• Tokisen

Bröllop 2010 nr 5

Det e nog tur att det e långt tid tills d e dax annars hade jag nog tuppat av.
    Ni kan nog räkna med att jag kommer tjata ut er här inne när d börja närma sig.
    Älskar att planera saker, men brukar tyvärr ha en tendens till att planera för mycket så jag blir knäpp av det.

pandis81 skrev 2009-01-12 12:56:48 följande:
    Vi började med att fundera ut vilket datum vi kunde tänka oss eller om det var något datum som hade lite mening och betydde något.Sen gick vi över och kollade på vilken kyrka vi ville gifta oss i, och i så fall vilken lokal som låg i närheten. Sen har vi kontaktat dom för att se vad dom hade för upplägg och hur mycket man själv behöver tänka på att fixa. Gästlistan Ska man ha bara lokal så måste man ju tänka på hur man vill ha dukningen,personal som ska duka/plocka av/servera dricka. Sen om ni ska ha buffé,tre rätters middag eller annat matförslag. Och om ni vill ha något speciellt färgtema. Om det ska gå ingeom både dukning,inbjudan,festprogram. Ja det var väl så vi började. Och sen har jag ju köpt lite små saker när jag har hittat som jag tror att vi kommer att få använding för. Men det är ingen ide att stressa upp sig. Det är bättre att fundera längre för att få det precis som man vill ha det. Och har du frågor så tveka inte att ställa dom, vi i forumet är till för att hjälpa varandra.
  • Tokisen

ok, då ska jag oxå maila och höra, så man har d klart för sig.
    Tack för tipset.

pandis81 skrev 2009-01-12 12:59:32 följande:
    Jag kontaktade våran kyrka och dom sa att vi behövde boka 6-12 månader innan.. Men det är så olika från kyrka till kyrka men det kan man skriva eett mail och fråga det gjorde jag. Dom har varit väldigt tillmötesgående. Och jag skrev bara att vi hade funderat att gifta sig i deras kyrka och frågade när dom tyckte att man skulle boka.
  • Tokisen

Oxå till malmö?
    det e bra att en kompis gifter sig nu i maj så kan amn följa med henne + att kolla hur dem har planetat sitt så man akn få lite tips

sockersmulan skrev 2009-01-12 13:03:47 följande:
    Ska oxå dit av samma anledning!
  • Tokisen

HAr ni andra funderat på bröllopsresa?

• Tokisen

Jag e ju lite kluven till det med, detta med släkten, min sambo har en sjuhelsikes massa mostrar och vi bestämde som så att vi bjuder dem vi umgås med och skiter i dem andra.
    Vi vill inte ha en massa folk som ska snylta på oss, så får dem bli hur sura dem vill.

JAg vill oxå börja med inbjudningskort och så, men vet att sambon kommer bli galen på mig då.

Semn när du e klar med halsband och allt får du sätta ut bilder så vi får se dem.

maj2010 skrev 2009-01-12 13:07:58 följande:
    Jag hade gärna planerat och bestämt allt redan nu, men det är ju evigheter kvar tills vi ska gifta oss... :) Känns i alla fall mest logiskt att börja med gästlistan för att få ett hum om hur många vi blir. Sen får vi göra upp en budget och sen kolla runt efter lokal i rätt storlek. Känns mest som jobbiga måsten. Hade gärna börjat knåpa med inbjudningskort och sånt redan, men det är ju svårt när man inte vet vad som ska stå i dem ;)Jag tror ändå att jag ska smygstarta med att designa mina smycken. Har sedan i höstas pysslat med pärlor och sånt och börjar bli rätt duktig om jag får säga det själv. Ska göra halsband, örhängen och försöka mig på en tiara. Vita sötvattenspärlor och bergskristall tänkte jag mig...När det gäller släkt på bröllopet får jag fundera nåt varv till på om jag ska bjuda några eller inga alls.
  • Tokisen

Vi skulle så gärna vilja åka till nått mer exotiskt land och bara vi två, men vet inte riktigt om vi hinner få ihopa pengar till det.
    Det får vi se, drömma går ju alltid
    Vi hade tänkt att resa isåfall till hösten nångång.

Ha en bra dag med mammsen.

pandis81 skrev 2009-01-12 13:11:16 följande:
    vi ska resa till sommaren sen, men har inte riktigt bestämt vart än, men blir nog spanien,italien eller grekland. Vi ska ta med oss dottern då och resa alla tre. Det ska bli skönt att åka iväg som en riktigt familj då och alla har samma efternamn. Då hinnner man också ordna alla papper och pass i tid utan att känna sig stressad. Nu måste jag gå för nu kommer min mamma så vi hörs senare tjejer. Många kramar
  • Tokisen

det e kanon, hur orkar man vänta så länge?

mysifer skrev 2009-01-12 13:14:38 följande:
    du är i gott sällskap med planerandet somliga, hrm jag, har ju hängt här inne ett år redan och vi har knappt 1½ år kvar till bröllop...
  • Tokisen

det e ju sant och faktiskt egentligen smart, man hinner spara pengar och fynda det man vill ha.
    JAg har börjat kolla på lite små saker redan. ÄLKSLAR att shoppa
    Hittade ett jättefint halsband med örhänge på tradera härromdagen, tilochmed min sambo sa att han tyclkte vi skulle lägga bud på dem och då e d illa haha.

mysifer skrev 2009-01-12 13:22:18 följande:
    man planerar när man känner för det och lägger ner planeringen när man inte har lust har ju köpt in en del redan, mest småsaker, men vi har haft en klar bild från början om hur vi vill ha vårt bröllop och på så sätt har vi ju sparat lite pengar. antagligen lite stress också som hade blivit ifall vi skulle fixat allt inom 6 mån eller så.vi hittade vår lokal/vigselplats i november och då hade vi tittat runt på ganska många och mailat och funderat och haft oss..hade vi väntat ett år hade det ju inneburit att vi hade hittat lokalen mindre än ett halvår innan bröllopet och det hade nog känts extremt stressande.
  • Tokisen

Det har vi med pratat om, men samtidigt vill jag ha nått minne från min bröllopsdag, men det kanske man kan säga till utvalda så man slipper få 30 stycken.
    En låda eller spargris hade jag kunnat tänka mig ha på presentbordet kanske.

maj2010 skrev 2009-01-12 13:20:41 följande:
    Vi har inte tänkt så mycket på bröllopsresa än, men vi vill gärna åka nånstans långt bort där det är varmt och skönt :) Har i alla fall diskuterat att önska oss bidrag till resan i present, i stället för en massa glas och sånt som vi redan har i överflöd. Frågan är bara hur man gör det på bästa sätt - öppna ett konto där folk får sätta in pengar eller?
  • Tokisen

Mysifer:
    Dem lila hjärtana som du har i ditt galleri?
    E d eran inbjudan?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5