• MV85

Bröllop 2010 nr 5

Humlan66 skrev 2009-01-14 23:06:07 följande:
    Ja det blev peneciln såklart i 10 dagar + hostmedecin, men eftersom jag har konstig värk i benen större delen av förra året så blev det utredning av det med Bla borreliaprov så SHIT va dom tog prover idag och en medecin för det med men den skulle kosta 600 kr och det har inte jag råd med nu :-s suck
    Aj då, låter inte alls som en kul dag det där =( Hoppas att det hela hjälper nu då..
    Mediciner är dyra tyvärr... jag lägger ca 230-300:- varje månad enbart på smärtstillande - och då är det ändå receptbelagt och därmed billigare (och starkare) än "vanliga"... Äter ca 200 "vanliga" panodil/månad + en del annat...
  • MV85
    Tokisen skrev 2009-01-15 10:29:20 följande:
    Hej och välkommen hit.Jag har samma problem, vill oxå planera ALLT nu, men det funkar ju inte riktigt + att tiden blir så lång sen då.Min sambo tycker jag tjatar redan och då har jag bara pratat lite om färger och lite sånt.JAg gillar att planera och vill gärna resonera lite med honom.Han kommer vara sår i öronen när d väl e dax.
    haha jag har samma problem här!
    Fast jag har bara pratat lite om VAR och NÄR samt frågat lite om hur många gäster han tycker vi ska ha... Vi har egentligen bara bestämt "våren 2010" för han vet sedan innan att jag vill ha det i maj-juni månadsskifte...
  • MV85
    paradisfågel skrev 2009-01-15 14:56:59 följande:
    Hej mina vänner och välkommen in Molnis och JosieJose! Har ännu inte hunnit läsa igenom allt som skrivits sen sist jag var inne.. Måste bara få berätta för nån.. Jag var med i en tävling på www.brollopdguiden.se.. Och jag vann Har aldrig vunnit något i en sådan typ av tävling förut.. Men nu vann jag presentkort värde 2500kr hos www.kulör.se
    GRATTIS!
  • MV85
    sarahkka76 skrev 2009-01-16 12:04:55 följande:
    paradis: tack! Jag är jätte förtjust i den pandis: ja, jag förstår det. Jag har själv haft en väldigt knepig höst och vinter så man längtar tills man börjar komma upp i ljuset igen.Tjejer, jag har lagt upp bilder på några idéer till vad brudgummen ska ha på sig och som kan passa till den klänningen jag ska ha. Vad tycker ni?
    Den första (längst upp till vänster för klarhetens skull) !
    Skulle vara glad om min blivande hade velat ha något sådant på sig, men det är inte en chans... här blir det frack!
  • MV85

Nu ska jag iväg o prova brudklänning för första gången... Får ser om jag blir blixtkär i något, eller om det kommer ta 100provningar av olika innan jag vet vad jag vill ha... Håll tummarna för mig!

• MV85
    haennish skrev 2009-01-17 12:22:14 följande:
    Hej brudar! Nu har min älskling åkt iväg och jag är ensam till måndag morgon... :( Usch, jag hatar de här helgerna... Vi har ingen exakt budget för min klänning. Vi har sagt att vi kanske kommer lägga 10.000 på alla kläder till oss båda. Men vi får se helt enkelt. Jag är nog beredd att lägga kanske mycket på min drömklänning... Den kommer ju synas på alla bilder, och bilderna är ju nåt man ska leva med resten av livet... :) Min mamma gjorde misstaget att välja fel klänning när hon gifte sig, och vi barn har faktiskt aldrig fått se bröllopsbilderna... haha
    Jag förstår ditt hat för helgerna mycket väl... själv lever jag med att få träffa min blivande en vecka av tre när jag har tur... o då har vi ändå levt som sambos först, så vi har inte varit vana vid detta med distans sedan början...

Angående pris på klänning: Jag vet inte! Jag kan mycket väl tänka mig att lägga 10-15000 på "rätt" klänning, men samtidigt kan jag mycket väl tänka mig att beställa en kinaklänning eller liknande... så det beror helt på vilken klänning jag faller för... Det som oroar mig med kinaklänningar är kvaliteten på tyget, att det inte ska vara lika tjockt och fint som originalklänningarnas...
  • MV85

haennish: Jo, man gör ju det... men samtidigt är det inte kul alls... För vår del beror det på att han nu mera jobbar i Norge inom oljeindustrin.. o jag är sjukskriven för min rygg så kan inte följa med.. Förhoppningsvis får vi ordning på min rygg nu dock, har just börjat gå till en naprapat så får se vad han kan göra! Får vi ordning på min rygg kan han med största sannorlikhet fixa in mig på samma företag som han jobbar på nu, o då skulle vi slippa vara ifrån varandra så mycket!
    Men det är ett ganska stort OM... med tanke på att jag gått hemma i 4 månader med svår smärta...

• MV85

Jag har lite ångest över detta med om jag ska be om barnfritt eller inte... tänker framför allt på att vi har många resande gäster (ingen av mina släktingar bor direkt nära) och självklart tänker jag oxå på antalet..
    Skulle vi ha barnfritt skulle det innebära i alla fall 11 personer mindre...
    Sen har jag fått kommentaren att "Men hon skulle bli helt förstörd om hon inte får se dig i brudklänning. Ska du verkligen beröva henne det?"

Ghaaaaa det här är så svårt att bestämma..!

• MV85

Wohoooo!
    Fått ur min m2b lite mera ikväll om vilka han funderar på som bestman.. även diskuterat toastmaster och liknande, något han inte riktigt velat göra innan... men tror jag fått honom att förstå VARFÖR jag vill bestämma sånt här tidigt... så nu är han mycket mer förstående :D
    Även bestämt oss för att köra barnfritt... jag ville ha det sen innan, men nu vet jag att han är med på det till 100% oxå :D

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5