EmMa09 skrev 2008-12-28 21:42:25 följande:
ååhh, det låter trevligt, men dyrt?? vi kommer säkert att göra det alla turister gör-kolla in Madame Tussaud, åka sightseeing bussarna och promenera omkring en hel del...tack för tipsen!
Beror sig på vad man jämför med. Det är inte bara att äta, utan det är verkligen en matupplevelse. Vi har varit och ätit på krogar med både både en och två stjärnor och diverse andra utmärkelser och det är i jämförelse som regel bra mycket dyrare, men vi tyckte att matupplevelsen på fifteen var otroligt bra och i de sammanhangen enormt prisvärd. Totalt betalade vi 100 pund per person för mat och dryck. Och jag rekommenderar att man tar vinpaketet till för det är den perfekta matchningen och sommerliens prat som sätter pricken över i.
En annan god middag (och betydligt billigare) är att äta på Dim T. Supergoda dumplings och annan god mat.
www.dimt.co.uk/
E11a har många bra tips och jag håller med, hoppa över en del av de mest turistiga sakerna. I London har jag aldrig åkt turistbussarna, men vi gör det nästan alltid när vi är ute och reser för det ger en himla bra överblick och man hinner se många saker. Och sedan kan jag ju tycka att det hör till en Londonvistelse att ha varit en sväng på Oxford Street även om det är trångt och fördjävligt och de flesta butikerna är kedjor som finns på många andra håll. Men det hör ändå liksom till tycker jag.