• viktualia

Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

• Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • viktualia

Muffins - mitt körkort kostade i runda slängar 12 000 och det är nog minst vad man får räkna med....

Pannkakor... orkar jag INTE göra... det får maken göra....

Grillparty Anne... iiiiiiiiii vad avis jag är... synd att helikoptern inte verkar veta vad den ska landa.. annars är jag laddad!

• anne på grönkulla

Ja här fick jag nog lägga motsvarande strax under 10 000 kr fö -- o då har jag ändå inget giltigt svenskt körkort än...

• MuffinsTönt

Jag har räknat med mig runt 10-15 000kr. Det är väl "billigt" om man snackar om körkort. Har en bekant som lagt upp mot 100 000kr.

Nu har jag betalat för olika tillstånd och ska skicka in pappren imorrn. Nu är det på ALLVAR!!! *skakar*

Nu ska jag bara fixa en teoribok också så köööör vi igång. *yeeaaah* *broom broom*

• MuffinsTönt

Jaha, nu har vi spenderat en natt på sahlgrenskas akut. Mkt trevligt. En 6h lång väntan som får en att uppskatta de små sakerna i vardan. Tex bussen är BARA 2min sen.

Hon fick jätteont på vänsta sida igår natt. Jag ville till Axess och chaffören (dvs min morbror) vill åka till sahlgrenska. Tillslut vid 5-6 tiden på morgonen kom doktorn och konstaterade förkylning som är på bättrningsväg. MEN hon har hostat så mkt att revbenet har fått en spricka eller sträckt på revbensmuskeln. Därav smärtan. Shit! Kan man hosta "sönder" ett revben?!?! Lite panodil to go och en klapp på axel så var det klart. 6timmars väntan för 15mins undersökning?!?!

Nu: mat sen ZZZzzZZ!!

• MuffinsTönt

Anne
    Tack för kram. Det är mamma denna gången.

• Lady o Lufsen

Som vanligt får jag be om ursäkt för att mitt smygläsande leder till intrång
    Mycket riktigt...man KAN hosta sönder både revben och muskelfästen därikring- tyvär inget ovanligt men det gör JÄVULUSISKT ont!!! Lika gärna kan man tro att man håller på att få en hjärtattack...

MuffinsTönt skrev 2009-03-19 06:40:07 följande:
    Jaha, nu har vi spenderat en natt på sahlgrenskas akut. Mkt trevligt. En 6h lång väntan som får en att uppskatta de små sakerna i vardan. Tex bussen är BARA 2min sen. Hon fick jätteont på vänsta sida igår natt. Jag ville till Axess och chaffören (dvs min morbror) vill åka till sahlgrenska. Tillslut vid 5-6 tiden på morgonen kom doktorn och konstaterade förkylning som är på bättrningsväg. MEN hon har hostat så mkt att revbenet har fått en spricka eller sträckt på revbensmuskeln. Därav smärtan. Shit! Kan man hosta "sönder" ett revben?!?! Lite panodil to go och en klapp på axel så var det klart. 6timmars väntan för 15mins undersökning?!?! Nu: mat sen ZZZzzZZ!!
Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!