• Frujj

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Godafton mina damer

Nibla: Usch din stackare för o få magsjuka
    Jag var aldrig i kontakt med amningshjälpen när jag hade mjölkstockning för de hade bara öppet några timmar i veckan på vardagar och såklart är det ju givet att man får problem när det är kväll eller helg. Jag ringde förlossningen första gången (hade det igen sen för inte så länge sen) och fick lite goda råd från bm där.
    Jag fick inte heller nån knöl eller så i bröstet utan var mer öm, och så blev det en röd fläck eller hur man ska säga. Kolla dig i spegeln så ser du säkert. Fick rådet att amma mycket på det bröstet som var stockat, läs mer här: www.amningshjalpen.se/radgivning/mjolkstockning.htm
    Krya på dig!

• Frujj

Mina dagens tre positiva
    1. Har träffat en kompis o hennes familj idag, har inte setts på två år så det var kul
    2. Lillebror har somnat tidigt ikväll, så skönt! Tidigt är kl 21.30 istället för 24.00
    3. Kladdkakan var väldigt god.....

• Frujj

Hej hopp
    Nu har jag varit på vaccinationsmott och Lillebror har fått sin pneumokockspruta och jag blev 750 kr fattigare.

Nibla: Skönt att du är bättre!
    Hoppas Tezz kryar på sig snart också.

Vart är fikan imorgon? Jag är så himla sugen på att träffa er, men tror inte jag kan komma tyvärr men ifall ifall.

• Frujj

Brogyllen hmm hmm *funderar* är det den som ligger där i hörnet vid Östra hamngatan?

• Frujj

OK!
    Jag säger så här, räkna inte med mig, men om det funkar med all logistik hit och dit så dyker jag upp.

• Frujj

är dom så populära att man måste förbeställa? Semlorna alltså?

Nu ska jag rädda badrummet från att bli en simhall...(W har ställt sin höga pall framför handfatet och har lyckats sätta på kranen själv.. så nu hälls det vatten hit och dit...)

• Frujj

Ja nästan.. hehe Han ritade med bläckpenna på sina armar förut idag när vi var iväg, o så sa min mamma att han får tvätta bort det sen.. så det är nog det han har tänkt göra..

• Frujj

Godafton. Trist jag missade fikan men fick köra stora E till hennes hobby så det fanns liksom inte utrymme för fika.

Nibla: Blev lilla L dålig när hon fick Prevenar-vacc? Lillebror hade hög feber inatt (fick sprutan igår) och har varit slö o gnällig hela dan. Jättepigg nu, typiskt.

Själv har jag huvudvärk. Ovanligt va!

• Frujj

*räcker upp handen* jag kikade också på presskonferensen! Tyckte att det var lite svepande svar när det tjatades om varför bröllopet inte skulle vara förrän nästa sommar.
    Tycker det är lite roligt med kungabröllop men det beror väl på mitt engelska blod

• Frujj

Bauti: Den där lingonglassen som var på Halv åtta, såg i din blogg att du gjort den, var den god?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas