• haennish

Bröllop 2010 nr 5

Om man ska ha trerätters, tycker ni då att man ska ha alla tre rätter och sen tårta, eller skulle ni skippa efterrätten och bara ha tårta? :)

• haennish

Jag är också här :)

Sambon kom nyss hem från jobbet och vi har redan hunnit kolla igenom resturangens menyförslag och räknat lite snabbt. Skulle bli ca 300 kr/pp för trerätters. Och det är väl inte så farligt? Sen får vi se om vi tar med eller utan efterrätt...

• haennish

vad tycker ni om guldfynd brudar? Har nån erfarenhet av dom? Våra ringar är schalins och köpta av en riktig guldsmed, och vi hade egentligen tänkt designa nya till bröllopet. Men idag var jag på stan och gick runt i lite butiker eftersom det var rea. Och vad hittar jag på guldfynd? En ring som ser ut precis som den jag tänker designa! Och billig! Men vågar man köpa nåt på guldfynd? Är det bra kvalité och sådär? Hon som jobbade där idag va ny o visste inte så mycket, men jag ska gå tillbaka imorgon o kolla igen o fråga ut dom om allt från palladiumhalt till kvalitén på diamnaterna. ;P Men tänkte höra med er först om nån av er hade erfarenhet av dom... :)

• haennish

idag hade jag tänkt att varva bröllopsplanerande med plugg, men så kom min älskling hem med en ergorapido-dammsugare igår som jag önskat mej i typ två år och tjatat om lika länge! Så jag kommer inte ha tid med nånting idag eftersom det enda jag vill göra nu är att valsa runt hela huset med min superfina dammsugare som en riktig hemmafru från 50-talet. :) haha

Men lite bröllopsplanering blir det nog trots allt. Köpte nya tidningen igår och den ska lusläsas och sen måste man ju gå in på alla hemsidor man får tips om också. ;P

Sen ikväll blir det middag hos svärmor och jag har köpt en stor blombukett för att hamna på plus-sidan hos henne och bli favoriten av svärdöttrarna. ;P haha Nejdå, inte riktigt. Tänkte bara va lite gullig. Jag skulle iaf uppskatta att få en blombukett helt utan anledning ibland... :)

• haennish

Blivit ändringar i mitt schema och jag är ledig på fredag! Det betyder att jag kan åka ner till stockholm o gå på bröllopsmässan! :D hoppas min älskling också kan få ledig bara... Ni som ska gå, vilken dag går ni?

• haennish

Igår va sista dagen i skolan för den här veckan och nu går jag hemma och bara njuter och det känns precis som det är helg. Underbart med en långhelg, precis vad jag behövde.

Den riktiga helgen kommer gå åt till bröllopsmässor. :) Grand hotel på lördag och den i Borlänge på söndag. :D Jag längtar!

• haennish

mijah: Jag röstar på den första klänningen. :) Riktigt fin!

• haennish

paradis och/eller emmeli o markus: Min tärna som jag ska gå med på mässan på söndag sa att man måste förköpa biljetter... Har ni gjort det? Borde man inte kunna betala direkt i dörren?

• haennish

paradis och emmeli: Satt ni längst fram på modevisningen idag? Den kl 15... :)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5