• carolaj83

18 000?

hejsan den 26 sep 2009 ska jag sambon gifta oss
    har räknat ut att vi max kommer kunna spara 18 000kr
    o gästlistan är lång 46 vuxna o 19 barn

hur ska vi tänka nu när vi planerar, var börjar man...några tips?
    lokalen är fixad o den är gratis, porslin glas o bestick finns där...maten har jag redan gjort e meny för....men sen då?

HJÄLP

• Svar på tråden 18 000?
  • MulleNuh

Än så länge har jag gjort av med 4000:- och det är för klänning, ring och skor. Ringen fick jag gratis.

18.000 blir nog väldigt svårt att greja med den gästlistan! Flåt om jag låter pesso!!

• carolaj83

jo de känns vääääääldigt tajt

• MulleNuh

JObbar ni inte? Tänkte att ni borde ju få löner också innan?

• carolaj83

vårt minsta barn är endast 2 veckor gamal så en av oss har bara fp o tar endast ut 5 dar i veckan för att spara dagar...därför kommer vi inte kunna spara mer

• MulleNuh

Mmm ok.. Vi har samma! Jag är mammaledig med 5 dagar!

carolaj83 skrev 2008-12-28 20:18:00 följande:
    vårt minsta barn är endast 2 veckor gamal så en av oss har bara fp o tar endast ut 5 dar i veckan för att spara dagar...därför kommer vi inte kunna spara mer
  • Saggezza

Vi har en budget på cirka 16 000 kr för cirka 70-75 gäster, det är inte omöjligt men det gäller att tänka igenom alla beslut och inte fokusera på småsaker. Jag har köpt min klänning ifrån Milly (kinaklänning) vilket kostade mig med frakt och underkjol 2 470 kr. Vi kommer att ha buffé, en vän kommer att fotografera hela dagen, den servering vi kommer behöva hoppas jag kunna sysselsätta några av blivande svågerns vänner, vin, öl och cider köper vi i Tyskland. Det enda just nu som vi inte har planerat är lokal (gifter oss i sthlm skärgård, inte helt lätt att hitta en bra lokal). Jag använder internet och letar priser och bra idéer så mycket jag bara kan...

• anja1661
    carolaj83 skrev 2008-12-28 04:46:57 följande:
    anja1661-var kollar jag det?
    jag beställde från www.millybridal.com
    min klänning finns att se i mitt galleri...
    leta upp kina klänningstråden...där finns det massor av tips och länkar till de underbart prisvärda klänningarna!
  • carolaj83

vår lokal e gratis som tur är...har festen i prästgården o de e gratis för alla som hör till den församlingen, väldigt fin prästgård finns även supoerfint porsln där o hela övervåningen består av 3 st lekrum...så mina 4 kusinbarn kommer få en mindre summa för att vara barnvakter där uppe...

kommer nog oxå beställa klänning från kina

anja1661 - hur var din klänning i strl?

• Luucie
    Saggezza skrev 2008-12-28 21:16:22 följande:
    Vi har en budget på cirka 16 000 kr för cirka 70-75 gäster, det är inte omöjligt men det gäller att tänka igenom alla beslut och inte fokusera på småsaker. Jag har köpt min klänning ifrån Milly (kinaklänning) vilket kostade mig med frakt och underkjol 2 470 kr. Vi kommer att ha buffé, en vän kommer att fotografera hela dagen, den servering vi kommer behöva hoppas jag kunna sysselsätta några av blivande svågerns vänner, vin, öl och cider köper vi i Tyskland. Det enda just nu som vi inte har planerat är lokal (gifter oss i sthlm skärgård, inte helt lätt att hitta en bra lokal). Jag använder internet och letar priser och bra idéer så mycket jag bara kan...
    Tänkte bara fråga hur du har beräknat mat och sprit? Jag kommer inte under 10000 hur jag än försöker och då har jag räknat det billigaste tysklandsvinet och vi ska också ha buffé. För ca 60 pers.

Det blir lite mer jobb med buffé än man tror. Behövs åtminstone en pers som fyller på och snyggar till så det inte ser grisigt ut...sen behöver vi någon till baren. Och så ska vi ha vin och ljus på borden som behöver fixas. För att inte tala om disken...
  • carolaj83

tänkte ha 2 kompis till min blivande svåger som serverar...mat lagar vi själva, bjuder på dryck endast till maten o sen har vi bar till självkostnadspris

Svar på tråden 18 000?