Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Tezz: Wow, vilka tårtor. Snacka om konstverk.
Tezz: Wow, vilka tårtor. Snacka om konstverk.
Nibla: Kom på att vi har en kökslampa också. Det är klart man hjälper till så gott man kan i ett sånt här läge. Och så kommer ju sakerna man samlar på sig till användning också.
Tjingeling
Mina tre positiva
1. Hyfsat fint väder idag med.
2. Min snuva är mycket bättre idag.
3. Tacogratäng och Let's Dance ikväll.
Nibla: Håller med Bauti, tänk inte "tänk om". Det är frågor du aldrig kommer få svar på.
Bauti: Ska ni skaffa en hund till?
Ab: Ha en trevlig helg du också.
Bauti: Åh, nu blir min make avundsjuk. Han vill gärna också ha en sådan hund.
♥♥♥♥♥
Underbart väder idag. Får väl inte hoppa över dagens tre positiva bara för att det är helg.
1. Uuuuuuunderbart väder idag.
2. Min snuva så gott som borta.
3. Känner mig för tillfället ganska pigg.
Ska gå bort en sväng till affären. Min mens har kommit tillbaka så jag behöver fylla på det förrådet.
Kollade precis ut lite mer ordentligt. Himlen är ju alldeles klarblå idag. Tänk vad glad man blir på en gång man får se lite färg och solljus.
Hoppas ni alla får en trevlig helg och mysig alla hjärtans dag. Jag och lilltjejen är själva hemma så vi får mysa så gott vi kan ändå.
Idag har jag funderat länge och väl innan jag om möjligt hittat tre positiva. Men här kommer dem.
1. Min sötaste lilla dotter.
2. Fick sällskap av min bror idag när jag är ensam hemma och inte kry nog att ge mig ut själv.
3. Snart redo för sängen.
Godmorgon
Frujj: Det är den förbaskade förkylningen jag har åkt på som går lite upp och ner. Den i kombination med att vara själv hemma med liltjejen tar musten ur mig för 6tillfället.
Tez: Det behöver inte vara mer avavcerat än så. Det handlar ju om att hitta de små vardagliga detaljerna. Det är trots allt dem som är ens liv. Jag önskar jag hade kunnat pricka in alla dina tre.
Men precis som Tez så får jag värka fram mina idag också så jag återkommer med dem. Måste övertala min hjärna först att välja den positiva banan först.
Ab: Vad härligt med yoga.
Frujj: Nästan grattis idag då.
En negativlista hade jag nog kunna fylla ordentligt känner jag. Och mina tre positiva värker fortfarande inne någonstans, men får väl göra ett försök.
1. Om jag känner efter ordentligt så känner jag mig lite piggare idag.
2. Hyfsat väder idag.
3. Har fått iväg ett brev idag som jag har tänkt på ett tag.
Sådärja.
Frujj: Jag med. Men av någon anledning är det mycket lättare att skriva listan än att bocka av.