Bröllop 2010 nr 5
Nu är hemtentan färdigskriven och även jag kan få helg. Har ingen skola förrän på onsdag så de här sista dagarna ska jag verkligen njuta! Vad har ni för planer för helgen flickor?
Nu är hemtentan färdigskriven och även jag kan få helg. Har ingen skola förrän på onsdag så de här sista dagarna ska jag verkligen njuta! Vad har ni för planer för helgen flickor?
paradis: åh, den vill jag gå på! :)
Vi har varit på ikea idag och köpt saker till vårt halvfärdiga badrum. Så nu sitter sambon på golvet och kliar sig i huvudet med ett berg av delar omkring sig. haha Riktigt söt är han min älskling. Jag är så kär! :)
Igår låg vi i sängen och diskuterade datum igen. Vi är båda mer och mer sugna på vinterbröllop... Så det kanske blir den 30e januari istället. Då är det ju bara ett år kvar!! :D åh va jag längtar! I veckan får vi ringa o kolla om kyrkan är ledig och sen får vi bestämma oss för lokal så fort som möjligt också...
Jag kan inte sova så håller på med lite bröllopsbestyr... Inbjudningarna ska vi skicka i små typ askar och nu funderar jag på om man ska lägga nåt i asken förutom ibjudan. Har sett bilder på allt från en orchide till godis. Men en blomma borde väl inte hålla sig fin i en ask särskilt länge... Vi får se vad jag hittar på. Nån som har nåt förslag?
Har nog bestämt mig för vad jag ska ge tärnorna i present också. En tjej här i trakterna gör jättefina silversmycken, bl.a. halsband med en bricka med text på. Så tänkte kanske ge tärnorna ett sånt halsband som det ska stå underbar, älskad eller ängel eller nåt sånt på. Och ett litet tack på baksidan. :) Vad tror ni om den idéen? Har ni andra förslag på nåt fint ord man kan skriva? :)
Här har det inte hänt särskilt mycket förutom badrumsrenovering i helgen... Vi har valt toastmaster och filat på gästlistan bara. Imorgon ska jag försöka åka o kolla på två av lokalerna vi väljer mellan. :)
sarahkka: en sån inbjudan har jag faktiskt sett. Det var ett rätt ungt par och de hade spelat in en liten film när de satt i en soffa och berättade att de skulle gifta sig och hur mycket de älskade varandra. Den var så fruktansvärt personlig och mysig och man såg verkligen hur kära de va! Sen kom informationen skriven i slutet så att man uppfattade alla detaljer... Verkligen en bra idé tycker jag. Och visst finns det kanske några äldre på bröllopet, men hur många unga finns det inte som verkligen skulle uppskatta en sån här inbjudan? Man skulle ju kunna göra en skriftlig till de allra äldsta annars...
Vi ska ha ett traditionellt honnörsbord men sen ska vi va sätta ihop folk som vi vet kommer ha det trevligt tillsammans. De bröllop jag varit på har haft rätt dåliga bordplaceringar och många satt tysta eller såg obekväma ut. Helst skulle jag vilja ha runda bord och om man då sätter två-tre väldigt pratglada människor vid varje bord tror jag att det aldrig blir en pinsam tystnad. Sen tycker jag inte att det gör nåt om par sitter bredvid varandra eller så. Jag vill ju att man ska minnas vilken bra fest och god mat det va på festen, inte vilken fruktansvärt tråkig bordsgranne man hade...
Förra bröllopet jag va på satt jag mittemot toastmastern och jag tänkte att det nog skulle bli väldigt trevligt med någon så pratglad person. Men det första han frågade var hur länge jag hade varit gravid, och eftersom jag inte va det så blev det väldigt obekvämt hela festen.. haha Nu efteråt kan jag skratta åt det, men då ville jag bara åka därifrån typ. Jag hade en liten babydoll klänning som gör att vem som helst skulle se lite gravid ut och sen va jag chaufför så jag drack vatten...men vem frågar nåt som om man inte är säker? haha
Vi har funderat på att ha små mini-tårtor istället för en stor tårta som vi tänkte från början. Vi ska prata med konditorn lite längre fram, känns fånigt att ringa redan nu. :) Men han gjorde såna på en kompis bröllop, så det borde inte vara några problem. :) Men vi har inte bestämt oss riktigt heller. Jag tycker det är fint med en våningstårta där våningarna inte sitter ihop, och man har typ blommor eller nåt imellan som dekoration. En sån tårta är dessutom mycket lättare att både göra och skära än en där man sätter våningarna direkt på varandra...
Min kille jobbar också hela helgen, så mig kommer ni få stå ut med i helgen... ;P
Just nu velar vi fram och tillbaka om lokal. Från 3-4 olika alternativ har vi nu två. Den ena är en rätt stor och mäktig lokal som kan ta upp emot 500 gäster, men minst 50...den andra är liten intim och mysig. Helt olika alltså. Men i den mindre, vet jag inte hur man ska få plats för dans och så. Så vi ska ringa dit och prata lite mer med dom... Vad gör ni just nu?
Hej brudar! Nu har min älskling åkt iväg och jag är ensam till måndag morgon... :( Usch, jag hatar de här helgerna...
Vi har ingen exakt budget för min klänning. Vi har sagt att vi kanske kommer lägga 10.000 på alla kläder till oss båda. Men vi får se helt enkelt. Jag är nog beredd att lägga kanske mycket på min drömklänning... Den kommer ju synas på alla bilder, och bilderna är ju nåt man ska leva med resten av livet... :) Min mamma gjorde misstaget att välja fel klänning när hon gifte sig, och vi barn har faktiskt aldrig fått se bröllopsbilderna... haha