• viktualia

Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

• Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • MuffinsTönt

glömde berätta!
    Råkade träffa en gammal skolkompis mamma. Fick höra att min skolkompis gifta sig förra augusti. Har flyttat till Finland och nu leker hemmafru. OMG, Vilken överraskning! Undrar om hon hängde här på BT?!?

Jag var superöverraskad och superglad men det fick mig att tänka på grabben. BLÄ!!

• Sister of the Night

Telefonförsäljare.... sen finns det ju telefonabonnemangsförsäljare.

De senare måste ha ett av de värsta yrken man kan råka ut för.
    Det spelar ingen roll var i landet man stöter på dem, så det måste ingå i deras anställningsvillkor att de måste uppträda så irriterande påfluget som möjligen går.
    För några dagar sen var det dags igen. Stressad till tusen ser jag i periferin att det står ett sånt där typiskt stånd uppställt i köpcentrat. Då jag verkligen inte hade tid alls, eller något som helst intresse för ett nytt abonnemang heller för den delen, så tog jag sats och liksom girade ut i en elegant U-sväng från ståndet.
    Vad tror ni händer?
    Sover Dolly Parton på rygg?
    Just det. Givetvis kommer en sån där idiotkäck försäljardåre ångande mot mig i hundra knyck och haffar mig med orden "Hallå där!!"
    Eller; _försöker_ haffa. För jag har bara en sak i huvudet och det är att till varje pris skaka av mig puckot som vägrar förstå att jag är stressad nog som det är och knappast behöver sinkas ytterligare för att påtvingas en tjänst jag inte vill ha eller behöver.

Vad är det som får dem att tro att en person med blicken fixerad på en punkt hundra meter fram och ett gångtempo som anstår en elitidrottare ska stanna i idel förtjusning över att bli inhåvad av dem?
    Idioter.

Jag försöker dock bevara min uppfattning att de helt enkelt är drillade av sin chef att bete sig sådär påfluget.
    Men irriterande som fan är det.

• MuffinsTönt

Hello Sis!
    Jag kan säga att TYVÄRR så MÅSTE man vara sådär sjukt irriterande påflugna för att kunna få jobbet. Och sen om det ger ngt sålt? Är en bra fråga! Va hände med charmiga, söta säljare?

Igår natt drömde jag att en salamander/ödla alltå kräldjur liknande 100gr så stor som i verkligheten hoppade på mig när jag steg in i ett rum. Och BET mig i armen!!! :-O Ont som faaan gjorde det. Så jag tog tag i svansen och svingade några varv så huvet smällde mot nån bokhylla eller sängen. Iaf... stackars ödla. Kan det vara Grabben som har blivit en ödla i drömmen?

• nennesjuttioåtta

Muffins
    Bra handlat! Det tyder på att du, trots att du blev rädd, inte tappade fattningen och försvarade dig! Som jag när jag bet en zombie i armen som visade sig vara av marsipan.

• nennesjuttioåtta

Dock vet jag inte vem zombien representerade i mitt fall. Eller vad den där lilla, raggiga hunden som satt och skällde (jag skällde givetvis tillbaka WAAAH WAAAH WAHHH!) med grön ballerinakjol hade att göra med handlingen heller...

• nennesjuttioåtta

Anne
    ja, och det sjuka är att det var en mardröm...

• anne på grönkulla

Ja, vad kan jag säga? Trist med mardrömmar dock, jag hade tendenser till en häromnatten som var svår att bryta ens när jag vaknade o somnade om men det var sådär vid 4-bläcket (vargtimmen)

Jaha, så var det helg igen - men himla knäppt väder så riktigt vad jag ska hitta på vet jag inte...

Men jag är hemskt nöjd med att ha lyckats äta bättre o träna mer o så vänt viktkurvan igen - ligger flera kilo under vad jag gjorde för en knapp månad sen - o då är det ändå strax mens när jag alltid väger som mest.

• nennesjuttioåtta

Anne
    Göött mos!

Ang mardrömmar. Just den mardrömmen var jätteläskig först men sen när jag kände att jag vågade stå emot och gå till självförsvar (bet zombien i armen och skällde på den där fula hunden) så vaknade jag och kände mig löjligt stolt och stark och kunde liksom "komma ihåg" det nästa gång jag drömde otäckt och vända det till något positivt. Men när jag drömt mardrömmar på senare tid så är det tur att maken varit där och väckt mig.

• anne på grönkulla

Jo så är det ju - det är intressant att det funkar även i det undermedvetna och i drömmen.

Jag var sjukt nöjd igår med en rad täta/intensiva telefonsamtal jag hade som kunde varit knepiga med blev superbra! Det var en sån bekräftelse på det jag har växt in i min yrkesroll på sista tiden o att jag har landat i det ansvar jag har.

Kanske en knepig koppling, men båda har med att "stå på sig" att göra... tror jag.

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!