Har du eller skulle du tänka dig att köpa tjänster Svart till ditt bröllop?
Då räknar jag allt som man betalar för utan att betala moms eller skatt, personal servering kläder mm
Då räknar jag allt som man betalar för utan att betala moms eller skatt, personal servering kläder mm
Vi har världens högsta skatter på arbete i Sverige. Då borde vi rimligtvis har världens bästa skolor, åldringsvård, tandläkare, sjukvård, infrastruktur etc?
Inom EU så ligger vi i de flesta frågorna bland de sämsta, till och med passerade av Portugal, Grekland m fl länder som tidigare ansågs vara bland de sämre länderna på dessa frågor inom Europa.
Det får mig inte att vilja betala mer i skatt, tvärtom. Blir så förbannad på hur man förstör för oss som sliter och jobbar, men våra pengar ska de ha - vi betalar mest skatt i hela världen, för sjutton! Då kan vi väl ligga i topp eller åtminstone på topp 10-listan i någon av ovanstående frågor?! Nehepp, så är det inte.
Det ska sjutton till att vara svensk skattebetalare, surt är det!
Håller med!
Håller inte med.
Jämför med t ex USA där man betalar sjukvården själv.
Allt kan givetvis alltid bli bättre, men inte genom att alla börjar fuska så att det blir mindre pengar. Rösta istället, eller engagera er politiskt så att det blir bättre.
...och i USA så betalar man cirka hälfen i skatt med vad vi gör - och kan köpa försäkring för sjukvården.
Jag håller med om att förändringen kommer genom politiskt arbete eller genom att man röstar på de partier som bäst kan tillvarata ens intressen. Jag har inte uppmuntrat till fusk i mitt inlägg, bara konstaterat orimligheten i att vi:
1. Betalar världens högsta skatter på arbete
2. Ligger i nedre delen på EU:s lista i välfärd
Det rimmar inte och det är surt att vara skattebetalare när vi som svenskar inte får valuta för pengarna.
marsros,
Jag tror nog inte det med tanke på att Danmark betalar väldigt låga arbetsgivaravgifter. Det var ett slag sedan jag kollade men att det skulle ha förändrats så mycket i Danmark har jag svårt att tro. Det vore ju toppen om vi inte låg i toppen längre!
Sjukvården och medicin i Danmark är GRATIS.Tandvård kostar skjortan men de åker bara till Sverige och växlar sina pengar och går till tandläkaren här.Superbilligt för dansken.