Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Hmm...det blev visst två punkter.
Hmm...det blev visst två punkter.
Hej hallå
Har varit hos en kompis idag på frukostfika. Det är så himla mysigt. Maken är hemma lite krasslig idag så nu ska jag snart lämna lilltjejen hemma med honom och iväg och handla.
Nibla: Vad skönt med nystädat hus.
Mina tre positiva idag.
1. Varit på mysig frukostfika med kompis.
2. Uuuuuunderbart väder.
3. Känner mig glad idag.
Godmorgon
Nibla: Härligt med nystädat hem. Måste säga att jag också är imponerad av dig.
Ab: Ja, den texten är kul.
Idag blir det promenad och lunch vid Aludden. Trevligt med lite nya vyer på promenaden.
Hej och god söndag!
Tack alla för brunchen. Så gott och trevligt. Första gången med champagne till frukost för min del.
På eftermiddagen stack jag iväg till scrapmässan så jag får en helledig dag hemma idag istället.
Frujj: Bra att du fixar till.
Godmorgon
Idag känner jag mig supertrött och frusen. Får försöka ha en sovvecka, men jag är så dålig på det.
Nibla: Smart idé med presenten. Det där var ju så tydligt så han borde fatta vad du vill ha!!
Tez: Det finns bilder till en del recept. Ibland glömmer man fota innan man börjar äta och sedan är det för sent. Men håller med dig om att det är kul med bilder till recepten.
Godmorgon
Känner mig nästan utvilad för en gång skull. Känns underbart! Och härligt väder på det! Det är så att man får damma av dagens tre positiva.
1. Utvilad
2. Solsken
3. Sångstund senare idag.
Hejsan
Idag vaknade lilltjejen kl 6 och var pigg och hungrig. Det var bara att pallra sig upp och då piggnar man till själv. Speciellt med ett sådant här väder. Tanken var att vi skulle skjutsa maken till jobbet får att ha bilen, men istället packade jag ner lilltjejen i vagnen och så tog vi en timmes promenad istället och hämtade vagnen.
Nibla: Nu blir jag fundersam när du är iväg och simmar med lillan. Var det inte idag det är babymassage?
Ab: Visst kan vi ordna så du får stansa blommor.
Tez: Någon rolig leksak kanske.
Nibla: Vad bra, då ses vi sedan.
Tillbaka från babymassagen. Lilltjejen var måttligt intresserad idag. Hon ville bara ta sig fram och leka med frökens docka. Hon somnade som en säck potatis så fort jag hade satt henne i bilen.
Ab: Vi åker till Norrland på tisdag eftermiddag och är hemma någongån på måndag veckan efter. Måste iväg och shoppa kläder innan dess, men i övrigt är nog inget inplanerat.
Tez: Det brukar stå rekommenderad ålder på leksakspaketen. Ett tips är att du köper en leksak för något äldre kanske. De växer ju i dem också.
Tjenixen.
Uppe med tuppen som numera är brukligt när lilltjejen vaknar kl 6. Fast idag kunde vi ligga kvar i sängen till strax efter 7 innan vi gick upp. Fast nu när det är ljust är det ganska skönt att komma upp. Man (eller iaf jag) blir mer effektiv då.
Nibla: Sist jag smällde i mig mycket ananas har jag för mig att jag fick lite klåda runt munnen och ont i magen, men inget mer än så. Det är ju så gott med färsk ananas.
Ab: Vad mysigt det lät med att fika scones i mysiga soffor. Vad sugen jag blev på scones nu.
Annars är det städdag hemma idag och äntligen dags för klippning ikväll.