• pavar

Ni som åker på bröllopsrea i Juli-Augusti 2009 vart åker ni och vad får ni betala?

Hej alla blivande brudar!

Jag och min m2b kommer att åka på bröllopsresai juli eller Augusti 2009. Vi skulle väldigt gärna vilja ha tips på vart vi kan åka. Vi skulle kunna tänka oss en kritvit strand och turkost vatten, och där maten är ljuvlig. Sen vill vi även kanske kombinera resan men att sista vecka av resan kanske åka till någon storstad.

Någon som redan bokat sin sommar bröllopresa? Vart och vad ingår?

Kom gärna med tips. Tusen tusen tack!!

• Svar på tråden Ni som åker på bröllopsrea i Juli-Augusti 2009 vart åker ni och vad får ni betala?
  • Sommarpar

vi ska först åka till Las vegas, sedan flyger vi till Los Angeles där vi hyr bil, vi räknar med att vara där i 6 dagar sedan bilar vi road 1 upp till san francisco, på vägen stannar vi på vingårdar och naturreservat. vi räknar med att det kommer gå på ca 50 000:-

• Leeeloo
    Sommarpar skrev 2009-01-30 19:15:34 följande:
    vi ska först åka till Las vegas, sedan flyger vi till Los Angeles där vi hyr bil, vi räknar med att vara där i 6 dagar sedan bilar vi road 1 upp till san francisco, på vägen stannar vi på vingårdar och naturreservat. vi räknar med att det kommer gå på ca 50 000:-
    När ska ni åka? Vad kul att åka till San francisco, det funderade vi också på men ändrade oss p.g.a. att vi ville till Grand Canyon. Vi kommer också att hyra bil i Los Angeles sita vecka. Så vi kommer att köra till Las Vegas och Grand Canyon. Vi längar jättemycket. =)
  • Umbraz

Vi åker på en veckas semester till Barcelona, första Augustiveckan. Själva resan går loss för oss båda, på 12600 för flygresa och boende på 3-stjärnigt hotell mitt i sta´n med frukostbuffé.

• Umbraz

Alldeles utanför Barcelona finns det badorter som man kan ta tunnelbana till, om man inte vill bada vid stranden som ligger mitt i stan. Man kan ju även välja att åka först en vecka till en liknande badort och sedan vara andra veckan inne i Barcelona.
    Jag har aldrig varit i Barcelona själv, men alla man pratar med säger att det ska vara en fantastisk stad, med hur mycket sevärdheter som helst och god mat. Jag har stött på folk som åkt dit vid flera tillfällen, bland annat en tjej som varit där 17(!!!!!) gånger. Och hon är fortfarande inte less.
    Kan man tänka sig att åka dit kan man, om man är bokintresserad, känna av stadens mystik genom att läsa, enligt mig en av de bästa böcker jag läst, "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafón".

• JochD4ever

Vi åker till Malta, 1vecka med 5-stjärnigt hotel inkl. frukostbuffé. Kostar totalt 16000kr.

• Med stor förväntan

Vilket resebolag är det?

JochD4ever skrev 2009-02-08 09:26:26 följande:
    Vi åker till Malta, 1vecka med 5-stjärnigt hotel inkl. frukostbuffé. Kostar totalt 16000kr.
  • capu

Vi åker till grekland, Santorini 1v dock i mitten på sep. Kostar ca 15000kr

• Anmy

Vi ville helst till grekland, men vi ville åka max 3 dagar efter bröllopet och då begränsas urvalet. Sen underlättar det ju inte att vi varit på nästan varenda ö i grekland...

Så det blev två veckor på Mallorca (!) 4+ hotell precis vid stranden. Frukost ingår, tror vi hamnade på 28 000kr ungefär.

Har aldrig varit på Mallorca men alla pratar ju så gott om ön, så det blir nog bra!

• Carla77

Vi åker till Mallorca 16/8 (en vecka) med två barn och bor på All Inclusive för 20 000:-!!!! Pang pris tycker jag!!!!!

• ankii

tåg till ungern balatonsjön med 2 avslutande dagar i budapest, 4700/person :)

• HallonGumman

Såg att nån frågande om kroatien- kan jag verkligen rekomendera härliga stränder (dock klappersten badskor krävs)med kristall klart vatten.Riktigt varmt på sommaren så att boka boende med air condition är ett måste, fast e väl ingen som snålar me det på bröllopsresan;)
    Vi ska åka till parga i Grekland på vår bröllopsresa vad vi läst så ska det fortfarande ha kvar sin charm och inte vara så "turistigt"

www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grekland/Parga+x+Ammoudia/

• Leeeloo

Jag kan också instämma ok KRoatien. Det är otroligt vackert och underbart att bada där. Vi var på en ö som heter Pag, det var hur underbart som helst. Det kan jag varmt rekomendera.

• MissieA

Vi ska åka till Bali i 2 veckor Vi hamnar på ca 35000.

Jag måste faktiskt tala om att Kroatien är jättefint för den prislappen. Finns jättefina öar som man bör resa till, Pag är en av dem.

• 2009FruD

Vi åker till Kosteröarna. Fem dagar i svit. 9500:- bara för hotell men aj aj aj vilken lyx. Och Kosteröarna ska ju vara naturskönt och lugnt. Vi ska bara njuta.

• pavar

Någon mer som bokat någon trevlig resa?

• EmMa09

Vi åker till Curacao i två veckor, mitten av juli. Priset för oss båda hamnar strax under 40.000:-

Svar på tråden Ni som åker på bröllopsrea i Juli-Augusti 2009 vart åker ni och vad får ni betala?