• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Frujj: Förstår precis hur du känner. Känner också av sömnbristen väldigt mycket. Jag kan verkligen känna att tålamodet tar slut. Eftersom jag inte vill att det ska gå ut över lilltjejen brukar jag slänga saker omkring mig och slå i väggen. Just nu längtar jag jättemycket efter egen tid att få vara själv. Men kanske snart om det fortsätter så här bra med maten.

• Carma07

Frujj: Hänger med
    1. Det funkar så bra med lilltjejens mat så jag slipper känna mig som en urvriden trasa.
    2. jag har de godaste Mannerströmsjärpar som väntar på mig nu till lunch.
    3. Lilltjejen är frisk igen.

• Carma07

Frujj: Nu när vi börjat med vanlig mat tycker jag vi gör inte annat än äter. Ska det vara så? Du som är rutinerad. Vi kanske kan knåpa ihop en babyträff snart så vi kan snattra barnmat. Det kännssom ett helt projekt att komma in i det här.

• Carma07

Bauti: Ajaj med foten. Bra att du kom iväg till läkare nu då. Men bra ändå att du har makens tofflor så du kanske får plats med raggisar i.

Dags för en liten promenad. Återkommer senare.

• Carma07

Tillbaka in i värmen. Dags att köpa en mössa känner jag.

Bauti: Hur länge ska du gå med skenan?

• Carma07

Någon som har ett bra huskursknep för trasig nagelband. Har fått en fnasig flis som sticker upp och fastnar överallt och rycker till så det blöder. Kan inte ens skriva utan att det gör ont.

• Carma07

Bauti: Tack för tipset. Får se om jag vågar klippa i den för den gör ont, men ska nog försöka. Kan inte se någon alternativ om jag ska få det att läka.

Alla hjärtans dag hade jag planerat att överraska maken med trerätters, men han är bortrest hela veckan. Så det blir jag och lilltjejen som får hitta på något.

Nibla: Det finns säkert saker att rensa ur hemma som din brorsa kan få eller låna. Han får göra en inventeringslista så ser vi vad vi kan göra.

Frujj: Just det...dagens tre positiva som jag tänkte hänga med på. Hmmmmm.....

1. Jag ser en gnutta blå himmel.
    Hmmmmmm....hmmmm....
    2. Ni finns här. Känns jätteskönt nu när vi inte är krya och inte kommer ut så mycket.

Hmmmmm.... hmmm... Det var svårt idag. Min trötta och sega hjärna bara poppar negativa saker idag. Får fundera på trean.

• Carma07

Frujj: Du får be maken ta hand om stora E och W och så tar du med dig lille O och kommer hit så kan jag pyssla om dig lite grann.

Nu har lilltjejen tröttnat på att jag sitter här. Dags att förbereda sig för promenaden.

• Carma07

Då ska jag slutföra min dagens tre positiva.

Nr 3. Vilket uuuuunderbart väder det blev lagom till promenaden.

Plus en bonus
    Nr 4. Idag kom min stämpel som jag har fyndat på Tradera.

• Carma07

Nibla: Kom precis på att vi har en micro de kan låna av oss. Ska ner senare idag när lilltjejen sover vad vi har.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas