• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Ha en mysig fredag och trevlig helg. Det tråkiga med att vara här idag är att jag troligtvis missar "Let's Dance". Och nu som det börjar bli spännande. Jaja, jag får väl läsa löpsedlarna sedan.

• Carma07

Tjingeling

Hemma igen vilket känns skönt. Borta bra men hemma bäst! Både resan och dopet har gått väldigt bra och lilltjejen har varit som helt galen under de här dagarna. Hon verkar älska att stå i centrum så det är svårt att tro att hon är vår dotter.

Idag har det varit fullt upp med läkarbesök och sångstund. Det är svårt att få henne att slappna av nu på sångstunderna. Hon vill bara fram till ledaren och hennes docka. Jag blir helt genomsvett att hålla reda på henne. Vilddjur.

Nu sover hon och äntligen lite datortid för mig.

• Carma07

Nibla: Hur är det med massagen denna veckan? Var det någon mer gång?

• Carma07

Nibla: Fördelen med huslån är att man får tillbaka en del på skatten såvida man inte jämkar. Jag får tillbaka 17600 vilket är bra mycket mer än vad jag trodde. Känns gott när vårt sparkonto har sinat ordentligt under året.

• Carma07

Godmorgon

Nides: Grattis på födelsedagen!!!

Uppe tidigt idag. Numera börjar mina dagar klockan 6. Men hon var redan trött och sover igen. Men då har hon ju redan kört upp mig. Idag blir det en tur in till lilla förortsbyn och fotografen med lilltjejen.

Visst är det kul med skattepengar tillbaka. Vi jublar över våra och behöver fylla på förrådet igen. Denna månaden är den pissigaste av alla och vi börjar närma oss botten på sparkontot. Det känns inte alls kul med tanke på att maken fyller 35 och påsken är denna månaden.

Jag avvaktar till lite senare idag och lämnar besked inför fredag. Vill vara säker på att alla pengar trillar in först så jag kan knåpa ihop det. Hoppas det går bra?

• Carma07

Kanske läge för dagens tre positiva.

1. Solen skiner
    2. Förhoppningsvis sista månaden som är ekonomiskt kass. (Sedan ska det vända enligt mina beräkningar.)
    3. Hmmmm...solen skiner.

• Carma07

God förmiddag.

Tyvärr så hoppar jag AW imorgon. Varken tid eller pengar passar denna gången. Inväntar fikat hos Jossan istället. Är det bestämt när det blir?

Ev har jag planer på att åka ner till Göteborg imorgon på lite ärenden så kanske en snabb lunch eller fika för den som har möjlighet.

Bauti: Grattis till såld lägenhet och saker. Måste vara skönt nu när det har löst sig och är klart med lägenheten.

Nibla: Vad kul att du får behålla jobbet. Grattis!

Frujj: Ibland undrar man hur folk tänker.

Vet inte om jag vill kalla det egoistiskt att gå och jobba när man är sjuk. Det beror lite på var man har sin gräns för vad sjuk är också. Förr gick jag alltid och jobbade så länge jag stod på benen. (Inte om jag hade haft magsjuka dock) Men då var det å andra sidan bara jag och chefen och ibland någon mer som jobbade där.

Men på mitt förra jobb fick jag verkligen lära mig att sänka den där gränsen ganska mycket. Hade varit utsatt för influensa och när vi kom hem så hade jag en hemsk hosta (och det är inget jag stannar hemma för) och trodde jag hade klarat mig och gick till jobbet. Efter det var 5 personer hemma i influensa. *oops* Fick veta i efterhand att om man hade blivit smittad men att det inte bröt ut fick man denna hemska hosta. Så även om jag hade klarat mig ganska bra så smittade jag ner alla andra. Så nu har jag lärt mig att stanna hemma även om jag själv känner mig ok.

• Carma07

Och dagens tre positiva

1. Underbart väder
    2. Känner mig pigg idag
    3. Ska snart ut på en promenad

• Carma07

Säger ju det Ab, är fascinerad över hur mycket du hinner med.

• Carma07

Nu fick jag bråttom . Kanske ses vi något senare.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas