• Tokisen

Bröllop 2010 nr 5

Paradisfågel
    ja, hon blev väldigt glad för uppdraget.
    Ja, det kan man väl.

Fenixx
    Problemet är att sambon inte har så många nära vänner som han känner att han vill ha som bestman. Den han valt e den roligaste i vår omkrets och helt perfekt för toastmaster uppdraget.

• Tokisen

Ja, vi känner precis lika dant

JL2b skrev 2009-01-24 12:14:09 följande:
    Vi kommer att ha samma människa till både bestman o toastmaster, vi tycker att den som är bäst lämpad ska ha jobbet. Och vår bestman är definitivt bäst lämpad för det, rolig, intressant och är väldigt duktig att prata inför en stor grupp.
  • Tokisen

Paradisfågel
    det e klart, kanske vi kan nosa upp en madame som kan hjälpa honom, det tåls att tänka på.

• Tokisen

HAr berättat för min mamma och hon blev ju glad o nu härromdagen när vi pratade så frågade hon vem som ska lämna bort mig.
    Jag berättade att jag nog hade tänkt att gå in själv, då sa hon att det hade varit en stor ära om hon hade fått leda in mig.
    VAd säger ni om det?
    Får man ha mamma till att leda in?
    Skulle d se dumt ut?

• Tokisen

JAg har ju läst det här inne att dem inte så glada för det, får kolla när vi kommer närmare.
    Men du tycker inte att det skulle se märkligt ut?

paradisfågel skrev 2009-01-24 12:35:05 följande:
    Tokisen, tror inte att de skulle se dumt ut om din mamma ledde in dig.. Men om ni ska vigas kyrkligt så får ni ha i åtanke att prästen kanske inte går med på de.. De här med brudöverlämning är egentligen ingen svensk sed utan anglosaxisk.. Det bästa ni kan göra sen är att isf fråga er präst om det är ok med överlämning..
  • Tokisen

Fenixx
    nä, det e ju det o dem går med på d + jag e inte helt säker på att jag vill ha mammsen brevid mig, e kluven.

• Tokisen

VAd roligt att det e fler som tänkt tanken, har nämligen aldrig hört talas om det.
    Kanske man ska kolla med prästen ganska snart då om amn skulle behöva byta.

Bride in leather skrev 2009-01-24 21:50:49 följande:

tokisen:Jag vill också att min mamma ska gå med mig upp till altaret.Ska fråga prästen om det.Skulle prästen säga nej blir det en annan kyrka.
  • Tokisen

Emmeli o Markus
    Så skönt att det e bättre med tösa stackaren, skamligt att dem glömt bort er.
    Min svägerska va inne med sin sambo för några år sedan pga nässelutslag, dem glömde bort honom med, dem var där hela dagen och när dem till slut gick för att kolla vart läkaren hade blivit av då fick dem reda på att hon hade gått hem, Totalt glömt bort dem, hur man som läkare kan glömma bort sina patienter e helt otroligt.

Det e klart du ska ha din morfar om du tycker det, hade jag med haft om jag hade känt så.

• Tokisen

igår var jag med min kompis som ska gifta sig i maj detta året, och jagade klänning, fy för vilket helsike vi hade. Inte visste vi att dem hade levernas tid på 3-4 månader... höll på att inte bli nån klänning. Gisses ser faktiskt inte fram emot att prova och bestämma klänning.
    Hur har ni tänkt?
    När ska ni börja leta?
    Nån som ska beställa från nätet?

• Tokisen

Humlan och ullis
    hur gör ni med mått och så då?
    Jag e ju lite skraj att den inte passar sen när man får hem den, vad gör man då...

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5