Bröllop 2010 nr 5
välkommen till oss 28 aug! när erat bröllop ska ske var faktiskt ganska lättgissat.
välkommen till oss 28 aug! när erat bröllop ska ske var faktiskt ganska lättgissat.
vi ska inte heller ha öppen bar. men gästerna får ju ändå dricka till maten. är det öppen bar är ju alltid riskerna mer att folk kanske blir "för fulla" med. du får se det så MV85.
en tanke som jag hade annars som jag kan dela med mig är ju att ni tex bjuder på första flaskan öl/vin/cider
ha en kupong i festhäftet eller så.
vi hade tänkt att vi kunde ha ett litet lätt korsord i temat och så skulle dem få ut ett ord som då i vinst gav en öl/vin/cider. haha
men nu så blev det att vi istället satsar på att hyra en buss som kör hem folk på kvällen istället.
alltså just med tanke på pengar, så satsade vi hellre dem på en buss att köra hem folk en gratis dryck, så jag menade,kanske blev lite dumt formulerat där i slutet.
nä vi är likadana, vi vill ha störst fokus på festen och ha det avslappnat och roligt. och våra vänner vet vi håller igång det.
men vet andra som har anhöriga som kanske har lite problem med alokohol och kontrollera mängden, så är det ju ett väldigt bra alternativ för dem så.
ja nackdelen med vårat ställe är att jag tror dem bara har rättigheter till 01:00, kan kanske dra ut det till 01.30, ska höra mer med dem sen.
därför har vi vigseln och middagen lite tidigare och skippar efterätten och går direkt till tårta pga av det och sen att det känns som kaka på kaka. så vi kan börja festen tidigare och hålla igång i några timmar ialalfall.
oj ja det var en väldigt dyr tårta!!
humlan>> kommer *springade* som frivillig kompis!
humlan>> där fick jag dagens skratt!!! "ha en tratt och hälla ner i halsen på dom..."
hade jag velat göra med min tråkiga stela släkt... hans är såå framåt och glada och trevliga, medan mina är tysta, stela tyvärr.
jaa man är ju orolig för att det blir stelt, trist och inga vill dansa eller hålla igång!
MV85>> ha tack för tipset.
på min sambos brors bröllop var det mest släktingar också. dem hade inte mycket vänner så, mest på hennes sida, han har inga så direkt.
så nä ni är inte ensamma humlan.
dem gjorde mer att dem satsade på längre middag med väääldigt god mat och tal, spex osv.
och sen hade en fest som var trevlig men inge "dunka dunka" liksom.