Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

Maj 2009!

Däför jag blev glad när jag hittade en för 550:-
    Den kommer jag anvnda på åtminstone ett bröllop till sen... Och kanske när jag ska va fin för min man sen....

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-08 10:33:58 följande:

Tycker inte det är värt att köpa en korsett för 1000 kr som kanske åker av på en gång men samtidigt så vore det kul att vara fin under...
  • Tindragull

Jag vill ha vita. Fast när jag kikade runt här i butikerna så hittar ja bra hudfärgat och svart... Men det hinner nog komma in vita innan maj...

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-08 12:59:11 följande:

Ska ni ha vita eller hudfärgade stay ups under klänningen?
  • Tindragull

Nix! De håller sig uppe bra på egen hand...
    Provade när i var på bröllop i vinter och det funkade jättebra!

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-08 13:07:35 följande:

Ni som ska ha stay ups, ska ni ha höfthållare då oxå?
  • Tindragull

Vad kul med möhippa!
    Du måste ju berätta lite om den!

Tx2 skrev 2009-03-08 14:38:57 följande:
    För min del blir det nya enkla vita underkläder. Dem lite sexigare sparar jag till natten efteråt. Idag är jag trött, fick en superkul möhippa igår.
  • Tindragull

Låter som en rolig möhippa!
    Jag är tok-känslig för massa tramserier, så jag hoppas att mina vänner tänker till ordentligt när de planerar min hippa...

Tx2 skrev 2009-03-08 19:13:26 följande:
    Blir ganska långt.Började med att jag blev väckt av min blivande med bubbel o en instruktion med vad jag skulle göra på en halvtimme innan min transport kom. Fick en "fin" klänning, blinkande tiara o rosa boa att ta på. Min transport visade sig vara en limo där det satt några tjejer i. Åkte till Göteborg där jag fick en orienteringskarta (min blivande är orienterare). Skulle ta mig till olika platser o hämta olika saker (samt träffa dem olika tjejerna). Sakerna gav hintar om vad som skulle ske under dagen (rosa basker, vit läkarrock, kvast, murgrönakrans, scrubb o tvål, glittriga ljus o samarin). Dessvärre missade jag den sista kontrollen så dem fick ringa in dem sista tjejerna när jag hade tagit mig till målet. Målet var hemma hos en kompis där det serverades smarrig frukost. Efter frukosten traskade vi iväg till dekorationsmålning av porslin där jag skulle ha basker o rocken. Tjejerna fick måla koppar o fat som jag/vi får på bröllopet och jag fick måla en hjärtformad ask.Sedan blev det lunch på en kompis kontor. Mycket gott och jag fick träffa min lilla tvååriga brudnäbb (som jag trodde att jag skulle få leka med på lördagen). Hon gillade broschen jag hade på min blivande (alla tjejer hade en bild av mig istället på deras broscher). Snacka om att hon gillar min kille. Hon klämde ur sig ett "min bebias" och "jag eckar bebias", hennes namn på honom. Får hoppas att det inte skapar något problem när jag gifter mig med honom.. Efter det var det dax att utnyttja min kvast och då var jag iförd en stor uppblåsbar sumo-dräkt! Var curling på schemat, var grymt kul. Lite trixit när jag inte ens såg mina fötter Efter det var det dax för relax och romerskt bad med tvagning. Var väldigt skönt.Sedan så åkte vi tillbaka till kompisen där vi hade ätit frukost och då var det middagsdax. Fick indiskt som jag tycker väldigt mycket om. Under kvällen fick jag ha på mig en ännu "vackrare" klänning än den jag haft under dagen.Under hela dagen hade jag fått gissa på minnessaker, lyckades komma på dem flesta. Fick lite quiz oxå. Och självklart inte helt torrt för min del. Avslutades med övernattning med några av mina bästabästa.Med andra ord en himla kul dag!Var så otroligt glad att så många ville vara med och att dem träffats och hade planerat den här dagen för mig. Ibland är livet bra!Lite skönt är det oxå att jag inte längre behöver fundera på när det blir av
  • Tindragull

Vad bra! Jag har inte fått mina skor, men har medvetet valt ett par mindre snygga, men bekväma skor... Har lite speciella fötter och det vore ju skittråkigt om man får gå hela dagen/kvällen med ont i fötterna...

Pingst09 skrev 2009-03-08 21:53:33 följande:
    NU har jag haft på mig mina brudskor i 4,5 timme. Kommer nog gå vägen att gå ut dom som det verkar
  • Tindragull

Alternativ 2 fsllermig bäst i smaken! :)
    Nu blev jag ju hungrig!

• Tindragull

Mina placeringskort är iväg i Jönköping för att bli textade!

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-10 09:36:39 följande:

Har inte börjat tänka på placeringskort än
  • Tindragull

Låter jättefint!

Pingst09 skrev 2009-03-10 10:16:13 följande:
    Jag köpte kvart kartong och klippte/skar den 6 x 5 cm ungefär. Vek dem på längden så de står upp ( som en taknock)Skrev ut namnen på dator på vitt papper med lila text, rev ut dem och limmade på. Rev gjorde jag även på adresserna på inbjudningarna och hade lila text så det kommer igen De blev bra i mina ögon i alla fall...
  • Tindragull

Hehehe... jag vågar inte ens fråga m2b var han har gömt den... Då kanske jag tar på mig den och vägrar ta av den!

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-10 18:22:20 följande:

Kan inte låta bli att ha min ring på mig i smyg...
Svar på tråden Maj 2009!