• carolaj83

18 000?

hejsan den 26 sep 2009 ska jag sambon gifta oss
    har räknat ut att vi max kommer kunna spara 18 000kr
    o gästlistan är lång 46 vuxna o 19 barn

hur ska vi tänka nu när vi planerar, var börjar man...några tips?
    lokalen är fixad o den är gratis, porslin glas o bestick finns där...maten har jag redan gjort e meny för....men sen då?

HJÄLP

• Svar på tråden 18 000?
  • carolaj83

då ska jag nog sätta mig o leta efter begagnade klänningar på blocket och tradera

• Aikmansgirl

Carolaj83: Lycka till med letandet !!

• anja1661

kolla på kinaklänningarna oxå!
    jag beställde min klänning från milly och en tärnklänning och en underkjol och fick betala 3495kr totalt!!!

• Vill nu

Kom på en annan sak också, som vi sparat pengar på! Har ni några ytligare vänner, som inte blir bjudna, som kan tänkas hjälpa till, för att få vara med? Mina jobbarkompisar kommer att servera, och de ville inte ha något betalt, då de såg det som en ära att få vara med hela kvällen på vår stora dag. De erbjöd sig till och med självmant när vi satt och diskuterade på jobbet, och vi kom in på vad det kostar med serveringspersonal!

• Anja 19 juli 2008

Samma med fotograf. Det är guld värt att ha en "riktig" fotograf för vi fick inga bra foton, riktigt bra, ifrån någon, varken inifrån kyrkan eller från festen då där var ganska dämpad belysning. Åh så glad jag är för fotografens foton! De är guld värda.

Så om ni har någon i släkten, en avläsen bekant eller en kompis kompis som är villig att ställa upp för en symbolisk summa så är det ju toppen!

• carolaj83

anja1661-var kollar jag det?

• Anja 19 juli 2008

en bra (som jag förstått det) är www.1koo.com

Har hört både väldigt positivt och även mycket negativt om både millies och kanacca däremot, men inget negativt om 1koo.

Har dock aldrig själv beställt från kina. Vet att det kan vara problem m storlekar.

• carolaj83

oj väldigt billiga klänningar, men som sagt svårt med strl, frågan är om man i sånt fall ska beställa för stor o sen låta en sömerska sy in här hemma....vad tror ni?

• Anja 19 juli 2008

Tror att man kan få custom-made, dvs man ger sina mått, typ bystmått, midjemått, höftmått och längdmått typ. Då borde det ju blir rätt!

• Luucie

Jag gjorde av med 18000 på klänning och ring...men lycka till

Svar på tråden 18 000?