Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

Maj 2009!

Tx2:
    Var har du hittat gröna glashjärtan?

• Tindragull

Hahaha! Vad roligt!
    Så himla kul vad som anses knasigt i olika kulturer...
    Ungefär som när man berättar folk folk från andra länder att man faktiskt har lingonsylt till svenska köttbullar.
    Liksom VA?! SYLT??? Till MAT???

• Tindragull

Jag reagerade också när jag såg det där! Man kanske skulle skicka ett mail till henne och rätta till missförståmdet, för så har jag aldrig sett nån göra när de äter köttbullar!
    Men å andra sidan kokar jag inte köttbullar heller så jag vet inte hur svenska de där köttbullarna var egentligen...

Corona skrev 2009-03-15 12:24:57 följande:
    Nu är jag helt och hållet OT men kan inte låta bli... såg en snutt av Rachel Ray häromdagen och då lagade hon svensk pasta med köttfärssås. Slutklämmen var att "i Sverige hackar man inlagd gurka över rätten innan man äter, det är en stor favorit hos alla barn" och jag måste säga att jag aldrig hört något så äckligt...! Någon som gör så? Det lät ju så vedertaget, hihi!
  • Tindragull

Kolla med prästen & kantorn de kanske vet nån.
    Eller så ringer du närmsta musikskola och kollar.

Cinas1 skrev 2009-03-15 20:30:06 följande:
    Någon som kan tipsa mig om en solist som kan sjunga på vårt bröllop den 30/5? Vi ska gifta oss i Södra Åkarps Kyrka, Vellinge.
  • Tindragull

Fy, vad trist...
    Går det inte att få honom på andra tankar? Eller kanske att ni tar ett nytt namn som blir bara ert?
    Min m2b:s föräldrar tyckte att jag var konstig som bara tokvägrar att ta hans efternamn. Ännu konstigare att jag vägrade ge barnen hans efternamn... Men seriöst, han heter Karlsson!!! Hur unikt är det??? Nåt man måste nedärva för att namnet inte ska försvinna?? Tror inte det... Nu är inte mitt namn särskilt unikt heller, men inte lika vanligt, jag heter Hellström.
    m2b ville inte ta mitt namn och jag var på det klara med att han då skulle behålla sitt och vi andra fortsätta heta mitt...men efter ett tag när han hade sugit på det och klurat lite så kom vi fram till en kompromiss. Ett helt nytt namn blir det! En blandning mellan hans efternamn och mitt förnamn. (tyvärr gick det inte att kombinera båda efternamnet då allt var upptaget eller "för likt nåt annat")
    Idag fick vi reda på att det nya namnet klarat kungörelsemånaden och på onsdag får vi papper på att allt är OK!

Pingst09 skrev 2009-03-16 13:47:49 följande:
    Åh, idag är jag ledsen.... Jag har hela tiden trott att sambon ska byta till mitt efternamn, men att han har "sugit på karamellen"/"inte talat ur skägget", liksom inte bekräftat det fullt ut. Nu har det gått upp för mig när vi skulle skicka in papperna att han hela tiden menat allvar med att behålla sitt namn För mig är det viktigt att vi som familj skulle heta lika efter att vi gift oss, men det finns inte i denna världen att jag ska byta till hans...Till saken hör är att enda anledningen till att han ska behålla sitt är för att hans föräldrar tycker det och att hans släkt blev sur när en av hans kusiner bytte bort sitt efternamn när han gifte sig för mååånga år sedan!
  • Tindragull

Falk, absolut!
    Kort och enkelt att skriva!

djurö 09 skrev 2009-03-16 20:54:39 följande:

På tal om feternamn, vad sägs om dessa:Stålnacke, Falk, Zakrisson, JohnsonRent objektivt, vilket tycker ni är finast/enklast/tuffast/ovanligast?*de som INTE kan komma överens och har funderat i 2 år*
  • Tindragull

Vår präst kommer antagligen att få ett tack-kort och en varsin biobiljett till honom och frugan.

Vårt toastpar kommer också få biobiljetter tror jag eller presentkort på massage eller liknande.

Solisten kommer inte få nån present, henne betalar vi ju för att sjunga.

Fotografen får en fin flaska whiskey. (eget önskemål)

Blommor tycker jag är lite tråkigt att ge bort. Men det är ju jag det!

• Tindragull

Bor inte i stockholm så där har jag ingen koll, men här finns fina skor: www.first4brides.co.uk/ De flesta kan man få i vilken färg man vill!

missbilly skrev 2009-03-17 20:01:18 följande:
    Nån har inne som bor i stockholm och har koll på vart jag kan hitta fina brudskor??Kanske tom nån som har eftermiddagen imorn ledig och vill slå följe!?
  • Tindragull

Det jag gillade med den sidan är möjligheten att få skorna i den färg man vill ha. Fast det kostar ju såklart...
    Vet inte om det är värre priser där än nån annanstans... Noll koll...
    Själv kommer jag ha ett par Crocs Prima Pearl och de var fan inte billiga de heller... Men å andra sidan kan jag använda dem hela sommaren också!

Luucie skrev 2009-03-18 10:14:24 följande:
    Jag kollade den sidan igår för första gången och tom jag blev kär fast jag inte ens gillar brudskor! Men f-n vilka priser..
Svar på tråden Maj 2009!