• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Halloj

Har haft en kompis på besök och haft en lång, härlig frukostfika.

Frujj: Jag hade planerat att överraska maken med en trerätters på alla hjärtans och hade skrivit i min almanacka "date med J trerätters". Sedan glömde jag av att jag hade skrivit ner det och lånade ut min almanacka till honom. När han lämnade tillbaka den sa han "den där daten kan du glömma eller så får vi ta den på distans. Jag är inte hemma då" Och så var det med den överraskningen. Vilken tur ändå att jag hade skrivit hans namn så han inte trodde att jag planerat att gå på date när han är bortrest.

Ab: Mysigt med London trots att det regnar.

• Carma07

Frujj: Skulle gärna gå en sån kurs men är rädd för att skaffa mig ännu fler hobbys. Har redan fullt upp med dem jag har.

• Carma07

Ab: Låter som en mycket trevlig date.

• Carma07

Nibla: Det räcker att gå tillbaka en generation så hade de inte barnstolar. När vi var barn härjade vi fritt i baksätet och bråkade om vem som skulle hänga fram mellan framsätena. Idag kan vi inte tänka oss annat än att de ska sitta säkert i bilen så jag förstår din reaktion. Jag hade nog haft svårt att hålla tyst. Tur att ni inte hade så långt kvar hem iaf.

• Carma07

Köpte GP idag för att läsa artikeln. Jag har ju missat alla tidigare artiklar och tv-reportage om det.

Frujj: Hittade ännu en länk med översättningsverktyget och mailade det till dig.

Nu ska jag faktiskt vara så duktig och gå och lägga mig. Är så trött på dagarna så jag nästan känner mig yr.

• Carma07

Ingen här idag heller? Har ni gått i ide?

Har varit på sångstund med Nellie. Hon tycker det är så roligt och spännande med alla barnen.

Helgen blir lugn och om det funkar kommer jag ev på fikan. Beror lite på hur saker och ting blir här hemma.

• Carma07

Frujj: Kul att det är någon mer här. Låter som storebror har kommit på ett bra knep för att väcka lillebror.

Och typiskt nu så vaknar min lilltjej.

• Carma07

Ja, det hade varit mysigt. Hon vaknade och har ätit lite. Nu är hon gnällig och fortfarande jättetrött. Så länge hon ligger och jollrar i sängen så är det bra. Till slut somnar hon. För min del börjar det kännas att jag slarvade med lunchen idag.

• Carma07

Frujj: Har ni slut på sjukstugan så vi kan pussla ihop någon babyträff någon dag?

• Carma07

När, var, hur kan du? Vi ser om vi kan få med oss Nibla också. Kanske bäst att ta det via mailen.

Usch, godissugen!! Och jag som försöker att inte äta det. Får leta upp lite nötter och russin istället. Som är slut kom jag på. Men hasselnötter ska nog finnas.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas