• haennish

Bröllop 2010 nr 5

Hej brudar!
    Nu sitter man här helt slut efter en lång helg och två bröllopsmässor. :)

Vad tycker ni om den här låten? Passar den på ett bröllop? Tänk på att vi ska ha det på vintern och på kvällen...

Paradis: jag va också på den visningen, fast på raden mittemot. :) Men jag va osäker på om det va ni så vågade inte gå fram och prata ;P

• haennish

fenixx: Ja, vi känner lite så också. Även om t.ex. "du är allt" är en av dom finaste låtarna som finns, och på ett sätt lite "vår" låt, så börjar den bli nästan standard på bröllop. Och det tycker jag är lite synd... Så vi har letat efter lite ovanligare låtar och fastnade för bl.a. den här... :)

• haennish

fenixx: Tack för tipset om pappershandeln! Jag blev helt kär! :D Och vilka underbara inbjudningskort man skulle kunna göra med den trycktekniken! Åh, nu sitter jag i soffan och nästan hoppar och väntar på att älskling ska kliva innanför dörren så jag kan visa honom och blinka lite med mina stora blå ögon... hehe

• haennish

vi har också en liten sparburk där alla småmynt hamnar. Nu försöker vi lägga undan 5000 varje månad. Rätt svårt när jag pluggar just nu, men samtidigt bor vi nästan gratis, så det kommer nog gå ihop i slutändan.

Igår hade jag tjejmiddag hemma hos mig och släppte bröllops-bomben. Vi har ju egentligen bestämt att hålla det hemligt tills folk får inbjudan, men jag kunde inte hålla mig längre... Och dom blev så glada! :D

• haennish

själv ligger man parkerad i soffan med bröllopstidningar och datorn efter en lång festhelg...
    Dreglar över ett par skor som är med i nya Amelia brud&bröllop, på framsidan och sen två ggr i tidningen. Jag är kär! Men dom va inte helt billiga, så ska räkna lite på om jag kan köpa dom utan att spräcka budgeten...

• haennish

Vi har ju planerat att hålla det hemligt tills gästerna får inbjudan, men det har varit svårt och nu vet ett par av mina kompisar och ett par av hans kompisar. Våra föräldrar kommer få veta det ganska sent, mest för att vi vill att de ska känna sig som gäster och inte behöva ta massa ansvar för saker. Så vi har diskuterat fram och tillbaka hur vi ska berätta det för dom. Pratat om en middag eller fest eller så, kanske på min födelsedag i augusti. Men hur ska vi kunna hålla oss så länge?? Jag får bita mig i tungan nästan hela tiden ju! :P
    Hur berättade ni för era familjer och har ni nåt förslag på hur vi kan berätta på ett roligt sätt? :)

• haennish

Det har varit ovanligt tyst i tråden idag tycker jag... Vad gör ni brudar? :)

• haennish

min blir mer och mer engagerad... :) Vi har börja vela angående kyrka och funderar istället på att vara i hans kyrka. Jag är den typen som googlar saker så jag har letat och letat efter bilder från den kyrkan. Men han föreslog att vi skulle åka dit på alla hjärtans dag och gå in och kolla! Efter det ska jag överraska honom med en tur till vår festlokal där vi ska äta en lite romatisk lunch eftersom de har alla hjärtans dag buffé där på lördag. Jag läntar!
    Vad har ni för planer för alla hjärtans dag brudar?

• haennish

det låter som en bra idé! Och vissa av oss har väl bytt datum, eller bestämt datum, dessutom... Det måste vi också updatera! :)

Jag kan väl ta på mig uppdraget! Så alla kan ju inboxa mig det dom vill ska stå, typ datum och ort... :)

• haennish

jag tycker det är svårt nog att hitta den här tråden ibland... :P Ytterliggare en tråd tror jag skulle bli för mycket, iaf för mig. haha Men det kanske bara är jag...

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5