• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Carma07

Halloj

Frujj: Måste erkänna att jag tycker det är underbart när du är på dåligt humör. Ganska kul att läsa. Ang fototapet finns ev möjlighet att fixa det på vårt jobb. Nu är de iväg på mässa men kan kolla upp priser åt dig om du vill.

Semla är gott!!! Nu vill ju jag också ha.

Jag håller på att bli förkyld. Antar att det kommer från lilltjejen. Om det var så här hon kände sig förstår jag att hon grät och skrek. Men måste ändå försöka komma iväg på en promenad idag känner jag. Har inte varit utanför dörren på 1½ vecka. (Om man bortser från vår roadtrip då förståss)

• Nibla

I detta fallet var det om städning i vanlig ordning. N flög omkring som ett yrväder och skulle städa för att hans föräldrar kom på besök, vilket jag tyckte var lite överdrivet. Och hans städning bestod av att rafsa ner allt som låg på soffbordet i en av lådorna........bla min mobil. Hur fasen ska jag hitta min mobil om han rafsat ner den i en låda?

Nåja, det gick över ganska fort! Hehe!

• Frujj

hehe jag råkade oxå spela in när jag talade om för N att jag irriterade mig på nånting med en bajsblöja eller hur det var. Lyssnade på det efteråt och fnissade lite. Just ja det kom in på vår telsvarare av nån anledning.

Ibland måste man gnälla av sig, turligt nog blir det ju bättre efteråt, oftast!

Nibla och Carma: Har ni tänkt (eller redan gjort kanske) vaccinerat era små mot pneumokocker? Vi pratade ju om det här i tråden för ett tag sen men sen har jag glömt bort det, var på bvc igår och bvc-tanten nämnde det och började fundera på hur vi skulle göra.

• Carma07

Frujj: Jag har inte gjort det. Jag frågade lite om den och om den var viktig eftersom de inte rekommenderar den. Hon sa att det var lite svårt med tanke på att de börjar göra det nu, men om man inte visste att man var extra utsatt för det så behövdes det inte. Så fattade jag det som iaf. Tycker det är jättesvårt. Trodde också att man skulle ta den i samband med de andra sprutorna och att det nu var för sent, men det kanske det inte är?

• Carma07

Frujj: Styleroom är skitkul. Lätt att fastna där.

• Frujj

Carma: Jag frågade oxå min bvc-ssk om hon rekommenderade att bebisen fick den, och då svarade hon "ja nu måste vi ju rekommendra den och jag kan inte lägga nån personlig värdering i det, men ja jag måste rekommendera den".
    Inget svar m a o. Ska nog ringa vacc-centraler o fråga vad de säger. Den ska väl tas innan 12 månader fattade jag det som.

Ja du får gärna kolla vad fototapet skulle kosta

Ang surkärringsläget, för min del beror det just nu på sömnbrist, (lille O har kommit i nåt mat-marathon på nätterna) och till viss del stress tror jag. Får inget gjort här hemma och jag blir superirriterad (och stressad) när grejorna bara växer på hög. Och så beror det nog väldigt mycket på att jag aldrig får nån egen tid.
    Kan ibland längta efter att bara få vara för mig själv.. händer tyvärr väldigt sällan.

• Carma07

Frujj: Förstår precis hur du känner. Känner också av sömnbristen väldigt mycket. Jag kan verkligen känna att tålamodet tar slut. Eftersom jag inte vill att det ska gå ut över lilltjejen brukar jag slänga saker omkring mig och slå i väggen. Just nu längtar jag jättemycket efter egen tid att få vara själv. Men kanske snart om det fortsätter så här bra med maten.

• Frujj

Ska nog börja med "dagens tre positiva" hänger ni på??

1. Jag gillar att det snöar!
    2. Jag har gått ner mina gravidkilon!
    3. Hmmm måste fundera lite...

• Frujj

jo..
    3. Inatt fick jag sova ganska ok trots allt.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas