir med det för vi har inte gästlistan helt spikad och vet inte om det går för oss att spara ihop så mkt pengar.

min fästman är ganska engagerad. Han har åsikter och vi pratar om hur vi vill ha det. Han är inte lika detaljintresserad som jag men ändå rätt mycket tycker jag han tycker till exempel att rosa är big no no om det ska vara rosa dukar och servetter. Däremot är det fint om det är rosa blommor. Häromkvällen kläckte han ur sig att det vore snyggt med samma blommor i buketten som på borden..Det ni!

• Fenixx

ja man får kika runt och se vad som känns rätt med klänning. jag ska ju få min uppsydd av en duktig sömmerska.

rosesarered>> ja det var inte illa att han sa det.

• EllaBellaG

Hmm, ja det lutar lite åt barnfritt.
    Har en budget på max 50 000 exkl resa. Detta kommer räcka gott för vår del.

Klagade lite på sambon häromdagen när det gäller bröllopsplaneringen faktiskt. Han säger att han har lite svårt att tänka så lågt fram i tiden och ser inte meningen med det. Konstigt att det kan vara så annorlunda för jag tycker det är så kuuuuul! Kan surfa runt och leta ideer i timmar!

Igår kom han dock med ett förslag på en viss tårta, kul, men tyvärr inte en idé jag gillade :-/

Nu har vi bestämt färgtema så nu kan jag börja kika lite mer på detaljer!

• Humlan66

Färgtema är inte klart ännu men det lutar åt silvergrå & rosa

• haennish

min sambo är ganska engagerad. Han kanske inte direkt kommer med massa egna idéer, men han har åsikter om saker jag frågar honom om och det mesta bestäms tillsammans. Den lilla stunden vi hann träffas idag när han kom hem från jobb 1, innan han åkte till jobb 2 hann vi diskutera vigselringar. Jag är lite sugen på att designa en egen, och jag pratade med honom om hur man skulle göra det för att komma undan så billigt som möjligt. Antingen kan man köpa diamanter billigt från USA, eller så köper man gamla smycken på auktion som man sen tar till en guldsmed och gör om. Och han lät jättepositiv till auktionsidéen! :)

• EllaBellaG
    haennish skrev 2009-01-20 20:10:23 följande:
    eller så köper man gamla smycken på auktion som man sen tar till en guldsmed och gör om. Och han lät jättepositiv till auktionsidéen! :)
    Vilken rolig idé! Smart tänkt! Har funderat på om vi skulle ta gamla smycken, devis trasiga, och smälta ner. Återvinning! Typiskt bra miljötänk :)
  • Emmeli o Markus

Mijah Tack gumman! <3
    Fenixx Bra att veta att man kanske varit lite saknad hihi

Va ni skriver mycket o snabbt.. Min svägerska ska gifta sej i April sa som här om dan.. den 2a=)
    Och dom ville att jag skulle fixa all mat o tårta för jag är så duktig=) Känns jätteroligt!
    Vi ska träffas nån dag o diskutera hur dom vill ha det så jag kan börja förbereda.. en del baksaker lär ju kanske beställas på näter så då vill jag ha tid på mej ifall det som kommer hem inte är som jag tänkt.. hehe.. ja är så omständig..

Vad gör ni ikväll brudar?!
    Kram

Längtar efter vår stora Dag:)
  • molnis

Såg att jag skrev väldigt långt=) får lära mig att uttrycka mig kortare;)

Emmelie: Kul att få förtroendet att fixa sådana saker! Tycker med det är kul att hjälpa andra med bröllopsbestyr, fast då är det mer dekorationer osv som har blivit min uppgift. När det är något man tycker är riktigt kul så är det en ära och absolut inget jobbigt vilket är bra.

Min bror gifter sig några månader efter oss så hans tjej (blir det svägerska?) och jag ligger lite i samma fas och kan kolla lite saker ihop. En kompis planerar redan inför 2011 så kan prata av oss vi med. Fast pratar med de flesta i min omgivning, har ej tröttnat än..hehe men de som också planerar orkar nog längre;)

Ikväll så kom jag inte iväg till min träning så kört på wii fit en timme här nu..kul...men lite för mycket dötid mellan övningarna

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5